فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه خبر داد:

سازماندهی 150 گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در سوادکوه

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۴۶۱۴۸۷
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه از سازماندهی ۱۵۰ گروه جهادی بسیجی برای حضور در میادین محرومیت‌زدایی خبر داد.
۰
plusresetminus
سازماندهی 150 گروه جهادی برای محرومیت‌زدایی در سوادکوه
به گزارش بلاغ، محمدباقر قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به آغاز رزمایش جهادگران فاطمی به تشریح عملکرد بسیج سازندگی پرداخت و بسیج سازندگی را نیرویی برآمده از دل مردم دانست و اظهار کرد: بسیج سازندگی در هر شرایط و موقعیتی متناسب با شرایط پیش آمده ، برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی وارد صحنه می‌شود و تمام توان خود را برای انجام صحیح ماموریت خود به کار می‌گیرد و کار نیمه تمام در کارنامه خدماتش به این مردم ندارد.
 
وی افزود: امروز مهمترین عرصه‌ای که بسیج سازندگی می‌تواند در آن نقش ایفا کند، فضای خدمت‌رسانی به این مردم است که نقش موثری در مقابله با جنگ روانی دشمن دارد و به نوعی عاملی برای شکست راهبرد دشمن نیز است.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه اقدامات و ماموریت  بسیج سازندگی را  در ۴ محور خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و حضور در حوادث غیرمترقبه عنوان کرد و گفت: امروز بسیج سازندگی با همان مولفه‌های دفاع مقدس در جهادی دیگر و نبرد با رفع محرومیت به مدد الهی قلب محرومان را شاد می‌کند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی نیرویی برآمده از دل مردم است که در هر موقعیتی متناسب با شرایط پیش آمده، برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی وارد صحنه می‌شود و تمام توان خود را برای انجام صحیح ماموریت خود به کار می‌گیرد.
 
قزلباش با تشریح عملکرد بسیج سازندگی شهرستان سوادکوه خاظرنشان کرد:هفته بسیج سازندگی فرصت خوب و مغتنمی برای نگاه عمیق به جایگاه و نقش این نیروی مردمی در پیشرفت کشور است.
 
وی افزود: بسیج سازندگی سوادکوه ۱۵۰ گروه جهادی را ازبین جوانان بسیجی جهت حضور در میادین محرومیت‌زدایی در سطح پایگاه‌ها سازماندهی کرد، این گروه‌های جهادی در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۴۵۷۰ نفر روز در قالب ۱۱۰ اردو جهادی به مناطق محروم در طرح‌های محرومیت‌زدایی شرکت کردند.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ در اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم از ۱۵ تیم پزشکی متخصص و عمومی جهت ویزیت رایگان استفاده کرد.
 
این مسئول افزود: در طول سال ۱۴۰۰ بسیج سازندگی شهرستان با برگزاری ۲۰ میز خدمت مستقیما در بحث محرومیت‌زدایی مشارکت کرد.
وی با بیان اينکه سازماندهی ۱۲ شبکه همگام با کشاورز و آموزش و ترویج دامپروری با همکاری جهاد کشاورزی بصورت هر ۱۵ روز یکبار انجام می‌شود، گفت:ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار به تعداد ۴۵ صندوق که بصورت خوداتکا و خودیاری در عرصه‌های اشتغال‌زایی مثل دامداری، پرورش مرغ بومی محلی، دام و طیور، خیاطی و پرورش قرقاول و بلدرچین، پرورش ماهی، گلخانه در حال فعالیت هستند.
 
قزلباش اظهار کرد:به موازات همه فعالیت‌های بسیج سازندگی در زمینه‌های فوق تعداد ۱۰ واحد منزل مسکونی در سطح شهرستان سوادکوه به همت سپاه و‌ خیرین محرومیت زدایی ساخته شد و تحویل عزیزان ما در شهرستان شد و درحال حاضر نیز ۲۵ واحد در دست ساخت دارد.
 
وی با اشاره به رسیدگی مزار شهدا خاطرنشان کرد:به همت بسیج سازندگی سپاه شهرستان، بازسازی و ساخت تعداد ۲ مزار شهید در سال ۱۴۰۰به اتمام رسید و تعداد ۲ مزار هم در سال ۱۴۰۱ هم به اتمام می‌رسد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه به پروژه آب‌رسانی در سطح شهرستان اشاره و اظهار کرد: برای سال جاری، ۱۰ پروژه آب‌رسانی روستایی به بسیج سازندگی شهرستان واگذار شد که در حال حاضر ۲ پروژه شروع شده است و تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام پروژه‌ها به شرط پایداری جوی به اتمام می‌رسد و مردم از انتفاع آن بهره‌مند می‌شوند.
 
قزلباش در پایان ضمن گرامیداشت این هفته و تشکر از همه دلسوزان و خیرین، فرماندار و روسای ادارات ، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها،بخشداران، شهرداران و دهیاران ساعی شهرستان در امر کمک به احداث منازل محرومین تاکید کرد:مهم این است که  همه ما در یک سنگر و با یک دغدغه مشترک برای دفاع از کشور و سازندگی آن تلاش کنیم و هر کسی در این مسیر گام بردارد بسیجی نام دارد و قطعا با امام امت که آرزوی محشور شدن با بسیجیان را داشت همنشین می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴