در گفتگو با پرستار نمونه استانی عنوان شد:

پرستاری شغلی به توان عشق

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۸۱۹۴۱
پرستار نمونه مازندرانی که دارای ۱۷ سال سابقه کار در یکی از بیمارستان‌های غرب استان است؛ می‌گوید: پرستاری عشق می‌خواهد و باید عاشق این حرفه بود تا کار را با جان و دل علیرغم تمامی مشقت‌ها و سختی‌هایش، انجام داد.
۰
plusresetminus
پرستاری شغلی به توان عشق
به گزارش بلاغ؛ زینب جعفری یکی از پرستاران نمونه استانی بیمارستان امام سجاد علیه السلام شهرستان رامسر در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: نزدیک به ۱۷ سال است که در حرفه مقدس پرستاری مشغول فعالیت هستم.

وی افزود: شغل پرستاری یک حرفه بسیار سخت و طاقت‌فرسا است که باید با جان و دل در این حرفه، کار کنید.

این پرستار نمونه استانی خاطرنشان کرد: در ایام کرونا نیز شاهد بودید که پرستاران از جان خود و خانواده خود مایه گذاشتند و با جان‌فشانی و خریدن حتی خطر مرگ به جان، ذره‌ای از مسئولیت‌شان، کم نگذاشتند.

جعفری بیان کرد: از ویژگی‌های بارز پرستاری، ایثار و گذشت است که در دوران کرونا نیز که یک دوران بسیار سخت بود پرستاران مراکز درمانی ضمن به تصویر کشیدن ایثار و گذشت، شجاعانه در وسط میدان حضور داشتند.

وی عنوان کرد: یک پرستار خوب جدا از این ویژگی‌ها باید با اخلاق باشد و ارتباط بسیار خوبی را با بیمار و همراهان او برقرار کند؛ محیط بیمارستاران یک محیطی است که پرستار باید در برخورد و مواجهه با بیمار و همراهان او بسیار صبور باشد.

این پرستار نمونه استانی تاکید کرد: یک پرستار باید الگویش حضرت زینب(س) باشد و همانند او صبور، با گذشت و فداکار باشد و پرستاری چیز دیگری جز این نیست.

جعفری گفت: پرستاری عشق می‌خواهد و باید عاشق این حرفه بود تا کار را با جان و دل علیرغم تمامی مشقت‌ها و سختی‌هایش، انجام داد.

وی اذعان کرد: در دوران کرونا وقتی می‌دیدیم که تست بیماری مثبت شده است ما او را به چشم یک بیمار کرونایی نمی‌دیدیم و همراه با ترس به او خدمات دهیم و نگاه ما به او همانند سایر بیماران بود و با او همانند سایرین برخورد می‌کردیم.

این پرستار نمونه استانی در پاسخ به این سوال که نظرتان در خصوص انتخاب شغل پرستاری توسط فرزندتان در آینده چیست؛ اظهار کرد: حتما از او حمایت خواهم کرد و من دارای یک فرزند پسر هستم که همواره او را به انتخاب این شغل، تشویق می‌کنم.

به گزارش بلاغ، همه ساله روز پرستار با تاسی به سخن پیامبر گرامی اسلام(ص) که می‌فرمایند: هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند، او را همراه با ابراهیم خلیل بر می‌انگیزد و به سان برقی پر درخشش، از صراط می‌گذرد.، این روز را فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به خدمات و ایثار این قشر خدوم می‌دانیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳