معاون دادگستری کل مازندران در گفتگو با بلاغ اعلام کرد:

تشکیل ۵۱ فقره پرونده تخلف انتخاباتی در مازندران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۴۸۵۱۲۶
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: تاکنون ۵۱ فقره پرونده تخلف انتخاباتی در واحدهای قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است.
۲
plusresetminus
تشکیل ۵۱ فقره پرونده تخلف انتخاباتی در مازندران
حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های انتخاباتی، اظهار کرد: برابر قانون انتخابات مجلس، ستاد رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در اداره کل دادگستری استان با عضویت استانداری و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و انتظامی، تشکیل شد.

وی بیان کرد: چهار جلسه ستاد رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان با ۳۲ مصوبه و ۵۲ جلسه در شهرستان با ۲۷۵ مصوبه برگزار شد که هدف از تشکیل این جلسات، اقدامات پیشگیرانه برای وقوع تخلفات انتخاباتی و آگاه‌سازی نامزدها و هواداران آن‌ها و آحاد مردم به رعایت قانون بوده است که در این راستا، از طریق صداوسیما و فضای مجازی، اطلاع‌رسانی انجام شده است.

وی افزود: ستاد پیشگیری نسبت به رصد نامزدها و هواداران آنان، قبل، حین و پس از انتخابات اقدام کرده که با توجه با تدابیر اتخاذ شده، شاهد تخلفات و جرایم کمتری نسبت به انتخابات دوره گذشته بودیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران، خاطرنشان کرد: برابر آخرین آمار تا به امروز تعداد ۵۱ فقره پرونده در واحدهای قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است که تخلفات متهمین به گونه‌ای است که در روند انتخابات، انتخاب نمایندگان و شمارش آرا، تأثیرگذار نبوده است.

موسوی ادامه داد: جز در حوزه انتخاباتی بابل، قائم‌شهر و ساری در سایر حوزه‌های انتخاباتی با مشکل خاصی مواجه نبوده‌ایم که پرونده با نظر موافق شورای نگهبان استان جهت بررسی نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است که در دست بررسی است.

وی اعلام کرد: در این خصوص تاکنون هیچ متهمی بازداشت نشده است و قضات کشیک در روز انتخابات در محل کار حاضر و با صدور قرار مناسب در خصوص متهمین، متهمان آزاد و پرونده در حال رسیدگی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم معاونت دادگستری مازندران گفت: در خصوص دخالت مدیران ادارات و سازمان‌ها از سوی این معاونت قبل از انتخابات دستورات لازم به استانداری ابلاغ و از طریق استانداری به تمام مدیران ارسال شد تا از هرگونه دخالت خودداری و برابر گزارشات واصله قبل از برگزاری انتخابات چند مورد گزارش واصل شد که وفق مقررات با اخذ تعهد و تذکر لازم، افراد توجیه شدند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴