سنگ‌تمام مازندرانی‌ها در انتخابات دوازدهم؛

سیل حضور جمعه را ماندگار کرد

تاریخ انتشارجمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۴۸۴۹۳۷
انتخابات فصل تغییر است و مردم با تغییر نمایندگان خود در مجلس زمینه تغییر را فراهم می‌آورند و اینگونه است که مشارکت قوی پشتوانه بسیار محکمی برای انقلاب و مشت آهنینی بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی است.
۰
plusresetminus
سیل حضور جمعه را ماندگار کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ در حالی بیش از ۵ ساعت از آغاز یکی از مهم‌ترین مصادیق مردمی بودن جمهوری اسلامی در یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی یعنی انتخابات مردمی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری آغاز شده است که در این صحنه مهم سیاسی، این مردم هستند که با مشارکت و حضورشان، کرسی و قدرت را به منتخبان خود خواهند داد و این همان نکته‌ای است که نباید هیچگاه از خاطر منتخبان انتخابات دوازدهم فراموش شود.

مردم قطب اصلی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران هستند، چرا که مشارکت آنان به این انتخابات مقبولیت و مشروعیت می‌بخشد و این مشارکت است که به منتخبان مردم، اعتبار می‌بخشد.

مردم همانا بزرگ‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی در تمامی سال‌ها و صحنه‌های مهم پس از انقلاب اسلامی بوده و هستند و لذا هر ساله این حضور بسیار برای مردم ایران و نیز کشورهای جهان، حائز اهمیت است؛ چرا که این حضور و مشارکت، سنگ محک عیار ایران دوستی و حمایت از انقلاب اسلامی به شمار می‌آید.

اخبار واصله از شهرهای گوناگون مازندران و نیز حضور میدانی خبرنگاران بلاغ در مرکز و اقصی نقاط استان مازندران حکایت از سنگ تمام مازندرانی‌ها در انتخابات دوازدهم دارد؛ از آغازین لحظات شروع رسمی انتخابات، پیر و جوان، کارگر و دانشجو، کودک و نوجوان، همه و همه به پای صندوق‌های رای آمده‌اند تا با ثبت درس حضور دیگری در تاریخ، جمعه ماندگاری را خلق کنند.

جدا از حضور پر رنگ کهن‌سالان دهه ۲۰ و ۳۰ شاهد حضور چشمگیر و پررنگ دهه هشتادی‌های رای اولی در انتخابات دوازدهم هستیم؛ نوجوانانی سراسر شور و امید که به پای صندوق‌های رای آمده‌اند تا ضمن مشارکت در انتخابات، تجدید بیعت خود را با انقلاب و آرمان‌های مقدس شهدا به رخ جهانیان بکشند.

علی جوان رای اولی ساروی که به پای صندوق‌ رای یکی از روستاهای تابعه مرکز استان آمده است؛ حضور در انتخابات را یک تکلیف شرعی می‌داند و می‌گوید: حضور در انتخابات قبل از اینکه رای به کاندیدای مورد نظر هر فردی باشد، رای به جمهوری اسلامی ایران است.

وی می‌افزاید: من هم به عنوان یک دهه هشتادی، نقد به وضع موجود دارم اما مشارکت در انتخابات جدای از تمام گله‌مندی‌ها است و این مرزبندی یک اصلی است که دشمنان انقلاب نمی‌خواهند وجود داشته باشد.

کربلایی محمد یک پیرمرد دنیا دیده و کمر خمیده‌ای است که با ویلچر و با کمک همسرش به مسجد روستای محل آمده است تا رای دهد؛ او که مشقت آمد و رفت را به جان خریده است در پاسخ به چرایی حضورش در پای صندوق‌های رای می‌گوید: ما برای این انقلاب، جوان و شهید داده‌ایم و تا هستیم پای این انقلاب و نظام می‌مانیم.

وی می‌گوید: مسئولان و کاندیداها امروز خوب مردم را تماشا کنند و ببینند که مردم برای انی انقلاب کم نمی‌گذارند، آن‌ها هم برای مردم و حل مشکلات‌شان، کم نگذارند.

این پیرمرد ۷۵ ساله مازندرانی خطاب به کاندیداهای مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتظار ما از نمایندگان حل معضل اشتغال جوانان و مشکل معیشت مردم است که کمر مردم را خم کرده است.

سیده زینب دختر ۲۴ ساله مازندرانی نیز در خصوص چرایی حضورش در انتخابات می‌گوید: ما از نسل حاج قاسم هستیم و باید راه او و همراهانش را ادامه دهیم.

وی افزود: قطعا اگر حاج قاسم بود در انتخابات شرکت می‌کرد و مردمانی که در مراسم تشییع او چنین صحنه کم نظیری را در دنیا با حضورشان خلق کرده‌اند، قطعا در انتخابات نیز چنین حضوری را خواهند داشت.

این دختر مازندرانی می‌گوید: ارزش‌های انقلاب چیزی نیست که بخواهیم به آن لطمه بزنیم چرا که برای بقای آن و انتقال آن به نسل‌های بعدی باید همت کرد و حضور در انتخابات یکی از کارهایی است که باید در صیانت از انقلاب بر خود واجب بدانیم.

حمید جعفری یکی از کارشناسان مسائل سیاسی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: از ابتدای انقلاب تا کنون گام‌های متعددی را نظیر نهضت سوادآموزی، تثبیت انقلاب، افزایش مقالات علمی، تبدیل مقالات به فناوری، رشد دانش‌بنیان، حمایت از تولید داخلی و رشد قدرت نظامی طی کردیم و اکنون در گام اصلاح ساختار قرار داریم چرا که بسیاری از قوانین ما مربوط به چند دهه قبل است و در شرایط کنونی لنگ می‌زند.

این مدرس حوزه سیاسی، اظهار کرد: اصلاح ساختار یعنی راه‌اندازی درگاه الکترونیکی صدور مجوز، حذف امضاهای طلایی، رهایی از وابستگی به نفت، رشد صادرات کالاهای غیرنفتی، کاهش تورم که باید با جدیت ادامه یابد، هر چند مردم به سفره نگاه می‌کنند و تا این اصلاح ساختار صورت نگیرد قطعا سفره مردم هم درست نخواهد شد.

وی افزود: ریشه اصلی مشکلات امروز در کالاهای اساسی واردات کالاهایی نظیر کنجاله، گندم و غیره است که قیمت آن‌ها در جهان رشد یافته است و دولت ناچار است که سوبسید دهد تا به مردم فشار نیاید که این هزینه باید در مسیر آبادانی و پیشرفت کشور شود.

جعفری تاکید کرد: حل این مشکلات نیازمند تدوین قوانینی است که از دل یک مجلس قوی بیرون خواهد امد و لذا مشارکت در انتخابات برای انتخاب نمایندگان اصلح و شایسته بسیار حیاتی و سرنوشت ساز است.

مدرسی یک معلم بازنشسته مازندرانی نیز که در پای صندوق رای حاضر شده است؛ در خصوص چرایی حضورش می‌گوید: دشمن با جنگ شناختی در حال تزریق ناامیدی در ایران است و کسی منکر مشکلات اقتصادی موجودی کشور نمی‌شود که راه حل رهایی آن تزریق امید در سایه عملکرد مورد انتظار مردم از سوی مسئولان است.

وی افزود:  امروز ایران در زمینه‌های مختلفی در بام دنیا قرار گرفته است و هزینه‌ها در طول انقلاب انجام شده است و اکنون که زمان برداشت است، دشمن بدنبال آن است تا با جنگ شناختی، خودمان به خودمان لطمه بزنیم و لذا بدنبال حضور حداقلی مردم در پای صندوق‌های رای است.

این معلم بازنشسته مازندرانی با بیان اینکه  انتخابات یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است تا ملت ایران سرنوشت خود را رقم بزند؛ تاکید کرد: امروز مردم مازندران و ملت بزرگ و ولایتمدار ایران با حضورشان در پای صندوق‌های رای، مشت محکمی را بر دهان معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خواهند کوبید.

وی عنوان کرد: آنچه مهم است مشارکت مردم در انتخابات است و حضور مردم در انتخابات بسیار حایز اهمیت است.

این کارشناس سیاسی مازندران، خاطرنشان کرد: امسال انتخابات ما با امنیت ملی ما ارتباط مستقیم دارد و لذا دشمن بدنبال آن هستند تا پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی را به حداقل برساند.

در حالی ساعت از ۱۴ روز ۱۱ اسفند گذشته است که همچنان گزارش‌ها از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای حکایت دارد و امروز قطعا به روزی ماندگار در تاریخ انقلاب مبدل خواهد شد.

انتهای خبر/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳