اشتغال‌زایی در 100 روستای قائمشهر؛

«خرماکلا» نماد اقتصاد مقاومتی در مازندران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۴۵۷۰۹۳
فرمانده پایگاه شهید موسوی خرماکلا قائمشهر گفت: برطرف کردن مشکلات اقتصادی جوانان و بالا بردن بهره‌وری در صنعت کشاورزی که از تاکیدات مقام معظم رهبری بود را با همت بسیجیان در روستا جامه عمل پوشاندیم.
۰
plusresetminus
«خرماکلا» نماد اقتصاد مقاومتی در مازندران
ولی‌الله نادعلی‌زاده در حاشیه برگزاری نمایشگاه اسوه که به‌مناسبت هفته بسیج در حسینیه ساری در حال برگزاری است در گفت‌وگو با بلاغ؛ اظهار کرد: روستای خرماکلا نزدیک به 1200 نفر جمعیت دارد که 450 بسیجی برادر و 300 بسیجی خواهر در پایگاه روستا مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: پایگاه شهید موسوی دارای چند مجموعه از جمله مجموعه فرهنگی است که در روستا فعالیت‌های مختلفی مانند کارهای فرهنگی، اقتصادی، معیشتی، تربیتی و ... انجام می‌دهد.

فرمانده پایگاه شهید موسوی خرماکلا قائمشهر تصریح کرد: مجموعه فرهنگی که در روستا ساخته شد بزرگترین کتابخانه روستایی کشور با 23 هزار کتاب در ساختار این مجموعه است که دو کتابدار به‌مدت 12 ساعت در آن مشغول کار هستند.

نادعلی‌زاده خاطرنشان کرد: کتابخانه روستا 2 هزار نفر عضو دارد که شامل بسیجیان، مردم روستا و اهالی روستاهای دیگر است و در کتابخانه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، علمی، مهارتی و غیره برای بیش از 600 دانش‌آموز و بانوان روستا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: طرح تحکیم خانواده، آموزش مهارت زندگی و طرح مطلع عشق برای زوج‌های جوان به‌صورت کارگاهی در 48 ساعت با حضور اساتید مجرب کشوری و اهدای پکیج‌های آموزشی برگزار شده است.

فرمانده پایگاه شهید موسوی خرماکلا قائمشهر بیان کرد: پایگاه در سال 91 و 92 اقدام به احداث مجموعه فرهنگی در فاصله 70 کیلومتری از روستا کرد که تا امروز 15 هزار نفر کار جهادی در این مجموعه انجام داده‌اند تا فاز اول مجموعه اردوگاه فرهنگی تربیتی خرماکلا که ظرف 9 ماه آماده بهره‌برداری شد.

نادعلی‌زاده یادآور شد: فاز اول در سطح یک هکتار ساخته و سالانه میزبان بالای 20 هزار نفر از فعالان بسیجی، اردوهای تفریحی، جلسات و همایشات بزرگ است.

وی اظهار داشت: فاز دوم در دست احداث است که شامل 40 واحد سوئیت، استخر، سالن ورزشی و مراکز خانوادگی می‌شود که تا به امروز 10 واحد سوئیت به‌بهره‌برداری رسیده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرمانده پایگاه شهید موسوی خرماکلا قائمشهر افزود: چمن مصنوعی فوتبال، والیبال، تیراندازی با کمان و سایر زمین‌های ورزشی در این اردوگاه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نادعلی‌زاده در ادامه تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی جوانان و مردم روستا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی از سال 97 اقدام به پرورش گل و گیاه زینتی کردیم که اولین محصول لیموترش چهارفصل را تکثیر و در گلخانه پرورش دادیم که برای اولین بار در کشور انجام شده و بعد از ترویج به تولید بالا و صادرات رسیده است.

وی گفت: حدود 3 سال قبل برای 40 جوان روستا اقدام به گرفتن پروانه کسب گلخانه کردیم که حدود 6 ماه طول می‌کشد اما این کار توسط پایگاه در دوهفته و با هزینه‌ای 2 میلیون تومانی انجام شد؛ تسهیلات و اشتغال‌ها  را در دستگاه‌های مختلف مازندران شناسایی کردیم و وام‌های قرض‌الحسنه با بهره کم برای جوانان و استارت کارشان گرفتیم.

فرمانده پایگاه شهید موسوی خرماکلا قائمشهر خاطرنشان کرد: بحث اشتغال‌زایی و حمایت از جوانان را در 100 روستای قائمشهر ترویج دادیم و تا به امروز نزدیک به هزار و 100 واحد گلخانه‌ای در این شهرستان احداث کردیم.

نادعلی‌زاده یادآور شد: در روستای خرماکلا نیز 300 واحد گلخانه‌ای احداث شد و شعار هر خانه یک گلخانه به مرحله اجرایی رسید طوری‌که بعضی از جوانان روستا ماهانه بین 10 تا 15 میلیون درآمد خالص از کار خود دارند.

وی تصریح کرد: با اجرا کردن این مدل از کار درآمد خانوار را افزایش دادیم تا با افزایش جمعیت خانواده‌ها دچار آسیب در بخش اقتصادی نشوند.

فرمانده پایگاه شهید موسوی خرماکلا قائمشهر در پایان گفت: خانم‌های خانه‌دار دارای شغل شدند و در کنار خانواده در حیاط منزل خود و حتی با 200 متر زمین کسب درآمد می‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲