تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۴۸۷۰۳
شهردار سورک میاندورود گفت: بودجه پیشنهادی ما 13 میلیارد است که به موقع به شورا تحویل داده شد و شورا طی بررسی‌هایی که داشته کلیات را مصوب کرد که 50 و نیم درصد عمرانی و 49 و نیم درصد جاری خواهد بود.
۰
plusresetminus
بودجه پیشنهادی 13 میلیاردی شهرداری سورک در سال آینده
سیدحسین محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه 25 سال از تاسیس شهرداری سورک می‌گذرد و هنوز مردم خواسته‌هایشان بجا و بحق است و اقداماتی در گذشته انجام شده است و پیگیری‌هایی صورت گرفت، اظهار کرد: سورک به مثابه روستا شهر است شهری که هنوز در کنار منازل مسکونی، مردم باغچه و باغ و پرورش دام و طیور دارند.

وی در زمینه خدمات دهی در شهر آن را قابل تفکیک به دو بخش دانست و گفت: بخشی از شهر یعنی بلوار امام رضا(ع) که دارای بار ترافیکی بالا و یکی از چند راه اصلی استان و دارای تردد زیاد است و این تردد زیاد نیاز به خدمات دارد، خدمات فضای سبز، کندرو، عبور و مرور و... دارد.

شهردار سورک خاطرنشان کرد: تملکات در کندرو زیگزاگی انجام شد و برای تملک نیاز به هزینه زیادی دارد و به صورت لکه‌ایی این کار انجام شده است اما برای مردم مشکل است.

آغاز نصب عرشه پل روی دارابکلارود
محمودی درباره پل ضلع جنوبی دارابکلارود در بلوار امام رضا(ع)، بیان کرد: این پل تا مرحله ایجاد ستون پیش رفته و مدتی به‌دلیل نبود اعتبار مسکوت مانده بود و با پیگیری‌های انجام شده پیمانکار جدید مشخص شد و از هفته آینده کار آغاز خواهد شد و مرحله نصب عرشه را اجرا خواهند کرد.

وی مشکل اصلی شهرداری را بی‌پولی بیان کرد و افزود: بلوار امام رضا(ع) پیشانی شهر است اگر پیشانی شهر ترمیم نشود نشانی از شهر ندارد.

محمودی همچنین درباره میدان و دوربرگردان ورودی سورک، تاکید کرد: میدان اول شهر به صورت بیضی شکل به طول 170 متر و عرض 12 متر با دو دوربرگردان به صورت منقاری ایجاد خواهد شد و پیمانکار آن مشخص و اعتبار ابلاغ شد و قول دادند یک روکش آسفالت هم انجام شود و همچنین بلوار ایجاد و فضای سبز هم انجام شود که طبق قول‌های داده شده تا پایان فروردین اجرایی خواهد شد و در صورت اجرا ورودی شهر به شکل مطلوب درخواهد آمد.

وی با اشاره به ساخت مسکن ملی در کنار پلیس راه سورک، اظهار کرد: ساخت مسکن ملی با وزارت راه و شهرسازی و صدور پروانه با شهرداری است در همین رابطه شهرداری سورک تعامل زیادی برای صدور پروانه داشت و نگذاشتیم کارشان عقب بیفتد همچنین قول مجموعه فرهنگی و ورزشی را در کنار این مجتمع گرفتیم و در صحبت با آقای محرابیان مدیرعامل بنیاد برکت پیشنهاد ما ساخت این مجتمع در کنار آتش نشانی شماره 2 بود.

ایجاد درآمد پایدار با اجرای چند طرح
شهردار سورک در ادامه با بیان اینکه شهرداری برای تامین هزینه‌های زیاد خود نیاز به درآمد پایدار دارد، تصریح کرد: در نظر داریم کارگاه بتن آماده در سورک ایجاد کنیم تا منبع درآمدی برای شهرداری باشد.

محمودی افزود: در بلوار امام رضا(ع) زمینی مقابل شهرداری داریم که پیشنهاد ساخت واحدهای تجاری و اداری را داریم که با موافقت شورا هم همراه بود که در صورت ساخت آن هم منبع درآمد برای شهرداری می‌شود و هم بخش اداری شهرداری بزرگتر می‌شود.

وی تاکید کرد: به‌دنبال ایجاد 8 بیلبورد در بلوار امام رضا(ع) هر یک به مساحت 50 متر مربع با شرکت‌های دارای صلاحیت هستیم که این شرکت‌ها آن را احداث و به مدت پنج سال در اختیار بگیرند و ماهیانه اجاره دهند و بعد از پنج سال در اختیار شهرداری قرار گیرد.

محمودی فضای سبز مناسب را مطالبه به حق مردم دانست و گفت: دستور خرید نهال شمشاد را دادیم که برای سال جدید کاشته می‌شود و همچنین ریسه‌های برق در حال خریداری است که برای چراغانی و زیبایی شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از نظر سیمایی منظره زیبایی می‌شود و همچنین با تعیین پیمانکار قرار است پل شاه عباسی معروف به کهنه پل بهسازی شود و از نظر ظاهری شکل و نمای خوبی به خود بگیرد.

آسفالت چند خیابان و لکه گیری در دست اجرااست
وی از لکه گیری آسفالت در سطح شهر خبر داد و افزود: قرارداد با پیمانکار برای لکه گیری آسفالت در سطح شهر بسته شده و در روزهای آینده آغاز به کار می‌کند همچنین سهمیه قیر ابلاغ شده است و برنامه داریم خیابان خواجه نصیر و دو خیابان دیگر را آسفالت کنیم که قول دادند تا 15 اسفند اجرایی شود.

محمودی درباره معضل جمع آوری و دفن زباله، تصریح کرد: با پیمانکار صحبت کردیم و تفکیک زباله از مبدا را خواهیم داشت که باعث کاهش تولید زباله و کاهش هزینه شهرداری می‌شود و از مردم هم توقع همکاری داریم.

وی درباره وضعیت اجرای پایش تصویری در سورک، بیان کرد: با پیمانکار برای اجرای پایش تصویری صحبت کردیم و با توجه به اینکه فونداسیون از قبل اجرا شده بود و باید نصب پایه دوربین انجام بدهیم احتمالا در فروردین اجرایی می‌شود که اجرای آن 300 میلیون تومان هزینه دارد.

محمودی درباره بودجه سال آینده شهرداری سورک، خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی ما 13 میلیارد است که به موقع به شورا تحویل داده شد و شورا طی بررسی‌هایی که داشته کلیات را مصوب کرد که 50 و نیم درصد عمرانی و 49 و نیم درصد جاری خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
علی عمرانی
سلام
کاش دو جا میرفتید میدید که دور برگردان وسط جاده چجوری میزنن تا مهندساتون یاد بگیرن و دوربرگردون تازه تاسیس شهرتونو برعکس نمیزدید..با چنین مهندسایی اونوقت میگن چرا نخبه ها فرار میکنن
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴