نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد:

ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضا با قاتلان شهدای امنیت در کشور

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۴۷۰۵۸۱
نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضا با قاتلان شهدای امنیت در اصفهان تاکید کرد.
۰
plusresetminus
ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضا با قاتلان شهدای امنیت در کشور
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار بلاغ پیرامون ضرورت برخورد قانونی دستگاه قضا با قاتلان شهدای امنیت در کشور، اظهار کرد: خداوند برای انسان‌ها حرمت و کرامت قائل شده است و برای اینکه این حرمت و کرامت هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ جانی حفظ شود آمده است  مجازات‌هایی را برای کسانی که به مال، جان، آبرو و ناموس دیگران تعرض می‌کنند مقرر فرموده است.

وی افزود: همه مکاتب، جوامع و انسان‌ها در نهایت، این مجازت‌ها و پاداش‌ها را دارند و هدف از مجازات‌ها اساسا بازدارندگی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن فرموده است:«در قصاص برای شما حیات است»؛ لذا درست است که قاتل، اعدام و کشته می‌شود اما این قصاص بازدارنده است تا هم قاتلان دیگری به وجود نیاید و هم حرمت خون انسان‌ها، حفظ بماند. 

محمدی لائینی، ادامه داد: بنابراین هم عقل‌ومنطق و هم قانون، اقتضا دارد که کسانی که متعرض  مال، جان، آبرو و ناموس دیگران هستند، باید مجازات شوند که این مجازات بر طبق اندازه جرم و جنایات آنان است.

وی بیان کرد: کسانی که در اغتشاشات بدون اینکه طرف را بشناساند آمدند و افراد بیگناهی را کشتند و جامعه را دچار رعب و وحشت و امنیت را مختل کردند، عقل، عرف و منطق در خصوص عمل آن‌ها چه می‌گوید؟ دین، قرآن و قوانین جامعه در خصوص آنان چه می‌گوید؟ لذا مسلما باید این افراد مجازات شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تاکید: اگر نسبت به جانیان و قاتلان، ترحم کنیم درواقع یعنی نسبت به دیگر انسان‌ها، ستم کرده‌ایم و لذا هم عقل، هم دین، هم جوامع و هم موازین عدالت این را می‌گوید که جانیان باید مجازات شوند و هیچ شک و شبهه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

محمدی لائینی، عنوان کرد: آنانی که برای تطهیر چهره جانیان و مجرمان شهدای امنیت در اصفهان در تلاش هستند تا افکار عمومی را گمراه کنند، آنان خودشان شریک جرم هستند و در روز قیامت در عذاب این افراد، شریک هستند و باید پاسخگو باشند.

وی اذعان کرد: امیدواریم که همه آحاد جامعه به گونه‌ای زندگی و رفتار کنند که از آنان به دیگران، نیکی برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴