سرپرست فرمانداری فریدونکنار اعلام کرد:

پیش‌بینی حضور ۵۰۰ هزار نفرشب مسافر نوروزی در فریدونکنار

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۴۸۵۲۰۲
سرپرست فرمانداری فریدونکنار گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار نفر شب در ایام نوروز برای مسافرت فریدونکنار را انتخاب کنند.
۰
plusresetminus
پیش‌بینی حضور ۵۰۰ هزار نفرشب مسافر نوروزی در فریدونکنار
مسیب میررمضانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ با تبریک ماه مبارک رمضان و پیشاپیش سال جدید، درخصوص اقدامات صورت گرفته در شهرستان فریدونکنار برای میزبانی از سال جدید و مسافران نوروزی اظهارکرد: برای آمادگی دستگاه‌ها در ایام عید نوروز پنج جلسه خدمات سفر و ۱۳ جلسه کمیته فرعی برگزار شد که طی آن ۱۰ کمیته راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه فریدونکنار به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری هر ساله مسافران است و تعداد زیادی از این مسافران فرهنگیان هستند، خاطرنشان کرد: برای اسکان فرهنگیان ۱۰ مدرسه و ۸۴ کلاس آماده شده است.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار از استقرار دو نوروزگاه در سطح شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این دو نوروزگاه که در مقابل شهرداری آستانه‌سرا و شهرداری فریدونکنار برپا شده با حضور نیروهای هلال احمر، اورژانس اجتماعی و آتش‌نشانی همراه است و همچنین فضایی برای نمازخانه در هر یک از نوروزگاه‌ها فراهم شده و در امامزاده قاسم(ع) آستانه‌سرا آمادگی پذیرش زائران نیز وجود دارد.

میررمضانی با تاکید بر امر نظارت بر اماکن گردشگری و خدماتی گفت: تیم‌هایی در نظر گرفته شده که در ایام تعطیل به‌صورت روزانه از تاسیسات گردشگری، صنوف و جایگاه سوخت بازدید و نظارت خواهند کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه عید نوروز امسال مصادف شده با ماه مبارک رمضان ۲۰ نانوایی روزانه کشیک خواهند داشت تا به مسافران و روزه‌داران خدمات ارائه کنند.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار با بیان اقدامات فرهنگی صورت گرفته برای استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان، یادآورشد: برنامه‌های فرهنگی مختلفی اعم از نوروزخوانی، افطاردهی توسط شهرداری آستانه‌سرا و شهرداری فریدونکنار، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، استقبال از مهمانان نوروزی به‌عنوان نخستین مسافران نوروزی از اقدامات فرهنگی بوده است.

میررمضانی با اشاره به تعداد واحدهای اقامتی موجود شهرستان، اظهار کرد: در فریدونکنار یک هتل، ۶ هتل آپارتمان، سه متل، یک مجتمع گردشگری و ۴۰۰ خانه مسافر رسمی وجود دارد که ظرفیت ۱۵ هزار تخت رسمی به‌صورت روزانه را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار نفر شب در ایام نوروز برای مسافرت فریدونکنار را انتخاب کنند که امیدواریم خاطره خوبی از این شهرستان به ارمغان ببرند.

سرپرست فرمانداری فریدونکنار درخصوص اقدامات ستاد تنظیم بازار، تصریح کرد: بازدیدهای میدانی در بازار در قالب گشت مشترک ادارات صورت گرفته و در حال انجام است و مرغ و گوشت به نرخ دولتی نیز در حال توزیع بوده همچنین  میوه تنظیم بازاری هم توسط جهاد کشاورزی و شکر به نرخ دولتی هم درحال توزیع است.

به گزارش بلاغ، فریدونکنار از شهرهای زیبای استان مازندران است که جاذبه‌های گردشگری مختلفی اعم از سقانفارهای روستاهای جزین، نوایی‌محله، اسپی کلا و کاردگرمحله که مربوط به دوران قاجار بوده و در سال ۸۵ در لیست آثار ملی ثبت شده وجود دارد.

تپه باستانی زاهدکلا ثبت در عصر آهن، تپه قلاع کتی سوته و حمام تاریخی سوته که مربوطه به دوره قاجار بوده و مسجد جامع بهرامی و پل فلزی از جمله اماکن تاریخی فریدونکنار است.

امامزاده سیدمحمد(ع) شهر فریدونکنار، امامزاده قاسم(ع) کاردگرمحله شهر آستانه‌سرا، امامزاده عبدالله روستای ازباران از بقاع متبرکه فریدونکنار هستند.

ساحل زیبای ماسه‌ای به طول هشت کیلومتر، باغ پرندگان با بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، جنگل روستای جزین، جنگل اوجاکله، ۴۴ آب‌بندان، بازار ماهی فروشان، پارک ساحلی لاله، بازار هفتگی شنبه بازار، زیستگاه درنای سیبری و پرندگان مهاجر، مراکز بزرگ خرید پوشاک و تفریحات کودکان، شهرک‌های توریستی خزرشهر، دریاسر، خزرکنار و فرزادشهر از جمله جاذبه‌های گردشگری فریدونکنار است.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷