عضو خبرگان رهبری در گفتگو با بلاغ تشریح کرد؛

تلخ‌وشیرین ۱۳ آبان ۵۷ تا راهپیمایی متفاوت در حمایت از غزه

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۸۱۳۱۳
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: امسال فریاد همه اقشار به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در برابر استکبار محکم‌تر و خروشان‌تر به لحاظ این همه ستمی را که رژیم صهیونیستی پلید با برخورداری از حمایت‌های امریکای قدار بر سر مردم مظلوم فسلطین آورده‌اند؛ خواهد بود.
۲
plusresetminus
تلخ‌وشیرین ۱۳ آبان ۵۷ تا راهپیمایی متفاوت در حمایت از غزه
آیت‌الله علی معلمی در گفتگو با خبرنگار بلاغ در بازخوانی تاریخی شهادت دانش‌آموزان معترض به رژیم پهلوی در ۱۳ آبان‌ماه ۱۳۵۷، اظهار کرد: ۱۳ آبان ماه در جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

وی افزود: حقیقت امر آن است که از جمله اهداف و ماهیت انقلاب اسلامی ایران، ستم‌ناپذیری زیر سلطه قدرتمندان سلطه‌گر و مستقل و آزاد زندگی‌کردن است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان ماه سراسر از اتفاقات تلخ و شیرین است که از یک‌سو یادآور ۱۳ آبان ۱۳۴۳ سالروز تبعید امام راحل به ترکیه است و از سویی دیگر، یادآور ۱۳ آبان ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است که رژیم شاهنشاهی در واکنش به تظاهرات دانش‌آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در برابر نماینده دولت مستکبر امریکا که به ایران سفر کرده بود، آنان را به رگبار گلوله بستند.

این مسئول ادامه داد: البته خاطره شیرین ۱۳ آبان به سال ۱۳۵۸ باز می‌گردد که دانشجویان پیرو خط امام، لانه فساد و لانه جاسوسی امریکا را که تابلوی سفارت داشت را تصرف و اسناد و مدارکی که حکایت از خیانت به ملت ایران بود را کشف کردند.

معلمی، تصریح کرد: امسال نیز فریاد همه اقشار به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان در برابر استکبار محکم‌تر و خروشان‌تر به لحاظ این همه ستمی را که رژیم صهیونیستی پلید با برخورداری از حمایت‌های امریکای قدار بر سر مردم مظلوم فسلطین آورده‌اند؛ خواهد بود.

وی عنوان کرد: اسرائیلی‌ها مهاجمان ناخوانده‌ در سرزمین اشغالی فلسطین با حمایت امریکا و انگلیس هستند که در طول این ۷۵ سال به سرکوب مردم مظلوم فلسطین پرداختند و نهایت خباثت و شرارت و سنگدلی اسرائیلی‌ها را در سال جاری همه دنیا مشاهده کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: آیا اگر نظامیان اسرائیلی در برابر نیروهای مقاومت فلسطین، توان مقابله نداشتند، تاوانش را باید کودکان و زنان بی‌دفاع پس دهند؟! این چه منطق و درنده‌خویی است که به‌جای مقابله با نیروهای مسلح، به بمباران مناطق مسکونی روی می‌آورند؟

معلمی، اذعان کرد: ملت مظلوم فلسطین نه هواپیما دارد و نه بمب‌افکن، ولی در زمین همچون شیری شجاع در برابر نیروهای مسلح زبون صهیونیستی ایستادگی می‌کنند، اما رژیم صهیونیستی دست به بمباران و تخریب منازل مسکونی و کشتار کودکان و زنان پرداختند و به چیزی رحم نکرده‌اند.

وی متذکر شد: آنان از بیمارستان گرفته تا مکان‌های مقدس نظیر کلیسا و مساجد را بمباران کردند تا مردم پناهگاهی نداشته باشند و غزه را ترک کنند؛ اما  با این وجود مردمان غزه همچنان زیر آتش دشمن، غزه را ترک نکردند و بر مقاومت‌شان ادامه می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، یادآور شد: امیدواریم خدای رحمان، وعده حقی را که داده است به زودی شر رژیم صهیونیستی پلید را از سر مردم مظلوم فلسطین و غزه، کوتاه کند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷