تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۳۳۶۲۴۱
محمدباقر محمدزاده یکی از تولیدکنندگان مازندرانی است که با همت و تلاش و بدون بهره‌گیری از هیچ تسهیلات و یا حمایتی با فروش آپارتمان محل زندگی خود برای بیش از 200 نفر ایجاد اشتغال کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمدباقر محمدزاده یکی از تولیدکنندگان مازندرانی است که با همت و تلاش و بدون بهره‌گیری از هیچ تسهیلات و یا حمایتی با فروش آپارتمان محل زندگی خود برای بیش از 200 نفر ایجاد اشتغال کند.

وی که در ابتدا کار خود را با مشقت‌ها و سختی‌های فراوانی آغاز کرد، هم اکنون 60 نمایندگی در سراسر کشور دارد که موفق به ایجاد اشتغال برای تعداد کثیری از جوانان این مرز و بوم شده است.

این مخترع مازندرانی یکی از تولیدکنندگان حاضر در اولین نمایشگاه قطعات و لوازم یدکی خودرو ساری است که با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم:

محمدباقر محمدزاده در خصوص فعالیت کاری شرکت خود گفت: شرکت اتاکو، طراح و تولیدکننده سیستم‌های الکترونیک، مکاترونیک و نرم‌افزارهای کامپیوتری در مازندران است که در گام نخست به طراحی و تولید سیستم کلاج اتوماتیک در انواع خودروها پرداخته و روانه بازار کرده است.

تولید و طراحی سیستم ردیاب خودرو برای نخستین بار در کشور

وی افزود: در گام بعدی، به تولید و طراحی ردیاب خودرو که برای نخستین بار در کشور انجام شد، پرداختیم و پس از آن نیز موفق شدیم سیستم دزدگیر ماهواره‌ای را طراحی و تولید کنیم.

ایجاد اشتغال برای 200 فارغ‌التحصیل کشور

مدیرعامل شرکت اتاکو اظهار کرد: هم‌اکنون با افتخار اعلام می‌کنم این شرکت 60 نمایندگی در 31 استان کشور دارد که به تبع آن برای 200 نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد اشتغال شد.

ساختار فعلی بزرگ‌ترین مانع تولید است

محمدزاده به خبرنگار ما در خصوص موانع پیش روی یک تولیدکننده چه مواردی است، پاسخ داد: گلایه من از این موانع که اگر نبود مطمئنا موفقیت‌های بزرگ‌تری تاکنون حاصل می‌شد به شخص، مدیر یا مسئول خاصی بر نمی‌گردد؛ بلکه گلایه من به ساختار است و حضور کسانی که درد تولیدکنندگان را نمی‌دانند. مشکل من ساختاری است که دولت برای ایجاد شغل در آن ورود پیدا می‌کند و این در حالی است که دولت باید زمینه اشتغال را فراهم کند.

وی ادامه داد: باید بدون تعارف بپذیریم قوانین حاکم، قوانین ناقصی است که امیدواریم ترمیم و تکمیل شود.

عدم موفقیت مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی

این تولیدکننده مازندرانی با بیان اینکه ما در بحث اقتصاد مقاومتی خیلی موفق عمل نکردیم، تصریح کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری درست عمل می‌کردیم، هیچ تحریمی کارساز نبود و ما تولیدات خودمان را به‌جای توجه نادرست به وعده‌های پوشالی دیگران انجام می‌دادیم.

عدم موفقیت دولت در فراهم آوردن زمینه اشتغال جوانان

محمدزاده در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص آنکه آیا دولت در ایجاد زمینه اشتغال جوانان موفق عمل کرده است، عنوان کرد: بدون تعارف باید عرض کنم اصلا در این خصوص کاری صورت نگرفت. نه به گمان بنده بلکه بسیاری از تولیدکنندگان هم بر این نکته، صحه می‌گذارند. حتی نه تنها در خصوص بنگاه‌های زود بازده بلکه در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ هم بنظر نمی‌رسد کار خاصی صورت گرفته باشد.

ترسی از رقبای چینی و اروپایی ندارم

وی با بیان اینکه من در این مسیر، از هیچ تسهیلاتی بهره‌مند نشدم و حمایتی هم از سوی مسئولان متوجه من نشد، تأکید کرد: در حالی که من روزی با فروش آپارتمان محل زندگی‌ام کار خود را آغاز کردم اما هم‌اکنون من ترسی از رقابت با تولیدکنندگان چینی و حتی اروپایی ندارم، چرا که تولید من بهترین و باکیفیت‌ترین تولید و همچنین ارزان‌تر از همه رقبای خارجی است.

خرید کالاهای خارجی در ادارات دولتی کشور

این تولیدکننده موفق مازندرانی در پایان با بیان اینکه مشکل جدی من با جنس قاچاق و قاچاقچیانی است که متأسفانه در ادارات دولتی کشور هم مورد استقبال قرار می‌گیرد، اذعان کرد: درخواست من این است که مدیران و مسئولان دولتی به مصوبه هیئت وزیران در خصوص ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی عمل کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴