مدیرکل بنیاد مسکن مازندران اعلام کرد:

خسارت سیل ۱۳ آبان به ۷۰۰ واحد مسکونی

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۴۸۱۸۷۴
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: سیل ۱۳ آبان‌ماه امسال به حدود ۷۰۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرها خسارت وارد کرد.
۰
plusresetminus
خسارت سیل ۱۳ آبان به ۷۰۰ واحد مسکونی
علی‌اصغر آسمانی‌مقدم در گفتگو با بلاغ، با اشاره به وقوع سیل در شامگاه ۱۳ آبان ماه در غرب مازندران به‌ویژه در شهرستان‌های  چالوس و عباس‌آباد و خسارت‌های ناشی از سیل در این مناطق اظهار کرد: علاوه بر این شهرستان‌ها، سیل در نور، چمستان، جویبار، سوادکوه و آمل نیز خسارت‌های زیادی را به بار آورد.

وی افزود: در بخش مسکن شهری و روستایی در حیطه بنیاد مسکن، ۶۸۴ واحد دچار خسارت شدند که از این تعداد ۴۷۴  واحد تعمیری در سطح روستاها هستند که تا ۳۰ درصد دچار آسیب شدند و حدود ۲۱۰ واحد نیز در شهرها آسیب دیدند که به صورت تعمیری هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از تخریب و خسارت کلی ۱۹ واحد نیز در سطح روستاها خبر داد و گفت: این واحدها باید مجددا احداث شوند.

آسمانی‌مقدم تصریح کرد: به طور قطع هماهنگی‌هایی که بین بنیاد مسکن، استانداری و مدیریت بحران استان انجام شده است این آمار به صورت رسمی در اختیار بنیاد مسکن کشور و مدیریت بحران کشور نیز قرار می‌گیرد و بعد از بردن آن در هیئت دولت و  گرفتن مصوبه ، هم اعتبار به صورت تسهیلات و هم بلاعوض دیده خواهد شد.

وی بیان کرد: کمک‌های بلاعوض برای واحدهای تعمیری و هم آنهایی که احداثی هستند در نظر گرفته می‌شود همچنین در هیئت دولت کمک‌های معیشتی نیز برای واحدهایی که اسباب و اثاثیه آنها در سیل دچار آسیب شدند پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حیاط برخی واحدها دچار آبگرفتگی شد که آسیبی به بنای آنها  وارد نشده است، ادامه داد: منتظر هستیم که بعد از مصوبات هیئت دولت  در خدمت خسارت‌دیدگان باشیم.

آسمانی‌مقدم با تأکید بر اینکه در تهیه طرح‌های هادی حرایم رودخانه‌ها به شدت و دقت مراقبت و درنظر گرفته می‌شود، یادآورشد: همچنین  با توجه به حرایمی که از آب منطقه‌ای گرفته می‌شود در تهیه طرح‌ها لحاظ خواهد شد.

وی با تاکید بر عدم ساخت‌وساز در حریم و بستر  رودخانه گفت: در اکثر رودخانه‌ها درخت روییده که باید جمع‌آوری شوند تا باعث گرفتگی پل‌ها نشوند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳