تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۲۹۸۵۴۵
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: در صدد آن برآمدیم تا نحوه مهندسی تولید کمباین‌های برداشت برنج را با حضور تیم مهندسی کاملا ایرانی و از میان نخبگان مازندرانی ایجاد کنیم.
۰
plusresetminus
ایجاد تیم مهندسی از نخبگان مازندرانی برای تولید کمباین برداشت برنج
به گزارش بلاغ، محمدعلی امامی طی گفت‌وگویی از تشکیل تیم تحقیق و پژوهش تولید کمباین ایرانی برداشت برنج خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه کمباین‌های برداشت برنج عمدتا واراداتی و چینی هستند، درصدد آن برآمدیم تا نحوه مهندسی تولید کمباین‌های برداشت برنج را با حضور تیم مهندسی کاملا ایرانی و از میان نخبگان مازندرانی ایجاد کنیم.

وی افزود: کمباین‌های برداشت برنج یقینا در داخل تولید می‌شود اما در نظر داریم کمباینی طراحی کنیم که قابلیت رقابت داخلی و خارجی را داشته و با بهترین بهره‌برداری ممکن وارد عرصه تولید شود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه عمده کمباین‌های برداشت برنج چینی هستند، تصریح کرد: به هیچ وجه این کمباین‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند و امکان ریزش بالایی هم دارند.

امامی اضافه کرد: اگر کشاورز و کمباین‌دار در زمان برداشت دقت نظر نداشته باشند یقینا امکان ریزش هنگام برداشت در اراضی شالیزاری بسیار بالا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: کمباین‌های برداشت برنج چینی برای شالیزارهای برنج کشور چین تولید شده است که ارتفاع شالی در آن 50 تا 60 سانتی‌متر است اما ارتفاع شالی در مازندران بیش از 120 ساتی‌متر است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تاکید کرد: این درحالی است که شالی چینی ایستاده و شالی ایرانی خوابیده است و اگر به صورت ایستاده بود یقینا ارتفاع آن به 140 سانتی‌متر نیز می‌رسید.

این مسئول با بیان اینکه کمباین‌های چینی به دلیل ارتفاع کم شالی در کشور چین فعالیت بیشتری می‌توانند داشته باشند، گفت: طبق اعلام تشکل‌های صنفی اگر کمباین چینی در اراضی شالیزاری چین 300 ساعت کار می‌کند، در ایران حداکثر می‌تواند 50 ساعت فعالیت داشته باشد و اگر بیش از این مقدار مورد استفاده قرا بگیرد که می‌گیرید، بهره‌وری آن کاهش و استهلاکش افزایش می‌یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴