تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰
کد مطلب : ۳۵۹۹۰۳
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید همه نهادهای ذیربط برای حل مشکلات معلمان غیردولتی مداخله و مشارکت کنند، گفت: این چیزهایی که من امروز از شما شنیده‌ام واقعا جای تأسف دارد که البته مربوط به برخی از مدارس است، که نشان‌دهنده تبعیض و ظلم است.
۰
plusresetminus
برخی مشکلات معلمان غیردولتی واقعا جای تأسف دارد/ برای حل موضوع همه دستگاه‌ها ورود کنند
به گزارش بلاغ، علی‌اصغر یوسف‌نژاد چهارشنبه شب با حضور در جمع معلمان غیردولتی در ساری، اظهار کرد: قانون تأسیس مدارس و مراکز آموزشی غیردولتی در سال 95 در مجلس تصویب شد.

وی افزود: در این قانون ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد، هم به نفع موسسان، هم به سود مدیران و هم طبیعتا مربیان و معلمان در این قانون آمده‌ و گفته شده که وابسته به آموزش و پرورش هستند و از بدنه آن جدا نیستند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 22 درصد از دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: چون این قانون جدیدا نوشته شده است و عمرش به دوسال هم نمی‌رسد، لذا مشکلاتی هست، ایراداتی هست که باید ترمیم شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 97 ادامه داد: این چیزهایی که من امروز از شما شنیده‌ام واقعا جای تأسف دارد که البته مربوط به برخی از مدارس است، که نشان‌دهنده تبعیض و ظلم است و باید حداقل حقوق برای معلمان برابر قانون درنظر گرفته شود.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه باید همه نهادهای ذیربط برای حل مشکلات معلمان غیردولتی مداخله و مشارکت کنند، افزود: بنده با کمال افتخار حقوق صنفی به حق و قانونی هر مجموعه‌ای را تا حل موضوع پیگیری می‌کنم، اما پیشنهاد میکنم برای حل این موضوع، جلسه‌ای با حضور مسئولان و نمایندگان مجلس و همچنین نمایندگان شما در این صنف تشکیل، تا با ارزیابی و ابعاد موضوع، ضمن شناسایی چالش‌ها، با استیفای حقوق معلمان، شأنیت آن‌ها حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر برای حل این موضوع نیاز به قانون دارد، ما وظیفه داریم پیگیری کنیم و اگر نیاز به اجرای قانون دارد، باید مشکلات را برای اجرای آن برطرف کنیم؛ البته حل مشکلات شما از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید و تمام دستگاه‌های ذیربط باید ورود پیدا کنند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: البته برخی مشکلات حتما نیاز به قانون ندراد و می‌شود با همدلی، همفکری و همسویی در داخل استان آن را حل کرد و البته برخی دیگر هم نیاز به تصویب برخی قوانین جدید دارد.

یوسف نژاد در پایان با بیان اینکه البته تمام مشکل این معلمان، مشکل مالی نیست، گفت: احترام، امنیت شغلی و اعتباری که برای این معلمان در مدارس غیردولتی در نظر گرفته می‌شود، بعضا از برخی مطالبات دیگر آن‌ها، مهم‌تر است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳