معاون دادگستری مازندران خبر داد:

کاهش تخلفات حوزه زمین با رصد سامانه پنجره واحد

تاریخ انتشارشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۸۴۶۹۷
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف رصد تخلفات اراضی در استان راه‌اندازی شد.
۱
plusresetminus
کاهش تخلفات حوزه زمین با رصد سامانه پنجره واحد
حجت‌الاسلام سیدمرتضی موسوی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ اظهار کرد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با رصد دقیق تغییرات صورت گرفته در اراضی، تخلفات و جرائم این حوزه نظیر ساخت‌وساز و تصرف غیرقانونی در اراضی ملی و منابع طبیعی شناسایی و به صورت برخط به دستگاه‌های متولی حفاظت از اراضی ارجاع می‌‍‌کند که به این ترتیب امکان حفاظت از حقوق مردم در اراضی ملی و منابع طبیعی بهتر از گذشته فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه در دو بستر دریافت و پاسخ استعلامات و رصد و شناسایی تخلفات و تغییرات اراضی سطح استان فعالیت می‌کند؛ افزود: سامانه پنجره واحد در استان با  دبیری اداره کل منابع طبیعی استان و مشارکت اداره کل ارتباطات دولت، اداره ثبت اسناد، ، جهاد کشاورزی، محیط زیست و راه و شهرسازی و سایر نهادهایی که در این زمینه‌ها‌ فعالیت‌ دارند راه‌اندازی‌ شده‌ است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در طرح پنجره واحد تمام نقشه‌های اراضی به صورت روزانه در حال بروز ررسانی است  و در اختیار مسئولان ذی ربط قرار خواهد گرفت که این موجب تسریع در صدور مجوزها، جلوگیری از تغیرکاربری‌ها و تصرفات غیرقانونی خواهد‌ شد.

موسوی ادامه داد : اگر در بحث تغییر کاربری‌ها در زمان و وقت مناسب خودش تذکر لازم را به متخلف بدهیم، هزینه کمتری برای حاکمیت ایجاد خواهد شد، لذا اعمال مسئولیت کردن در زمان مناسب بسیار با اهمیت است که باید مدنظر مدیران قرار گیرد.

وی بیان کرد: این معاونت امکان نظارت بر عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در بستر سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را دارد و با پیگیری‌های صورت گرفته دامنه فعالیت این سامانه در حال گسترش است و دستگاه‌های اجرایی استان نیز استقبال‌ خوبی‌ از ارائه‌ خدمات‌ در این‌ بستر‌ داشته‌اند.

این مسئول با اشاره به فواید این این طرح عنوان کرد: در سال‌های بعد متوجه خواهیم شد که این سامانه چه تاثیری داشته است و با اجرای این طرح افق روشنی در زمینه کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش اختلافات ملکی و صدور مجوزها خواهیم داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران یادآورشد: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی راه‌اندازی شده و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران بر نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی در این زمینه نظارت می‌کند.

موسوی در پایان گفت: در صورتیکه موارد شناسایی شده توسط سامانه پنجره واحد مدیریت زمین توسط مسولین متولی  مورد پیگیری قرار نگیرد ، بعنوان ترک فعل محسوب و تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

انتهای خبر/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳