تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۶۷۹۰۷
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه تروریستی، نشان‌دهنده اهمیت سپاه در خط انقلاب اسلامی و استکبارستیزی است، گفت: اقدام متقابل ایران جدا از تحمیل هزینه‌های فراوان برای اروپا، چراغ سبزی برای ایستادگی مظلومان جهان در برابر استکبار محسوب می‌شود.
۰
plusresetminus
تحریم اخیر اروپا نشان‌دهنده اهمیت سپاه در خط مقدم استکبارستیزی است/اقدام متقابل ایران برای دشمن گران تمام می‌شود
آیت‌الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ پیرامون اقدام اخیر پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ اظهار کرد: قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه تروریستی از سوی پارلمان اروپا، نشان‌دهنده اهمیت سپاه در خط انقلاب اسلامی و استکبارستیزی است.

وی افزود: هر جریان و شخصی که از نگاه استکبارجهانی برای آنان زیان‌بارتر باشد مسلم است که با آن برخورد بیشتری می‌کنند و لذا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را اینگونه تشخیص دادند که بیشترین ضررها و خطرها از ناحیه این نهاد متوجه نظام سلطه است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، خاطرنشان کرد: با توجه به این نگاه و اقدامات موثر سپاه در منطقه، طبیعی است که چنین واکنش و برخوردی را از سوی آنان مشاهده کنیم.

امام جمعه مرکز مازندران، تاکید کرد: این برای ما یک افتخار است که سپاهی داریم که در حوزه مقاومت در برابر داعشی‌ها و تروریست‌های دست پرورده نظام سلطه می‌ایستد و از حقوق مظلومان جهان دفاع می‌کند.

محمدی لائینی، بیان کرد: این تحرکات سپاه، هزینه‌هایی را نیز در بر خواهد داشت که تحریم یکی از هزینه‌های این ایستادگی و مقاومت است و با افتخار این هزینه را سپاه می‌پردازد.

وی در خصوص چرایی تردید پارلمان اروپا در تصمیم نهایی خود برای قراردادن سپاه در لیست تحریم، عنوان کرد: البته اروپا، عقل محاسباتی شیطانی آن‌ها کار می‌کند، گرچه احمق هستند اما آن عقل شیطانی‌شان با الهامی که از شیطان می‌گیرند در نهایت می‌بینند که سپاه، لقمه‌ای نیست که بتوانند ببلعند و تحریم سپاه برای آنان هزینه‌های بسیار سنگینی دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، ادامه داد: آن‌ها می‌دانند که از یک سو، در منطقه، شیشه عمر نظام سلطه دست سپاه است و رژیم صهیونیستی نیز در تیررس موشک‌ها و پهپادهای ایران است؛ و از سوی دیگر، این رژیم در محاصر نیروهای جبهه مقاومت است و لذا می‌دانند که یک ضربه وارد کنند در مقابل مسلما 10 ضربه خواهند خورد.

امام جمعه مرکز مازندران، اعلام کرد: آنان خودشان هم به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم سپاه، چیزی نیست که به آسانی قابل هضم باشد و لذا همه این عوامل دست به دست هم موجب تردید پارلمان اروپا در نهایی اعلام کردن نام سپاه در لیست نهادهای تروریستی است.

محمدی لائینی، در پاسخ به این سوال که در صورت تصویب طرح و تصمیم یاد شده در اتحاديه اروپا، غربی‌ها چه تبعاتی برای سپاه متصورند؛ گفت: سپاه کاملا بلد است که چگونه تحریم‌ها را دور بزند و لذا ممکن است دور زدن تحریم‌ها را برای سپاه، محدودتر کنند.

وی اذعان کرد: اگر در داخل کشور چراغ سبز به غربی‌‌ها نشان ندهد، مشکل چندانی برای سپاه ایجاد نخواهد شد؛ منتهی متاسفانه در داخل هم آنان، مزدورانی دارند که با آنان همراه می‌شوند و ممکن است در در تحریم‌ها، فشار بر روی سپاه را قدری بیشتر کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، در پایان در پاسخ به این سوال که پاسخ ایران در قبال تصویب طرح یاد شده چیست و چرا برای اروپا هزینه‌ای گران پیش‌بینی می‌شود؛ عنوان کرد: ایران این سیاستی که در پیش گرفته است موجب شده است تا از انفعال خارج شود و چند سالی است که ایران نیز در اقدام متقابل دست به تحریم می‌زند و بسیار اقدام خوبی است.

امام جمعه مرکز مازندران، تشریح کرد: البته ممکن است گفته شود که تحریم ما در مقابل تحریم استکبار چندان اثر نداشته باشد، اما بالاخره تحریم ما نیز بی تاثیر نیست و در خیلی از جاها هست که نقاط استراتژیک دنیا در دست ایران است و ارتباطات مهم دنیا در دست ما است و لذا تحریم ما نسبت به اشخاص و شخصیت‌های حقوقی آنان نیز در بسیاری از موارد برای آنان دردسرساز است. 

محمدی لائینی، اقدامات متقابل ایران را در برابر تصمیم پارلمان اروپا را مفید ارزیابی کرد و گفت: نخست اینکه خود همین اقدام متقابل ایران برای آنان زحمت افزا و دردسرساز است و هم اینکه نفس این کار، برای آنان خیلی گران است که یک کشوری جرأت کند که امریکا و اروپا و یا شخصیت‌های حقیقی و حقوقی آنان را تحریم کند، اگرچه برای آنان دردسرهای زیادی هم درست نکند، یک سربلندی برای ایران در دنیا است و یک چراغ سبزی برای مظلومان جهان است که می‌شود در برابر استکبار ایستادگی کرد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴