تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۴۷۲۰۱۲
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید چمران، دانش‌آموخته و دلداده مکتب امام(ره)بود؛ گفت: بصیرت،مجاهدت و ولایت‌پذیری از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهید است.
۰
plusresetminus
«شهید چمران» دلداده و دانش‌آموخته مکتب امام راحل بود
به گزارش بلاغ؛ در آستانه ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران هستیم، بزرگمردی که فیزیک‌دان، سیاستمدار (عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران)، وزیر دفاع ایران در دولت مهدی بازرگان و دولت موقت شورای انقلاب از همراهان موسی صدر در تشکیل جنبش امل (لبنان)، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی، از فرماندهان ایران در جنگ ایران و عراق و بنیان‌گذار ستاد جنگ‌های نامنظم در جریان جنگ ایران و عراق بود. 

شهید چمران در اردیبهشت ۱۳۶۰شمسی در آزادسازی سوسنگرد و تپه‌های الله اکبر شرکت داشت. پس از فتح ارتفاعات الله اکبر، چمران طرح تسخیر دِهْلاویه را به کمک رزمندگان ستاد جنگ‌های نامنظم به مرحله اجرا درآورد و در ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ش براثر اصابت ترکش خمپاره دشمن در جبهه سوسنگرد ـ دهلاویه به شهادت رسید.

آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص شهید چمران می‌گوید: در میان نیروهای مردمی، مسلح، مدافعان وطن و نظام، اقشار مختلف مردم از کشاورز و کارگر و فرهنگی گرفته تا دانشگاهی و مخصوصا شخصیت‌های برجسته علمی همچون شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران وجود داشتند که دانش آموخته و دلداده مکتب امام راحل بودند.

وی افزود: حقیقتا به درستی سالروز شهادت دکتر چمران به نام بسیج اساتید در تقویم جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و این سزاوار و شایسته است.

عضو خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: ادامه دهندگان راه چمران، پیدا شدند و خود را نمایان کردند و ما این رهروان را در قامت دانشمندان هسته‌ای ما، پیشرفت‌های بزرگ علمی و صنعتی، تکنولوژیکی و در دستیابی‌ها به تجربیات بسیار خوب و دستاوردهای نو و تازه‌ای در پیشرفت‌های علمی از سوی دانشمندان ایرانی، مشاهده کردیم.

معلمی، تاکید کرد: دکتر چمران، یک استاد برجسته دانشگاه بود که در تمام خاورمیانه همانند او به تعداد انگشتان دست نبود؛ اما عرصه دفاع را بر کلاس تدریس در دانشگاه، مقدم داشت؛ به این خاطر که دشمن را براند تا فرصت تدریس را برای همه فراهم شود تا به آسانی بتوانند به قله‌های رفیع دانش برسند که الحمدلله همین اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه فتح‌الفتوح امام راحل، تربیت چمران‌ها و انسان‌های تراز انقلاب است؛ تصریح کرد: همه این دستاوردها و همه این قدرت و اعتلای نیروهای مسلح ما از ارتش، سپاه و بسیج گرفته تا نیروهای مردمی، به برکت انفاس قدسیه امام راحل بود.

عضو خبرگان رهبری، بیان کرد: اگر نبود امام راحل، ما همان مردم نظام شاهنشاهی بودیم و سلطه امریکا بر کشور وجود داشت و لذا همان‌گونه که امام خمینی این کشور را نجات داد و انقلابی را ایجاد کرد؛ در دل این نیروها نیز انقلابی خلق کرد که یکی از این تربیت شدگان مکتب امام، شخصیت بزرگ و ماندگاری همچون شهید دکتر مصطفی چمران است.

معلمی، متذکر شد: این حقیقت را مردم دنیا دریافتند و جامعه ایرانی نیز امام را خوب لمس کرد، امام را خوب شناخت و امام را تبعیت کرد و همانا این رهنمون‌های امام در سایه ولایتمداری مردم، برای جامعه دینی ما نجات بخش و اثرگذار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳