تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
کد مطلب : ۴۸۳۰۳۶
سخنگوی شورای شهر فریدونکنار گفت: پنهان‌کاری شهردار سابق سبب چالش در پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی شد.
۰
plusresetminus
دنبال فسخ قرارداد پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی نیستیم
به گزارش بلاغ، رضا جانعلی‌پور امشب در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: از اینکه مدت زیادی نشست با خبرنگاران برگزار نشد از اصحاب رسانه عذرخواهی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: از این پس هر فصلی ما نشست خبری خواهیم داشت تا پاسخگوی خبرنگاران به‌عنوان نمایندگان افکار عمومی باشیم.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: دغدغه‌های همه اعضای شورای شهر همانطور که در شعارهای انتخاباتی بوده شفاف‌سازی است اما به دلیل برخی اتفاقات نتوانستیم این کار را انجام دهیم اما تجهیزاتی خریداری کردیم برای پخش زنده جلسات شورا و به‌زودی جلسات شورا را مردم به‌صورت زنده مشاهده خواهند کرد.

جانعلی‌پور با اشاره به مسائل اخیری که درخصوص پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی رخ داد، تصریح کرد: این پروژه از مهمترین کارهایی است که اعضای شورای ششم به دنبال آن رفتند و حدود یک کیلومتر آن با هزینه شهرداری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پس از جلسات مختلف با پیشنهاد انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم رو به رو شدیم تا هفت کیلومتر از پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی انجام شود، خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم از محل ماده ۱۹ بدون ترک تشریفات به‌عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شد.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار در پاسخ به سوال مدیرمسئول بصیرنیوز درخصوص علت لغو آئین کلنگ‌زنی این پروژه درحالی که شهرداری بنرهای اطلاع‌رسانی در سراسر شهر نصب کرده بود، گفت: درحالی که هماهنگی با مسئولان ارشد استان هم برای حضور در این مراسم انجام شد اما به دلیل حضور استاندار در سفر خارجی این برنامه لغو شد.

جانعلی‌پور ادامه داد: استانداری می‌توانست هفت پروژه استانی برای ملی شدن به کشور معرفی کند اما با مخالفت معاون عمرانی وقت استاندار این اتفاق صورت نگرفت.

وی یادآورشد: در ادامه باتوجه به اینکه مبلغ پروژه برای شهرداری ما سنگین بود به این نتیجه رسیدیم که بخشی از هزینه را به‌صورت نقدی و بخشی دیگر را با تهاتر املاک انجام دهیم.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار اظهارکرد: مصوبه‌ای را ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ برای انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم به شهردار وقت فریدونکنار دادیم و شروطی را به ایشان دادیم.

جانعلی‌پور با اشاره به بخشی از متن مصوبه شورا خاطرنشان کرد: در متن مصوبه شورا آمده بود: شهرداری ملزم است که نقشه‌های اجرایی همراه با ریزه متره و برآورد هزینه‌ها، بر اساس فهرست‌بها، تعیین ضرایب با لحاظ نمودن سایر قوانین مالی شهرداری و وضعیت تعدیل توسط کمیته فنی شهرداری تهیه و سپس برای تصمیم‌گیری نهایی به شورا تسلیم گردد.

وی تصریح کرد: شهردار وقت در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ بدون درنظر گرفتن مصوبه شورا با پیمانکار قرارداد منعقد کرد و دلیل ایشان هم این بود که فرمانده قرارگاه خاتم درحال تغییر است و اگر این جا به جایی قبل از انعقاد قرارداد انجام شود ما تمام فرآیندهای اداری و سازمانی که طی کردیم دوباره باید از ابتدا انجام دهیم و به همین دلیل مصوبه شورا را نادیده گرفت.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار افزود: حدود ۲۰ روز پس از این اتفاق شهردار ما به دلیل برخی مسائل استعفا داد و از مسئولیتش کناره‌گیری کرد.

جانعلی‌پور با بیان اینکه شایعات مطرح شده درخصوص اینکه شهردار جدید جلوی کار را گرفت صحت ندارد، گفت: مصوبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ شورا که به تصویب کمیته انطباق هم رسید موجب این شد که پیگیر عدم رعایت اجرای مصوبه پس از انعقاد قرارداد شویم اما زمانی رسیده بود که شهردار استعفا داد و رفت.

وی افزود: در دوران سرپرستی جعفری ما اسناد خاصی در شهرداری موجود نداشتیم و سرپرست شهرداری از پیمانکار برخی اسناد را تهیه کرد و همان زمان نهادهای امنیتی و نظارتی بر روی این پروژه ورود کردند و مسئولان شهرداری و شورا طی چندین مرحله پاسخگوی این نهادها شدند.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار اظهارکرد: پس از اینکه شهردار جدید در تاریخ ۱۸ شهریور منصوب شد سازمان بازرسی در تاریخ ۲۲ مهر ماه امسال به شهردار نامه‌ای ارسال و ایراداتی به پروژه پیاده‌راه سبز ساحلی گرفته شد و از شهرداری خواست تا اسناد و اطلاعات و توضیحات مرتبط را به این نهاد اعلام کند.

جانعلی‌پور خاطرنشان کرد: موسسه راه ایران که به‌عنوان پیمناکار ما محسوب می‌شود نماینده تام‌الاختیار قرارگاه خاتم‌الانبیا است و بنابر آخرین صحبتی که ما با نمایندگان این موسسه داشته‌ایم، نگاه شورای شهر بر این است که قرارداد باید اصلاح بشود نه اینکه بخواهیم فسخ کنیم اما متاسفانه برخی افراد با شیطنت درحال بهره‌برداری خودشان از این موضوع هستند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید در صحن شورای شهر باشد و مسئولان باید کنارهم قرار گیریم تا اتفاق خوبی صورت گیرد.

سخنگوی شورای شهر فریدونکنار یادآورشد: متاسفانه با پنهانکاری که توسط شهردار سابق صورت گرفت اعضای شورا بعد از انعقاد قرارداد متوجه آن شدند و این فرد از اعتماد شورا سوءاستفاده کرد.

جانعلی‌پور در پایان تاکید کرد: ما تمایل داشتیم که با قرارگاه خاتم کار را انجام دهیم اما سر قرارداد با مشکلاتی مواجه هستیم که نگاه ما این است که باید این قرارداد اصلاح شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷