تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۵۰۱۸۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام اخیر دشمنان در خرابکاری نطنز بی‌پاسخ نخواهد ماند و همانطور که اعلام شده در زمان و فرصت مقتضی این اقدام از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفت.
۰
plusresetminus
اقدام اخیر دشمنان در خرابکاری نطنز بی‌پاسخ نخواهد ماند
به گزارش بلاغ، مهدی سعادتی بیشه سری در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به حادثه خرابکارانه اخیر در سایت هست ای  نطنز اظهار کرد: ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، دفاعی و انرژی هسته‌ای پیشرفت‌های فراوانی داشته و دشمنان به دنبال فشار و ایجاد مانع برای دستیابی و استفاده ایران از این انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بوده و هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکا و اروپایی‌ها در طول مذاکرات هسته‌ای نه‌تنها امتیازی به ایران نداند بلکه کشورهای دارای بمب هسته‌ای مدعی امکان استفاده غیر صلح‌آمیز ایران از این انرژی شدند.

وی افزود: در حالی که این موضوع از سوی غربی‌ها مطرح شد که مقام معظم رهبری درباره ساخت بمب هسته‌ای فتوا صادر کردند و آن را خلاف شرع دانستند.

سعادتی بیشه سری تصریح کرد: پس از حادثه نطنز وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی فراخوانده شد و درباره ابعاد آن به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را ارائه داد.

وی ابراز کرد: دشمنان ایران اسلامی پس از تصویب قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و بیانات مقام معظم رهبری متوجه شدند که پیش‌شرط هرگونه مذاکره‌ای لغو کامل تحریم‌ها و راستی‌آزمایی بوده از طرف دیگر افزایش غنی‌سازی؛ ارتقاء سانتریفیوژها و توقف اجرای داوطلبانه پروتکل‌های الحاقی است، دست به این اقدام خرابکارانه زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: اولین گام دشمن برای جلوگیری از افزایش غنی‌سازی ترور شهید فخری‌زاده بود که البته قبلاً اقدامات خرابکارانه در نطنز انجام داده بودند.

وی بیان کرد: با توجه به حوادث رخ‌داده تلاش کردیم با تصویب قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها با الزام دولت به پیگیری روند سابق غنی‌سازی، گامی را برای احقاق حقوق ملت ایران برداشته شود.

سعادتی بیشه سری یادآور شد: هدف مجلس از تصویب این قانون رفع تحریم‌ها و بازبودن دست دولت در مذاکرات بود که ظریف در کمیسیون امنیت ملی تأکید داشت.

وی گفت: حادثه نطنز از ابعاد مختلفی قابل تجزیه‌وتحلیل است؛ دشمن توسط عوامل خودفروخته از طریق قطع برق آسیب‌هایی را به سانتریفیوژها وارد که قطعاً با نسل‌های پیشرفته جایگزین خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: این‌گونه اقدامات خللی در عزم و اراده کشورمان ایجاد نمی‌کند ضمن این‌که با وحدت و انسجام موجود ذره‌ای از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی بیان کرد: با توجه به خرابکاری اخیر در سایت هسته‌ای نطنز کمیسیون امنیت ملی مجلس اقداماتی را انجام داده که توانسته از طریق منابع مرتبط، به جمع‌بندی‌هایی دست پیدا کند.

سعادتی بیشه سری تصریح کرد: جدا از عوامل داخلی حادثه نطنز که نقش پیاده‌نظام دشمن دارند با تمام وجود برای حفظ منافع ملی مصمم هستیم و نمی‌تواند مانعی برای رسیدن به اهدافمان ایجاد کند.

وی تأکید کرد: بخشی از حوادث نطنز به دلیل کوتاهی‌های آژانس است برای همین باید با تروریسم هسته‌ای برخورد کند و در این راستا اقداماتی علیه آمران و مباشران بین‌المللی این حادثه انجام دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: با توجه به جایگاه ملت ایران به مسیر خود ادامه می‌دهیم و این‌گونه اقدامات خرابکارانه خللی در برنامه‌های از پیش ترسیم شده نمی‌کند.

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها بدانند که ایران نیازی به مذاکره با آن‌ها ندارد و اگر خواستار تعامل با کشورمان هستند در این راستا باید تمامی تحریم‌ها را لغو کنند و اقدامات آن‌ها راستی‌آزمایی خواهد شد.

سعادتی بیشه سری یادآور شد: اقدام اخیر دشمنان در خرابکاری نطنز بی‌پاسخ نخواهد ماند و همانطور که اعلام شده در زمان و فرصت مقتضی  این اقدام از سوی جمهوری اسلامی صورت گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲