کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار سورک میاندورود خبر داد

بودجه پیشنهادی 13 میلیاردی شهرداری سورک در سال آینده

9 اسفند 1399 ساعت 8:00

شهردار سورک میاندورود گفت: بودجه پیشنهادی ما 13 میلیارد است که به موقع به شورا تحویل داده شد و شورا طی بررسی‌هایی که داشته کلیات را مصوب کرد که 50 و نیم درصد عمرانی و 49 و نیم درصد جاری خواهد بود.


سیدحسین محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه 25 سال از تاسیس شهرداری سورک می‌گذرد و هنوز مردم خواسته‌هایشان بجا و بحق است و اقداماتی در گذشته انجام شده است و پیگیری‌هایی صورت گرفت، اظهار کرد: سورک به مثابه روستا شهر است شهری که هنوز در کنار منازل مسکونی، مردم باغچه و باغ و پرورش دام و طیور دارند.

وی در زمینه خدمات دهی در شهر آن را قابل تفکیک به دو بخش دانست و گفت: بخشی از شهر یعنی بلوار امام رضا(ع) که دارای بار ترافیکی بالا و یکی از چند راه اصلی استان و دارای تردد زیاد است و این تردد زیاد نیاز به خدمات دارد، خدمات فضای سبز، کندرو، عبور و مرور و... دارد.

شهردار سورک خاطرنشان کرد: تملکات در کندرو زیگزاگی انجام شد و برای تملک نیاز به هزینه زیادی دارد و به صورت لکه‌ایی این کار انجام شده است اما برای مردم مشکل است.

آغاز نصب عرشه پل روی دارابکلارود
محمودی درباره پل ضلع جنوبی دارابکلارود در بلوار امام رضا(ع)، بیان کرد: این پل تا مرحله ایجاد ستون پیش رفته و مدتی به‌دلیل نبود اعتبار مسکوت مانده بود و با پیگیری‌های انجام شده پیمانکار جدید مشخص شد و از هفته آینده کار آغاز خواهد شد و مرحله نصب عرشه را اجرا خواهند کرد.

وی مشکل اصلی شهرداری را بی‌پولی بیان کرد و افزود: بلوار امام رضا(ع) پیشانی شهر است اگر پیشانی شهر ترمیم نشود نشانی از شهر ندارد.

محمودی همچنین درباره میدان و دوربرگردان ورودی سورک، تاکید کرد: میدان اول شهر به صورت بیضی شکل به طول 170 متر و عرض 12 متر با دو دوربرگردان به صورت منقاری ایجاد خواهد شد و پیمانکار آن مشخص و اعتبار ابلاغ شد و قول دادند یک روکش آسفالت هم انجام شود و همچنین بلوار ایجاد و فضای سبز هم انجام شود که طبق قول‌های داده شده تا پایان فروردین اجرایی خواهد شد و در صورت اجرا ورودی شهر به شکل مطلوب درخواهد آمد.

وی با اشاره به ساخت مسکن ملی در کنار پلیس راه سورک، اظهار کرد: ساخت مسکن ملی با وزارت راه و شهرسازی و صدور پروانه با شهرداری است در همین رابطه شهرداری سورک تعامل زیادی برای صدور پروانه داشت و نگذاشتیم کارشان عقب بیفتد همچنین قول مجموعه فرهنگی و ورزشی را در کنار این مجتمع گرفتیم و در صحبت با آقای محرابیان مدیرعامل بنیاد برکت پیشنهاد ما ساخت این مجتمع در کنار آتش نشانی شماره 2 بود.

ایجاد درآمد پایدار با اجرای چند طرح
شهردار سورک در ادامه با بیان اینکه شهرداری برای تامین هزینه‌های زیاد خود نیاز به درآمد پایدار دارد، تصریح کرد: در نظر داریم کارگاه بتن آماده در سورک ایجاد کنیم تا منبع درآمدی برای شهرداری باشد.

محمودی افزود: در بلوار امام رضا(ع) زمینی مقابل شهرداری داریم که پیشنهاد ساخت واحدهای تجاری و اداری را داریم که با موافقت شورا هم همراه بود که در صورت ساخت آن هم منبع درآمد برای شهرداری می‌شود و هم بخش اداری شهرداری بزرگتر می‌شود.

وی تاکید کرد: به‌دنبال ایجاد 8 بیلبورد در بلوار امام رضا(ع) هر یک به مساحت 50 متر مربع با شرکت‌های دارای صلاحیت هستیم که این شرکت‌ها آن را احداث و به مدت پنج سال در اختیار بگیرند و ماهیانه اجاره دهند و بعد از پنج سال در اختیار شهرداری قرار گیرد.

محمودی فضای سبز مناسب را مطالبه به حق مردم دانست و گفت: دستور خرید نهال شمشاد را دادیم که برای سال جدید کاشته می‌شود و همچنین ریسه‌های برق در حال خریداری است که برای چراغانی و زیبایی شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از نظر سیمایی منظره زیبایی می‌شود و همچنین با تعیین پیمانکار قرار است پل شاه عباسی معروف به کهنه پل بهسازی شود و از نظر ظاهری شکل و نمای خوبی به خود بگیرد.

آسفالت چند خیابان و لکه گیری در دست اجرااست
وی از لکه گیری آسفالت در سطح شهر خبر داد و افزود: قرارداد با پیمانکار برای لکه گیری آسفالت در سطح شهر بسته شده و در روزهای آینده آغاز به کار می‌کند همچنین سهمیه قیر ابلاغ شده است و برنامه داریم خیابان خواجه نصیر و دو خیابان دیگر را آسفالت کنیم که قول دادند تا 15 اسفند اجرایی شود.

محمودی درباره معضل جمع آوری و دفن زباله، تصریح کرد: با پیمانکار صحبت کردیم و تفکیک زباله از مبدا را خواهیم داشت که باعث کاهش تولید زباله و کاهش هزینه شهرداری می‌شود و از مردم هم توقع همکاری داریم.

وی درباره وضعیت اجرای پایش تصویری در سورک، بیان کرد: با پیمانکار برای اجرای پایش تصویری صحبت کردیم و با توجه به اینکه فونداسیون از قبل اجرا شده بود و باید نصب پایه دوربین انجام بدهیم احتمالا در فروردین اجرایی می‌شود که اجرای آن 300 میلیون تومان هزینه دارد.

محمودی درباره بودجه سال آینده شهرداری سورک، خاطرنشان کرد: بودجه پیشنهادی ما 13 میلیارد است که به موقع به شورا تحویل داده شد و شورا طی بررسی‌هایی که داشته کلیات را مصوب کرد که 50 و نیم درصد عمرانی و 49 و نیم درصد جاری خواهد بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 448703

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/interview/448703/بودجه-پیشنهادی-13-میلیاردی-شهرداری-سورک-سال-آینده

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com