تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۱۰۳۲۰۵
ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار جوان جویباری با غلبه بر حریفان خود به نیمه نهایی وزن منهای 63 کيلوگرم مسابقات تكواندوي قهرماني جهان رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از جویباران، رقابت‌های مرحله مقدماتي وزن منهای 63 کيلوگرم مسابقات تكواندوي قهرماني جهان در حال برگزاري است و ابوالفضل يعقوبي تكواندوكار وزن منهای 63 كيلوگرم كشورمان با شكست نماينده ميزبان به جمع چهار تكواندوكار برتر راه يافت.

ششمين روز از بيست‌ودومين دوره مسابقات تكواندوي قهرماني جهان (G12) با برگزاری مرحله مقدماتي رقابت‌هاي اوزان منهای 57 كيلوگرم زنان و وزن منهای 63 كيلوگرم مردان در ورزشگاه "تراكتور" شهر چليابينسك برگزار شد و ابوالفضل يعقوبي تکواندوکار خوب جویباری با شكست نماينده ميزبان راهي مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي وزن سوم شد.

تكواندوكار وزن منهای 63  كيلوگرم كشورمان براي راهيابي به جمع چهار هوگوپوش برتر، در نخستين گام با نتيجه 14 بر 10 "داویلانی" از برزیل را از پيش رو برداشت، در ادامه با غلبه بر "اوهايد بيركي" از تونس (15 ـ 3) گام به مرحله سوم گذاشت و در ادامه با "راد تابت" از اردن (دارنده مدال برنز قهرماني آسيا 2014) رقابت كرد كه در يك مبارزه مطمئن و ديدني، 8 بر 3 برنده از شياپ چانگ خارج شد و به مرحله يك چهارم راه يافت.

يعقوبي براي راهيابي به جمع چهار تكواندوكار برتر وزن سوم با "ولاديمير كيم" روس رقابت كرد كه در پايان راند دوم نماينده ميزبان را 12تايي كرد (15-3) و با شايستگي گام به مرحله نيمه نهايي گذاشت. نماينده شايسته كشورمان براي راهيابي به فينال رقابت‌هاي وزن سوم بايد با "جواد اچاب" از بلژيك (قهرمان اروپا در سال 2014) مبارزه كند./ع

در آن سوي جدول نيز نمايندگان مكزيك و اسپانيا به مرحله نيمه نهايي راه يافتند.

مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي وزن منهای 63  كيلوگرم، عصر امروز (دوشنبه) برگزار مي‌شود.

 تیم ملی تکواندوی کشورمان تاکنون در بخش مردان توسط فرزان عاشورزاده و مسعود حجی زواره، دو مدال طلا را به نام خود ثبت کرده است.

این دوره از مسابقات ار روز 22 اردیبهشت ماه در 8 وزن جهاني با حضور ۸۷۵ تكواندوكار از 136 كشور به ميزباني روس‌ها آغاز و دوشنبه (28 اردیبهشت ماه) به پایان می‌رسد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان در تمامی اوزان و در بخش زنان در پنج وزن حضور پیدا کرده است.

لازم به ذکر است که به نفرات نخست اين مسابقات 120 امتياز، نفرات دوم 72 امتياز و نفرات سوم 43.20 امتياز برای افزایش امتیازات رنکینگ المپیکی، در راستای كسب سهميه المپيك ريو 2016 تعلق می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴