تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۸۳۱۴۱
آنچه می‌توان به‌عنوان صفحه پیش روی قرارداد پیاده راه سبز ساحلی ارائه داد این است که شورای شهر و شهرداری فریدونکنار به‌عنوان کارفرما این پروژه به نحوه قرارداد اشکالاتی را وارد دانسته‌اند و تمام این اشکالات را متوجه شهردار سابق کرده‌اند و موسسه وابسته به قرارگاه خاتم به‌عنوان پیمانکار پروژه، این اشکالات را وارد نمی‌داند.
۰
plusresetminus
پیاده‌راه ساحلی، بن‌بستی برای شورای ششم فریدونکنار
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، قصه از روز پنجشنبه ۶ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد روزی که خبر نشست علیخانی معاون وقت استاندار مازندران با نماینده مجلس، شهردار، شورای شهر و جمعی از مسئولان فریدونکنار بر سر اجرای پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی توسط قرارگاه خاتم را روابط عمومی شهرداری منتشر کرد.

در این خبر که گفته شده بود «به‌زودی پروژه‌های گردشگری ساحلی در فریدونکنار توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا اجرا می‌شود» موجی از خوشحالی را برای شهروندان فریدونکناری به همراه داشت که بالاخره وضعیت ساحل این شهر نیز سر و سامان پیدا می‌کند.
 

۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ پس از گذشت ۶ ماه از آن خبری که گفته شده بود به‌زودی این اتفاق رخ می‌دهد اما خبری از اجرایی شدن پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی نبود و در نشستی که مقدس شهردار وقت فریدونکنار با اهالی رسانه برگزار کرد برخی از خبرنگاران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که چرا هنوز پس از گذشت ۶ ماه هیچ اتفاقی برای پروژه انجام نگرفت که پاسخ شهردار سابق این بود:” باتوجه به پروسه‌هایی که وجود دارد هنوز به مرحله عقد قرارداد با قرارگاه خاتم برای اجرای پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی نرسیدیم و البته در مراحل نهایی قرار داریم و در سال جدید این پروژه که شامل شهر بازی، اسکله تفریحی و غذاخوری است اجرایی می‌شود.”

 

 
درحالی که بسیاری از اهالی رسانه و شهروندان فریدونکناری در سال ۱۴۰۲ همچنان منتظر این خبر بودند که آئین کلنگ‌زنی پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی برگزار می‌شود اما به یکباره با خبر استعفا مقدس شهردار فریدونکنار مواجه شدند.
 
پس از استعفا مقدس که رئیس شورای شهر فریدونکنار طی مصاحبه‌ای علت این استعفا را مشکلات شخصی و اختلاف نظر با اعضای شورا مطرح کرده بود دیگر آن تصورات برای انجام پروژه پیاده راه سبز ساحلی نیز از ذهن مردم کنار رفت چراکه شهرداری و شورا درگیر یک سری مسائل جدید می‌شدند.

اما پس از مدتی درحالی که همه دنبال این بودند که شهردار جدید چه کسی خواهد بود بنرهایی در سطح شهر نصب شد که به‌زودی آئین کلنگ‌زنی پروژه پیاده راه سبز ساحلی برگزار می‌شود اما هر چه گذشت این آئین انجام نشد و کمی بعد تمامی این بنرها از سطح شهر جمع‌آوری شد.

 
با انتخاب خان‌بابایی به‌عنوان شهردار جدید دوباره این زمزمه بین شهروندان فریدونکناری مطرح شد که پروژه پیاده راه سبز ساحلی بالاخره به کجا خواهد رسید و آیا اساسا این شهردار موافق این پروژه هست یا خیر؟

پس از روی کار آمدن شهردار جدید نیز هیچ واکنشی از این فرد یا اعضای شورای شهر در رسانه‌ها مطرح نشده بود که روند کار پروژه پیاده راه که در ابتدا گفته شده بود حدود ۷۰۰ میلیارد هزینه نیاز دارد به چه صورت است و فقط تک خبرهایی از پیگیری امام جمعه و نشست با نمایندگان قرارگاه خاتم بدون حضور شهردار و اعضای شورای شهر منتشر می‌شد.
 

این بایکوت خبری که اعضای شورای شهر درخصوص این پروژه ایجاد کرده بودند منجر به این شد که یکی از شهروندان در نمازجمعه هفته گذشته با پرسش‌هایی درخصوص چرایی عدم اجرای این پروژه ابهاماتی را مطرح کرده و موجب چالش‌هایی در نمازجمعه بین شهروندان و اعضای شورای شهر شود.

سخنگوی شورای شهر که از قبل در تدارک نشست با خبرنگاران در روز شنبه بود در این جلسه به درخواست خبرنگاران محوریت جلسه را به موضوع پیاده راه سبز ساحلی اختصاص می‌دهد و به همراه رئیس شورای شهر تمامی اتفاقات این پروژه پیاده راه سبز ساحلی را بازگو می‌کنند.
 

به گزارش بلاغ، اگر بخواهیم در یک پاراگراف تمامی صحبت‌های آن روز اعضای شورای شهر با خبرنگاران را خلاصه کنیم باید بگوییم: به دلیل عدم تمکین شهردار قبلی از مصوبات شورای شهر و پنهان کاری آقای شهردار در انعقاد قرارداد با موسسه وابسته به قرارگاه خاتم، غیرقانونی دانستن اعضای شورا در انعقاد این قرارداد و نیاز به اصلاح داشتن قرارداد درحال حاضر این پروژه کان لم یکن تلقی شده و هیچ روند اجرایی ندارد.

آنچیزی که هم‌اکنون می‌توان به‌عنوان صفحه پیش روی قرارداد پیاده راه سبز ساحلی ارائه داد این است که شورای شهر و شهرداری فریدونکنار به‌عنوان کارفرما این پروژه به نحوه قرارداد اشکالاتی را وارد دانسته‌اند و تمام این اشکالات را متوجه شهردار سابق کرده‌اند و موسسه وابسته به قرارگاه خاتم به‌عنوان پیمانکار پروژه، این اشکالات را وارد نمی‌داند و فقط به قرارداد امضا شده از سوی شهردار سابق به‌عنوان یک سند قانونی اتکا دارد و حاضر به اصلاح قرارداد نبوده مگر اینکه در اجرای کار باهم به توافقاتی برسند.

نکته قابل توجه که لازم است شهروندان فریدونکناری از آن مطلع باشند این است که درحال حاضر قانون به قرارداد توجه خواهد داشت و این قرارداد با تمامی جزییات و کلیات به امضای شهردار و فرمانده قرارگاه خاتم رسیده و در واقع اگر اعضای شورای شهر و شهردار بخواهند به هر نحوی مانع از اجرای قرارداد شوند امکان تبعات قانونی وجود داشته و ضرر و زیان چند ۱۰ میلیاردی متوجه شهر ما خواهد شد.

در این بین تمامی مسئولیت اتفاقات قرارداد پیاده‌راه سبز ساحلی متوجه اعضای شورای ششم فریدونکنار است و این افراد به دلیل اینکه نمایندگان مردم هستند به هیچ نحوی نمی‌توانند از مسئولیت خود شانه خالی کرده و خطاهای موجود را به گردن شهردار قبلی بیاندازند چراکه شهردار قبلی منصوب شده این اعضا بوده و وظیفه نظارت مستمر بر عملکرد شخص شهردار با شورای شهر است و مباحثی مانند پنهان‌کاری و عدم تمکین از مصوبات توجیه مناسبی نیست.

همچنین لازم است دستگاه قضایی و امنیتی نسبت به عملکرد مسئولان سابق پیگیری‌های قانونی را داشته و اینطور نباشد که هر فردی به خود اجازه دهد در دوره مسئولیت خود مرتکب تخلف اخلاقی، مالی و اداری شود و به دلیل اینکه دیگر درآن مسئولیت نیست نتوان با او برخوردی داشت و زیان آن متوجه شهروندان باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷