رئیس اورژانس مازندران خبر داد:

کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه

تاریخ انتشارجمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۸۵۳۵۴
رئیس اورژانس مازندران از کاهش ۷۵ درصدی فوتی در صحنه در محورهای استان خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار مأموریت در طرح سلامت نوروزی انجام شد.
۰
plusresetminus
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
یحیی صالح‌طبری در گفتگو با خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، در خصوص ماموریت‌های اورژانس مازندران در طرح سلامت نوروزی اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه در حالت آماده‌باش کامل برای خدمات اورژانسی در جای جای استان مازندران در ایام تعطیلات نوروزی هستیم.

وی افزود: اورژانس مازندران با اکیپ کاملی شامل ۱۱۵ پایگاه شهری، جاده‌ای، اتوبوس آمبولانس، موتور آمبولانس و یک بالگرد ملکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خدمت همه هموطنان و مسافران است.

رئیس اورژانس  ۱۱۵ مازندران خاطرنشان کرد: امسال از ۲۴ اسفندماه همزمان با آغاز تاریخ شروع آماده‌باش اورژانس تاکنون، نزدیک به ۱۰ هزار و ۱۸۲ ماموریت داشتیم که نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد ماموریت‌های اورژانس، افزایش پیدا کرده است.

این مسئول در خصوص مأموریت‌های تصادفی و فوتی ناشی از تصادفات در استان طی این مدت، گفت: تا این لحظه شاهد کاهش چشمگیر تلفات تصادفی در محورهای مواصلاتی استان بودیم که در شاخص فوتی در صحنه تصادفات با ۷۵ درصد کاهش و در مأموریت‌های اورژانسی تصادفات نیز حدود ۳۴ درصد کاهش داشتیم.

صالح‌طبری، تاکید کرد: از امروز وارد پیک دوم مسافرت‌ها شده‌ایم و پیش‌بینی ما برای پیک سوم به دلیل تعطیلات عید سعید فطر نیز صورت گرفته است و آماده‌باش اورژانس مازندران تا  ۲۴ فروردین‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی اذعان کرد: در زمینه فعالیت داروخانه‌های استان در این ایام نیز به تمامی فرمانداران توصیه شد که داروخانه‌های غیر شبانه‌روزی تا ساعت ۱۲ شب فعالیت کنند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ مازندران با بیان اینکه بیمارستان‌ها بلوک بندی شد تا هیچ بلوکی بدون متخصص نباشد؛ افزود: تا به امروز ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر داشتیم و هماهنگی‌ها جهت ارائه خدمات دیالیزی به مسافران انجام شده است.

این مسئول تصریح کرد: روزانه ۳۵۰۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ گرفته می‌شود و ۶۵۰ عملیات در روز انجام می‌گیرد.

صالح‌طبری با بیان اینکه در هر ساعت روز حداقل دو تا سه آموزش احیا توسط کارشناسان مرکز پیام به بیماران داده می‌شود، گفت: نظارت مستمر بر مراکز اورژانس بیمارستانی در اتاق مانیتورینگ اورژانس استان در حال انجام است.

این مسئول متذکر شد: در نظارت بر مراکز تهیه و توزیع سه درصد و در کشف مواد فاسد، تاریخ مصرف گذشته و معدوم‌سازی بیش از ۹۰ درصد افزایش به نسبت سال گذشته داشتیم.

رئیس اورژانس ۱۱۵ مازندران یادآور شد: تاکنون ۱۶۸ هزار نفر در اورژانس بیمارستان‌های مازندران پذیرش شده‌اند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷