تاریخ انتشارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۳۶۳۴۹
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه گفت: سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگی در این شهرستان بصورت منسجم نیست و نیاز است ریل‌گذاری مثبت و اثر‌گذاری در حوزه فرهنگی ایجاد شود.
۰
plusresetminus
سیاست‌گذاری حوزه فرهنگی در سوادکوه منسجم نیست/ابراز تاسف از وضعیت اماکن تفریحی در روزهای عزای حسینی
به گزارش بلاغ، سید‌موسی حسین‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران بر لزوم ریل‌گذاری مثبت و اثر‌گذاری در حوزه فرهنگی شهرستان سوادکوه تاکید و اظهار کرد:در حوزه فرهنگی یک هم‌گرایی در مجموعه شهرستان وجود دارد ولی یکی از نواقصی که از ادوار گذشته وجود داشت این بود که جلسه شورای فرهنگ عمومی به دبیری رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی و جلسه ستاد امربه‌معروف در شهرستان کم برگزار می‌شد و از این رو سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگی شهرستان بصورت منسجم موجود نبود.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد امربه‌معروف شهرستان در هفته‌های آینده، خاطرنشان کرد: جلسات ستاد امر‌به‌معروف به دبیری سپاه و ریاست امام جمعه شهرستان و جانشینی فرماندار برگزار می‌شود تا پیاده‌سازی موضوع‌های فرهنگی در سطح شهرستان انجام شود و به ‌صورت هر ۱۵روز این جلسات را خواهیم داشت و ضمن شناسایی ظرفیت ادارات، ماموریت‌هایی نیز به آنان واگذار می‌شود.
 
*نیروی‌انتظامی یکی از نهادهای فعال و اثر گذار در حوزه فرهنگی
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه، نیروی‌انتظامی را یکی از نهادهای فعال و اثر گذار در حوزه فرهنگی برشمرد و افزود: نیروی انتظامی یکی از نهادهایی است که در حوزه فرهنگی و ایجابی عملگرا است و البته باید توجه داشت که شهرستان سوادکوه در جغرافیایی با وسعت ۲۰۸۷ کیلومتر قرار دارد و جنگل، کوه، خطوط راه‌آهن و جاده ترانزیتی را دارا است ولی متاسفانه امکانات متناسب با این شرایط در شهرستان مناسب و مساعد نیست و باتوجه به‌اینکه در این شهرستان ۱۷۱ روستا وجود دارد که بیشتر آن، ییلاقی و خوش‌نشین و دور از شهر هستند متاسفانه شاهد ناهنجاری‌هایی در آنها هستیم.
 
این مسئول ضمن انتقاد از عملکرد برخی متولیان تصریح کرد:بخشی از هجوم گردشگران به یک مکان خاص به ضعف میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برمی‌گردد و باتوجه به‌اینکه مسئولان وزارت کشور تعهدی درمورد تعطیلات داده بودند و باید مراکز گردشگر‌پذیر در تاسوعا و عاشورا بسته می‌شد اما متولیان میراث فرهنگی شهرستان تفسیرشان این بود که با پذیرش ظرفیت ۵۰ درصدی، این مراکز باز باشند که توجیه نادرستی است و مسؤولین میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جایگاه خود باید پاسخگو باشند.
 
*ابراز تاسف نسبت به وضعیت اماکن تفریحی شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورا
 
حسین‌نژاد ضمن ابراز تاسف نسبت به وضعیت اماکن تفریحی شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورا، اظهار کرد: پارک جوارم، دریاچه شورمست و اماکنی از این دست در تعطیلات تاسوعا و عاشورا اقدام به پذیرش مسافر کردند و متاسفانه هنجارشکنی‌هایی در آن اماکن شاهد بودیم که قابل کتمان نیست.
 
وی با برشمردن شاخصه‌های سوادکوه، حضور مردم در جبهه جنگ فرهنگی را لازمه جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: سوادکوه با دارا‌بودن شهدای جنگ‌تحمیلی، شهید دیپلمات، شهدای جنگل و مدافع حرم، ویژگی خاص و منحصربه فردی دارد و شهرستانی شناسنامه‌دار است و مردم، دهیاران، هیأت امناء، متنفذین محل باید در فریضه امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر فعال و پای‌کار باشند.
 
*فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر حلقه مفقوده‌
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با بیان‌اینکه در محرم امسال فریضه امربه‌معروف، حلقه مفقوده‌ بود، تاکید ‌کرد: فلسفه قیام عاشورا احیای فریضه امربه‌معروف بود اما متاسفانه در محرم امسال این فریضه حلقه مفقوده و مجهول توسط مسافران نشان داده شد و متاسفانه شاهد ولنگاری‌های نابخشودنی در این زمینه بودیم و این مهم نشان می‌دهد که اهمیت این فریضه توسط مردم و مسؤولین درک نشد و باید به شدت در بحث بارور‌‌سازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش کنیم و اگر قیام اباعبدالله‌الحسین را درک می‌کردیم در روزهای تاسوعا و عاشورا،شاهد هنجارشکنی‌ها در شهرستان نبودیم.
 
این مسئول با اشاره به اینکه راه‌هایی برای کم‌کردن سفرها در ایام عاشورا و تاسوعا و مشابه آن از طریق اطلاع‌رسانی به جهت آگاهی از وضعیت شهرستان‌ها وجود داشت و به طور مثال استاندار مازندران می‌توانست از طریق رسانه‌ و صداوسیما با استانداران دیگر ارتباط و گفت‌و‌گویی زنده در حضور مخاطبان برگزار نماید تا وضعیت مازندران را تشریح کند تا از این طریق مانع مسافرت‌ها به مازندران شود.
 
*قدردانی از رعایت دستوراالعمل‌های بهداشتی از سوی هیئات مذهبی
 
حسین‌نژاد ضمن قدردانی از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی هیئات مذهبی، گفت: باتوجه به جلسه ستاد مقابله باکرونا، هیئات مذهبی در این زمینه رعایت‌ دستورالعمل‌های بهداششتی را به صورت کامل داشتند و بر طبق مصوبات عمل کرده‌اند.
 
وی افزود: از سوی دیگر باید از اعضای ستاد کرونا درباره وضعیت کرونایی شهرستان پرسید و کاش از اوضاع و احوال ییلاق‌های شهرستان پرس‌وجو می‌شد یا حداقل در تفرجگاه‌ها حضور پیدا می‌کردند و برپایی کمپ‌های گروهی را مشاهده می‌کردند و انگار پندار مسافران و گردشگران این بود که کرونا فقط در مراسم‌های عزاداری وجود دارد و بنابراین در ایام عزای حسینی با رقم زدن بعضی اتفاقات ناخوشایند و با ناهنجاری‌ها، دل عزاداران حسینی و متدینین در شهرستان سوادکوه را به‌درد آوردند و این در صورتی بود که هیآ‌‌ت‌های عزاداری شهرستان سوادکوه برخلاف مسافران و گردشگران، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و برای امام مظلوم خود مظلومانه عزاداری کردند.
 
*چرایی عدم کنترل سفرها توسط دولت و مسئولان
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با بیان اینکه سؤال بعدی اینجاست که چرا دولت و مسئولان نتوانستند سفرها را کنترل کنند و با وجود‌ اینکه وزارت بهداشت گفته بود افزایش سفرها منجر به تشدید بیماری می‌شود، شاهد هجوم مسافران بودیم.
 
این مسئول با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی، تصریح ‌کرد: در حوزه فرهنگی نارسایی‌هایی وجود دارد که باتوجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی که بدلیل اهمیت و برجستگی‌اش فرهنگ را به اکسیژن تشبیه فرمودند که بدون آن امکان زندگی میسر نیست اما باوجود فشار، هجمه و عملیات روانی گسترده دشمن روی مبانی اعتقادی و اندیشه‌های ناب اسلامی، کار خاصی در حوزه فرهنگ صورت نگرفته است.
 
حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی افراد نابخرد بعضا رفتارهایی از خود به نمایش می‌گذارند که موجب لطمه دیدن اعتقادات و مقدسات می‌شود و این افراد ناآگاه خیابان و اماکن عمومی را امتداد اتاق خواب و منزلشان تلقی می‌کنند و برایشان مهم نیست در چه مکانی و در چه شرایطی دست به بی اخلاقی و ناهنجاری می‌زنند.
 
*تعمیم ناکارآمدی شخص یا دستگاه های متولی به مجموعه‌ نظام اسلامی
 
وی افزود: این رفتار خواسته یا ناخواسته موجب می‌گردد مردم ناکارآمدی شخص یا دستگاه های متولی را به سایر دستگاه‌ها تعمیم دهند و در افکار عمومی چهره‌ای ناکارآمد از مجموعه‌ نظام اسلامی نشان داده شود.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با بیان‌اینکه اگر می‌خواهیم در مجموعه شهرستان شاهد ولنگاری‌ها نباشیم باید تقویت حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر در اولویت برنامه‌ها باشد، تاکید کرد: هر جا مردم خوداتکا و آتش‌به‌اختیار در حوزه امربه‌معروف ورود پیدا کردند، مشکلی نداشتیم‌ و متآسفانه شاهد برخی هنجارشکنی‌ها توسط برخی مسافرنماها بودیم‌ و این مسائل موجب آزردگی متدینین که دغدغه انقلاب و ولایت‌پذیری را دارند و همچنین علما و روحانیون می‌شود.
 
*هیآت‌ها و جوانان بسیجی پرچم‌داران خط مقدم جنگ فرهنگی
 
این مسئول، هیات‌ها و جوانان بسیجی را پرچم‌داران خط مقدم جنگ فرهنگی توصیف کرد و افزود: جوانان بسیجی برای حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام، پرچم‌دار خط‌مقدم جبهه فرهنگی هستند و برنامه‌هایی در حوزه فرهنگی خواهیم داشت تا دیگر در سوادکوه شاهد چنین مواردی در ایام مذهبی نباشیم و امروز مردم ما بدانند و جوانان باید آگاه باشند که اگر امروز ما از استقلال، عزت وامنیت برخورداریم و از اسلام ناب سخن می‌گوییم باید بدانیم که محصول جهاد امام حسین(ع) است و ما مدیون خون سیدالشهدا هستیم.
 
حسین‌نژاد تصریح کرد: در این مقطع حساس که آرایش جبهه استکبار بر علیه انقلاب مشهود است و هجمه همه‌جانبه دشمن در حوزه‌های مختلف خصوصا جبهه فرهنگی خودش را عریان نشان می‌دهد انتظار این بود که مسافران و گردشگران حداقل بخاطر پاسداشت این ایام عزاداری از هرگونه سفر خودداری و خویشتن‌داری می‌کردند.
 
*عذرخواهی از مردم و مدافعان سلامت
 
وی در پایان اظهار کرد: جا دارد از مردم غیور شهرستان و محضر خانواده‌های معظم شهدا و مدافعان نظام سلامت و پزشکان و پرستاران به‌دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بی‌اخلاقی و هنجار‌شکنی مسافرنماها، به‌عنوان سرباز کوچک این شهرستان عذرخواهی کنم.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴