تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۴۱۷۰۸۶
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: پاسداری مختص سبزپوشان سپاه نیست بلکه همه کسانی که دل در گرو اسلام و انقلاب اسلامی سپرده‌اند و ایثارگرانه و فداکارانه برای اعتلای دین و خدمت به مردم کار و تلاش می‌کنند همچون پاسداران سفیدپوش عرصه سلامت مردم نیز پاسدار هستند.
۰
plusresetminus
تمام ظرفیت سپاه برای تحقق جهش تولید پای کار است
مجیدرضا شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه معنای پاسدار را صیانت و پاسداری از دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: نماد حکومت دینی و اسلامی در عصر حاضر همین انقلاب اسلامی ایران است و پاسداری از انقلاب اسلامی براساس قانون اساسی بر عهده سپاه پاسداران سپرده شده است.

وی افزود: اگر الگوی واقعی یک پاسدار حسین‌بن علی(ع) است بنابراین پاسداری سرخ‌ترین سبز و سبز سرخ است که غایت پاسداری از اسلام و حریم انقلاب و ولایت برای پاسداران شهادت در راه خدا است زمانی که سبزی لباس پاسدار با سرخی خونش درآمیخته می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا خاطرنشان کرد: پاسدار مبارز در میدان نبرد هم در هشت سال دفاع مقدس،دفاع از حرم و وطن همچون سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی جان عزیز خود را تقدیم می‌کند و شهید در راه خدا می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: همچنین پاسداران در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی با گذشتن از آبرو و حیثیت خود همچون سردار حاجی‌زاده چندین و چند مرتبه شهید می‌شوند البته پاسداری مختص سبزپوشان سپاه نیست بلکه همه کسانی که دل در گرو اسلام و انقلاب اسلامی سپرده‌اند و همچون حضرت حسین بن علی(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت زینب(س) مجاهدانه، ایثارگرانه و فداکارانه برای اعتلای دین و خدمت به مردم کار و تلاش می‌کنند آنان نیز پاسدار هستند.

وی گفت: این روزها شاهد مجاهدت‌های پزشکان، پرستاران و کادر درمانی هستیم که باوجود خطر و آسیب‌های فراوان جبهه مقابله با کرونا برای نجات جان انسان‌های این مرز بوم جان عزیز خود را در معرض خطر انداخته و بعضا جان خود را از دست می‌دهند و بنابر فرمایش رهبر انقلاب شهید راه خدمت می‌شوند که همه مدافعان ارزش‌های دینی، مرز و بوم و جان مردم، پاسداران حرم، پاسداران وطن، پاسداران امنیت و شهید راه سلامت می‌شوند.

* همزادی برای سبزپوشان سپاه

شعبانی در ادامه به تقدیر از خدمات مجموعه بسیج پرداخت و تصریح کرد: سپاه پاسداران همزادی به نام بسیج دارد که موجودیت عملیاتی خود در عرصه‌های مختلف را با اتصال به مردم و بسیج مردمی به ظهور و بروز می‌رساند.

وی افزود: هم در پیدایش انقلاب هم در طول هشت سال دفاع مقدس و هم در سال‌های پس از جنک و حوادث بسیار، سپاه و بسیج از مردم، با مردم و در کنار مردم بوده‌اند که نقش سپاه و بسیج در سال 98 نیز از ابتدای سال با سیل ویرانگر، زلزله بعضی از استان‌ها در کنار سایر ارگان‌ها در امر خدمت‌رسانی و کاهش آسیب و نجات جان مردم ملموس و مشهود بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا مقابله با خرابکاری‌های اشرار در ماجرای گرانی بنزین را نقش دیگر سپاه و بسیج در سال 98 برشمرد و اذعان کرد: حفظ امنیت انتخابات در کنار نیروهای خدوم انتظامی و دیگر نیز در مقابله با کرونا از انتهای سال 98 در کنار کادر درمانی نقش مشهود سپاه و بسیج بوده است.

این مسئول سردار شهید سلیمانی را نماد یک پاسدار واقعی خواند و اضافه کرد: در سال 98 نقش سپاه پر رنگ‌تر از هر زمان دیگری در کشور، منطقه و بین‌الملل از توقیف کشتی متخلف انگلیسی در خلیج فارس توسط پاسداران نیروی دریایی سپاه، انهدام پهپاد متجاوز آمریکایی توسط پاسداران هوافضای سپاه و دستگیری مزدوری به نام روح الله زم توسط پاسداران گمنام اطلاعات سپاه خودنمایی می‌کند که باعث شد تا دشمنی دشمنان در رأس آمریکای جنایتکار با سپاه پاسداران بیشتر شود.

* تحقق شعارسال با پای کار آمدن همه توان کشور

وی همچنین به موضوع جهش تولید به عنوان شعار سال 99، گفت: مقدمه جهش رونق دادن و روان کردن مسیر تولید داخل و تولید ملی است که اقدامات انجام شده در این زمینه را باید ادامه داد و نقاط ضعف و قوت آن را باید شناسایی و نسبت به رفع موانع تولید اقدامات عملیاتی صورت پذیرد.

شعبانی تأکید کرد: نقش موثر اداره صنعت، معدن و تجارت در بسترسازی، حمایت و پشتیبانی در عرصه‌های لازم و تخصصی و تکنولوژی و همچنین اداره کار و تأمین اجتماعی در احقاق حقوق کارگران، کارفرمایان و فضای خدمت و کسب و کار در کنار نقش تعیین کننده محیط زیست در حل مشکلات زیست محیطی، نقش بانک‌ها در امر پشتیبانی‌های مالی و تسهیلات مناسب و عقب‌ماندگی اقساط و نقش مهم دانشگاه‌ها در تولید علم و فناوری درکنار نقش برجسته کادر قضایی و دادستانی در حل گره‌های به وجود آمده در مسیر تولید بسیار حائز اهمیت است.

وی جهش را مخفف کلمات جهت دادن، هدایت کردن و شتاب بخشیدن برشمرد و افزود: این امر محقق نمی‌شود مگر با روحیه جهادی، همت مضاعف و کار و تلاش شبانه‌روزی که اگر این امر صورت پذیرد خروجی جهش تولید می‌تواند سبب بالا رفتن تولید داخل، استفاده از ظرفیت‌های داخل بدون استفاده، حمایت از کارگر و نیروی انسانی موثر داخلی، بالا رفتن اشتغال و کاهش بیکاری، کاستن از واردات و افزایش صادرات و ورود ارز بیشتر به داخل کشور همراه با پایین آمدن میزان ناهنجاری و بزه در جامعه با بالا رفتن امید به زندگی و نشاط در جامعه همراه با تحکیم بنیان خانواده را در پی خواهد داشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا گفت: سپاه و بسیج نیز در راستای تحقق شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب خود را موظف می‌داند که اگر بتواند در این مسیر کاری انجام دهد هم از نظر تجهیزاتی و هم نیروی انسانی در اختیار هستند تا بتوان با همت مضاعف ،وحدت و همدلی و هم‌افزایی لازم به سرانجام این هدف رسید.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴