تاریخ انتشارشنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵
کد مطلب : ۴۸۵۲۵۶
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: شعار امسال بدین معنا است که دولت باید خدمتگزار مردم برای آوردن مردم در صحنه تولید و در صحنه اقتصاد، باشد.
۰
plusresetminus
دولت زمینه حضور مردم در صحنه‌های اقتصادی را فراهم کند
آیت‌الله علی معلمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ پیرامون شعار سال ۱۴۰۳،  اظهار کرد: تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت، فضل مضاعف و برتری به سال جدید بخشیده است.

وی افزود: رهنمودهای مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و همچنین سخنرانی روز اول سال، هر ساله راهگشا است.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: حقیقتاً اگر رهنمود رهبری را تمامی مسئولان و مردم جدی بگیرند، قطعاً برکات و ثمرات بسیار ارزشمندی به بار خواهد آمد.

امام جمعه قائم‌شهر، ادامه داد: اینکه ایشان هر ساله بر مسائل اقتصادی، تولید و به ویزه در سال گذشته مهار تورم، تأکید دارند و امسال نیز افزایش تولید را با محوریت مشارکت مردم و مردم‌محوری نامگذاری فرمودند بدین معنا است که دولت باید خدمتگزار مردم برای آوردن مردم در صحنه تولید و در صحنه اقتصاد، باشد.

معلمی، بیان کرد: معنای به صحنه آوردن مردم این است که باید دولت، موانع را برطرف کند تا هر فردی بدنبال هر حرفه‌ای که می‌رود و زمینه‌ساز افزایش تولید می‌شود باید مدیران و مسئولان، همکاری لازم را داشته باشند؛ واگرنه مقررات دست‌وپاگیر مانع حرکت‌های خودجوش مردمی در عرصه اقتصاد و تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: لذا باید مدیران همکاری داشته باشند، راهنمایی به‌موقع داشته باشند و اگر موانع غیرضروری پیش روی مردم قرار گرفت برطرف سازند تا بستر تولید، رونق بیشتری پیدا کند.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، افزود: وقتی تولید، افزایش پیدا کرد، طبعاً افزایش ثروت ملی را بدنبال خواهد داشت که متعاقباً مهار تورم را در بر خواهد داشت که از جمله پیامد مبارک آن نیز ارزانی است که اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه قائم‌شهر، اعلام کرد: ما در هر صورت چه بخواهیم و چه نخواهیم، دشمن از ملت ایران دست‌بردار نیست، ملت ایران آن زنجیر استکبار گذشته را دریده است؛ استکبار بر ملت، مدیران، مسئولان، منابع و امکانات ایران تسلط داشت که با ظهور انقلاب ایران با این روند مقابله کرد، با سلطه استکبار و استبداد داخلی به مقابله پرداخت.

معلمی، اذعان  کرد: کسانی که قبل از پیروزی انقلاب را به خاطر دارند به درستی درک می‌کنند که معنای آزادی امروز چیست، واگرنه کسانی که گذشته را ندیده بودند نمی‌توانند شرایط قبلی را با شرایط کنونی مقایسه کنند.

وی اظهار کرد: شرایط امروز شرایط آزادی مردم، رفاه و راحتی مردم، است و البته هر کشوری باید مقرراتی داشته باشد و مقررات کشور ما اسلامی است و باید بر اساس ضوابط و موازین اسلامی زندگی کنیم و عمل کنیم؛ اما سلطه استکبار می‌خواست فرهنگ منحط غربی را بر ما مسلط بسازد و انقلاب آمد با این قصه مقابله کرد و آنان منافع مادی‌شان هم به خطر افتاد، لذا پس از پایا جنگ تحمیلی، از همان لحظه برای جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی، دست به‌کار شدند تا باورهای جامعه ما را تغییر دهند.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: بر این اساس، از آن زمان تاکنون، انواع مختلف نیرنگ‌ها، شایعات، القای تبلیغات دروغین، آشوب‌ها و فتنه‌ها را در پیش گرفتند و لذا جامعه ما باید هوشیاری بیشتری داشته باشد.

امام جمعه قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: خیرخواهی جامعه را در کلام رهبری معظم انقلاب، اسان به‌وضوح حس می‌کند و این کلام را دلسوزانه و خیرخواهانه در راستای اعتلا و عزت ملت ایران دریافت می‌کند و لذا اگر رهنمودهای ایشان به موقع از سوی مدیران و آحاد ملت ایران، جدی گرفته شود، خدا می‌داند که شرایط مادی و اقتصادی کشور نیز بهتر از این خواهد شد.

معلمی، متذکر شد: بعضاً برخی مدیران ما به مذاکره و جلب رضایت با دشمن، دل بسته بودند در حالیکه صراحت قرآن است که «بیهوده تلاش نکنید که یهود و نصاری از شما خشنود نمی‌شوند مگر شما فرهنگ و آداب دینی خود را رها کنید و تابع فرهنگ و آداب آنان شوید» و این انحطاط جدیدی است که فرهنگ غرب می‌خواهد بر ملت‌های مسلمان تحمیل کند و لذا عزت و موفقیت ملت ایران در عرصه‌های اقتصادی، معیشتی و سایر در سایه اسلام و قرآن امکان پدیداری و خلق وجود دارد.

وی یادآور شد: لذا باید صبور بود و صبورانه تلاش کرد و رهنمودهای رهبری را در این مسیر جدی گرفت تا به خواست خداوند رحمان هم از حیث مادی و هم از حیث معنوی، به قله اقتدار و عزت دست یابیم.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳