تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۴۳۶۲۹۴
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به این سمت حرکت کنیم که مسئولان ما از پشت میزنشینی به میدان بیایند؛ گفت: مدیران ما باید به میان مردم بیایند، مشکلات را از نزدیک رصد رفع کنند و مطابق آن، در راستای رفع این مشکل، نسخه پیچی کنند.
۰
plusresetminus
مسئولان از پشت میزنشینی به میدان بیایند/سفرهای استانی تا حل مشکلات مردم ادامه دارد
علی کریمی فیروزجایی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ در خصوص اولین سفر استانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به خوزستان برای حل مشکلات عدیده این استان نظیر بی آبی برخی مناطق روستایی و کارگران هفت تپه، ضمن حمایت از این اقدام جهادی رئیس مجلس یازدهم، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی، یک نماینده مجلس نماینده همه کشور است و طبیعتا مسئولیت دارد.

وی افزود: نماینده مجلس در تمامی موضوعات داخلی و بین‌المللی حق اظهارنظر و مطالبه‌گری دارد و باید بر اجرای قانونی سایر دستگاه‌ها، نظارت داشته باشد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: لذا هم بر ایفای وظیفه قانون‌گذاری، مجلس وظیفه‌اش کلان و ملی است و هم در حوزه نظارت، وظیفه مجلس، به تمام کشور عمومیت دارد.

اینکه نمایندگان برای حوزه خود دست‌وپا می‌زنند، سنت مجلس گذشته است

نماینده مردم بابل در بهارستان، ادامه داد: اینکه در حال حاضر، هر نماینده‌ای دارد برای حوزه انتخابیه خودش، دست و پا می‌زند و در تلاش است، سنتی است که در مجلس گذشته، پایه‌ریزی شده است.

کریمی فیروزجایی با بیان اینکه البته بدین جهت که یک نماینده، اشراف کلی به حوزه انتخابیه خودش دارد، خوب طیبعتا بهتر می‌تواند مسائل و موضوعات حوزه خود را مطالبه‌گری و پیگیری کند؛ تصریح کرد: ولی این بدان معنا نیست که نباید در حوزه‌های انتخابیه دیگر در جهت دفاع از حقوق مردم، پیگیری کند و کار را به جلو ببرد.

مسئولان باید از پشت میز، به میان مردم بیایند

وی تأکید کرد: این سفرهای استانی رئیس مجلس و سایر نمایندگان به حوزه‌هایی غیر از حوزه انتخابی خودشان، می‌تواند اولا کمک کند به رفع فاصله‌ای که بین نهادهای حکومتی با مردم ایجاد شده است؛ چرا که دولت و مجلس وظیفه دارند که در بین مردم باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید به این سمت حرکت کنیم که مسئولان ما از پشت میزنشینی به میدان بیایند؛ اضافه کرد: یعنی از این حیث که مدیران تراز اول کشور و روسای قوای کشور بروند و از نزدیک مشکلات مردم را لمس کنند و این اقدام می‌تواند به آن‌ها ذهنیت و جهت بدهد برای تصمیم‌گیری‌های کلانی که بنا است اتخاذ کنند.

سفرهای استانی نمایندگان به حل بهتر مشکلات کشور کمک می‌کند

نماینده مردم بابل در بهارستان، اعلام کرد: مدیران ما باید به میان مردم بیایند، مشکلات را از نزدیک رصد  رفع کنند و مطابق آن، در راستای رفع این مشکل، نسخه پیچی کنند؛ چرا که مجلس قرار است هم در قانون‌گذاری، هم در نظارت و تنظیم بودجه کشور، تصمیم‌گیری کند و بزودی هم مجلس وارد تنظیم لایحه بودجه سال 1400 می‌شود و این بازدیدها، به طور قطع در تنظیم هر چه بهتر این لایحه، کمک کار خواهد بود.

کریمی فیروزجایی با بیان اینکه سفرهای استانی می‌تواند کمک کند تا مشکلات اصلی و اساسی کشور را در هر یک از استان‌ها، شناسایی کنیم؛ یادآور شد: به طور نمونه در خصوص بازدید رئیس مجلس از مشکل آب شرب مردم خرمشهر و آبادان، اکنون نمی‌شود بعد از گذشت چند دهه از پایان جنگ تحمیلی، همچنان شاهد این باشیم که مردم خرمشهر و آبادان، آب شرب سالم و مطلوب نداشته باشند.

وی ادامه داد: به طور قطع، قولی که رئیس مجلس به مردمان این منطقه می‌دهد، این می‌تواند مسببی باشد تا ما در قانون بودجه سال 1400، پیش‌بینی اعتبارات لازم را بکنیم تا این پروژه را به پایان و این مشکل را مرتفع کنیم.

سفرهای استانی فرصت بیان مشکلات رو در رو با مسئولان را برای مردم ممکن می‌کند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: نکته دوم در خصوص اهمیت و فایده سفرهای استانی رئیس مجلس و سایر نمایندگان به استان‌های غیر حوزه انتخابیه، این است که فرصت مناسبی برای مردم ایجاد می‌شود که مشکلات خود را بیان کنند و از نزدیک مشکلات و درد دل‌های خود را به مسئولان‌شان بگویند و طبیعتا اینکه بخواهند از راه دور مشکلات خود را مکاتبه کنند یک چیز است، اما اینکه از نزدیک و رو در رو مسئول‌شان را ببینند و مباحث و مواردشان را با او در میان بگذارند، یک فرصت طلایی است که در این سفرها، فراهم و ممکن می‌شود.

رویکرد مجلس یازدهم، مدیریت جهادی و انقلابی است

نماینده مردم بابل در بهارستان، گفت: مجلس یازدهم از همان بدو فعالیت، کار خود را با شعار مدیریت جهادی و انقلابی، روی کار آمد و در این مدت هم، این نوع از مدیریت را در فعالیت‌های خود نشان داد.

کریمی فیروزجایی، اضافه کرد: در حوزه‌های انتخابیه مازندران نیز تمامی همکاران ما در هر یک از حوزه‌ها، در دو هفته‌ای که در استان حضور داشتند، بنده مطلع هستم که بین مردم بودند، با مدیران اداری و دستگاه‌های اجرایی در ارتباطلات تنگاتنگی بودند و در تلاشیم تا به اتفاق هم، دست به دست هم دهیم تا کشور را اداره کنیم.

چند دستگی به کشور لطمه می‌زند

وی با بیان اینکه به هر حال، این درست که در قانون اساسی گفته شده است که اصل تفکیک قوا حاکم است، یعنی قوا از یکدیگر استقلال دارند، ولی این بدان معنا نیست که ما نباید با قوای دیگر در تعامل باشیم؛ افزود: قاعدتا موضوع تفکیک قوا برای مشخص شدن وظایف قوای سه گانه است، ولی برای پیشبرد امور کشور باید قوای سه گانه را در تعامل و همکاری و هم افزایی با یکدیگر تحت فرمایشات مقام معظم رهبری باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این همکاری و هم افزایی است که می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و اختلافات و چند دستگی، به کشور لطمه خواهد زد و این سفرها در جهت همدلی و هماهنگی که بین مجلس و دولت، انجام خواهد شد در جهت حل مشکلات مردم، صورت می‌گیرد.

سفرهای استانی ادامه دارد

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، در خصوص برخی انتقادها از سوی برخی از دولتی‌ها و اصلاح طلبان از این سفرها و اینکه  امور یک استان به نمایندگان سایر استان‌ها ربطی ندارد؛ پاسخ داد: این موضوع بیشتر جو سازی و برخی شیطنت‌های رسانه‌های معاند است، واگرنه خودشان بهتر از همه می‌دانند که اینگونه نیست و نماینده مجلس، نماینده تمام کشور است و مجلس در برابر همه مشکلات کشور، مسئول است.

کریمی فیروزجایی، با بیان اینکه مجلس باید پاسخگوی تمامی مشکلات و مطالبات مردم باشد و باید تمامی موضوعات را رسیدگی و پیگیری کند؛ عنوان کرد: به ویژه اینکه، استان خوزستان اولین مقصد سفر استانی رئیس مجلس است ما معتقدیم که این استان، متعلق به مردم آن منطقه نیست و خوزستان به خاطر نقش ممتازی که در دوران دفاع مقدس ایفا کرد، متعلق به تمام کشور است و همه موظف هستیم در قبال مشکلات مردم این خطه از کشور، در راستای حل مشکلات، گام برداریم.

وی اعلام کرد: این سفرها بی شک ادامه پیدا خواهد کرد و بنا داریم تا طی این چهار سال، با سفر به استان‌های کشور از نزدیک، مسائل و مشکلات کشور را مورد بررسی و رسیدگی قرار بدهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴