مدیرکل گردشگری مازندران اعلام کرد:

پیشرفت ۷۰ درصدی بازارچه صنایع‌دستی محمودآباد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۸۴۳۱۲
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در حال حاضر پروژه احداث اولین بازارچه صنایع دستی در محمودآباد ۷۰ درصد پیشرفت دارد.
۰
plusresetminus
پیشرفت ۷۰ درصدی بازارچه صنایع‌دستی محمودآباد
حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگار بلاغ در خصوص تبیین دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب اسلامی و نیز دستاوردهای کسب شده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، اظهار کرد:رونق گردشگری مازندران پس از انقلاب اسلامی مازندران در پی توسعه زیرساخت‌ها بسیار چشمگیر بوده و جهش چندین برابری را در تمامی حوزه‌ها داشته اشت.

وی افزود: افزایش تعداد هفت هتل ابتدای انقلاب به ۶۸ هتل پس از انقلاب اسلامی و نیز
رسیدن تعداد ۹ متل ابتدای انقلاب به ۵۸ متل پس از انقلاب اسلامی، نمونه بارز این توسعه و پیشرفت در طی ایام پس از پیروزی انقلاب است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، خاطرنشان کرد: توسعه بومگردی از سال ۹۰ و فعال شدن ۶۷۰ موضوع بومگردی در استان، یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته طی این مدت است.

ایزدی از فعالیت ۳۶ منطقه توریستی و تفریحی در دوران پس از انقلاب اسلامی، خبر داد و گفت: رشد ۱۰۰ درصدی در فعالیت سفره خانه سنتی، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و اقامتگاه‌های بین راهی در ایام پس از انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

وی از وجود ۲ هزار و ۸۰۰ اثر ثبتی میراثی و ۳۶ اثر میراث ناملموس در استان مازندران خبر داد و افزود:  کشف دستگاه‌های فلزیاب و حفاری‌های غیرمجاز در دوران پس از انقلاب با تشکیل ۱۳۱ هزار پرونده در محاکم قضایی، رشد فزاینده‌ای داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، با اشاره به فعالیت ۸۷ رشته فعال در حوزه صنایع دستی، عنوان کرد: دریافت مهر اصالت ملی و یونسکو برای ۱۲۵ رشته و نیز برندسازی و احیای ۱۳ رشته صنایع دستی در ۱۳ روستا از جمله اقداما شاخص انجام گرفته در طی این مدت است.

ایزدی تصریح کرد: آغاز ساخت اولین بازارچه صنایع دستی در محمودآباد با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار با پیشرفت ۷۰ درصدی حال حاضر یکی دیگر از اقدامات شاخصی است که در در ایام شکوهمند پس از اقلاب اسلامی انجام شده است.

وی از صادرات ۴.۲ میلیون دلاری صنایع دستی مازندران در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: افزایش ۷ هزار نفر شب اقامت قبل از انقلاب هم اکنون به ۹۰ هزار نفرشب اقامت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تاکید کرد: ۲۴ پروژه سرمایه‌گذاری و صنایع دستی با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای خبر/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳