تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۷۲۷۳۶
درست است که در نقاط مختلف جهان جنایات وحشتناک کرده‌اید و در کشور ما نیز خانواده‌های زیادی را به عزا نشانده‌اید، اما وضع کنونی‌تان ناشی از نفرین ما نیست.به گواه میلیون‌ها نمونه و محتوای صفحات پرشمار تاریخ، سزای ظالمان در این دنیا نیز داده خواهد شد تا بماند جزای قیامت و محکمه عدل الهی.
۲
plusresetminus
فرانسه، نمونه زنده برای عبرت‌گیری چاه‌کن‌ها/ اقدام غرب علیه اسلام از سر استیصال است
به گزارش بلاغ؛ تاریخ معاصر جهان و ایران نشان می‌دهد که بسیاری از کشورهای دنیا دلی پرخون از تجاوز، اشغال و نقض حقوق بشر از آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان،...، و رژیم اشغالگر قدس دارند.

جنایات متعدد، نسل کشی‌های گوناگون، به خاک و خون کشاندن مردم و بیگناهان، ساقط کردن دولت‌ها، راه اندازی جنگ‌های مذهبی، نژادی و قومی، همچنین حاکم کردن عناصر مزدور خود بر سرنوشت ملت‌ها و کشورها، کلکسیون دهشت‌بار عملکرد دولت‌های آمریکایی و اروپایی در کشورهای مختلف و از جمله ایران بوده است.

آه مظلوم می‌گیرد؛ دیر و زود دارد، سوخت و سوز ندارد
تحمل دردها و رنج‌ها از سوی مردم کشورهای مورد تجاوز، قلب هر بیننده و محقق را مجروح و ریش ریش می‌کند. بجرأت باید گفت که منشاء تمام بدبختی‌های کشورها در یک سده اخیر بدون استثناء آمریکا و چند کشور اروپایی بوده است که بهمراه صدها هزار جنایت، آه از عمق وجود محرومان و مظلومان بلند می‌شد و در لابلای غریو مستانه کشورهای متجاوز، از خداوند دادستانی را مسالت می‌داشتند و انتظار عموم مصیبت دیدگان، خروج دستان انتقام از آستین الهی بوده است.


وقتی قصابی این قدرت‌ها در فلسطین اشغالی و کشتار بیش از 75 سال مردم تحت ظلم این کشور اشغال‌شده را می‌بینید، و یا صدها و هزاران عملیات تروریستی این کشورها در کشتن زنان و کودکان آفریقایی، آمریکایی، آسیایی،...، را مشاهده می‌کنید و یا بمبارن‌های کور در افغانستان، عراق، سوریه و مخصوصاً یمن را در میان جهنمی از دود و آتش و تکه تکه شدن انسان‌های بیگناه و کودکان وحشت‌زده را ملاحظه می‌کنیم، نمی‌توانیم به خود بباورانیم که این ناله‌ها و فریادهای درهم شکسته و فروخورده، هیچ اثر وضعی نداشته باشد حتی اگر یک نفر نیز عاملان این فجایع را نفرین نکرده باشد.

مگر می‌توان مکافات عمل در این دنیا را انکار کرد؟. بگواه میلیون‌ها نمونه و محتوای صفحات پرشمار تاریخ، سزای ظالمان در این دنیا نیز داده خواهد شد تا بماند جزای ثیامت و محکمه عدل الهی.

ملت ایران، نجیب و صبور ولی شجاع و انقلابی
ملت ایران که از لحظات نخست انقلاب خود، با دنیایی از توطئه‌ها و اقدام‌های ناجوانمردانه آمریکایی‌ها و دولت‌های اروپایی مواجه شد و در پای حفظ ارزش‌های انقلاب خود تاکنون قریب 400 هزار شهید داده، همواره خواهان اصلاح و هدایت دشمنان خود بود و بجای نفرین، دعا می‌کرد تا آنها به راه راست هدایت شوند؛ هرچند به نیکی ملت فهیم ایران می‌دانست که شرط هدایت، آمادگی برای پذیرش هدایت است و باید دشمنان انقلاب اسلامی نسبت به کرده‌های خود نادم شده سپس توبه کنند و از خداوند هدایت خود را بخواهند، اما باز هم این ملت بزرگ از سر خیرخواهی حتی برای دشمنان خود خوش‌فرجامی را مطالبه می‌نمود.

نباید از نظر دور داشت که در پهنه هستی، هر عملی دارای عکس‌العمل است و نتیجه ظلم، تاریکی و نابودی است. غرب و اروپا در پی ظلم به ملل، در حق ملت خود نیز ظالم و بیدادگرند. اعتراض‌های پیوسته و سرکوب‌شده در غرب و اروپا کاملاً قابل پیش‌بینی بود که روزی این دمل چرکین از جایی سر در می‌آورد و چرک عفن آن خود را به رخ ظالمان و جائران خواهد کشید.
امروز هیچ کشور استعماری و امپریالیستی را نمی‌توان سراغ آورد که دارای گسل‌های عمیق اجتماعی و تنش‌های خشونت‌بار نباشد. هرازگاه، یکی از این کشورها دستخوش قیام‌ها و ناآرامی‌های اجتماعی می‌شوند و در این میان، خشونت زائدالوصف پلیس و سرکوب خشن و بی‌رحمانه مردم توسط حتی ارتش با تجهیزات جنگی است که می‌تواند مردم را برای مدت کوتاهی به خانه‌های‌شان بکشاند.

عصر اجابت دعای محرومان فرا رسید
ناله‌های مظلومانه کودکان، زنان و مردان فلسطینی هم با دادن فرصت بیش از ۷دهه برای بیداری جهانیان، سرانجام، مجازات این رژیم غاصب را از درون خودش آغاز کرد. برای اولین بار است که رژیم جعلی اسراییل در درون خود دچار چنان چالشی می‌شود که قریب یک میلیون نفرعلیه نخست وزیر جنگ طلب این رژیم کودک کش به تظاهرات می‌پردازند. نیروهای سرکوبگررژیم اشغالگر از پلیس و ارتش به مقابله با معترضان می‌پردازند و براساس آمار رسمی، روند مهاجرت یهودی‌های منتقل شده از نقاط مختلف جهان بطور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و بالارفتن آمار خودکشی و فرار نظامیان این رژیم جعلی نیز خبر از فروپاشی و نابودی قریب‌الوقوع اسرائیل می‌دهد.

اعتراضات گسترده این روزها در فرانسه، نمونه‌ای از جنبش اجتماعی مردم آمریکا و کشورهای اروپایی است که صفحه نخست رسانه‌ها و تیتر اول شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داده است.

فرانسه در لهیب خشم عمومی
فرانسه که خود را مهد تمدن و سردمدار دفاع از حقوق بشر در جهان می‌داند، در سال های اخیر به طور مداوم با موج خشونت های پلیس علیه معترضان مواجه بوده است، موضوعی که نشان می‌دهد تبعیض، نژاد پرستی و بی‌عدالتی به رویه معمول در این کشور تبدیل شده است. شلیک پلیس فرانسه به نوجوان مهاجر، خشم مردم این کشور را برانگیخته و هزاران نفر در شش روزاخیر با حضور در خیابان ها انزجار خود را از سیاست های دولت ماکرون ابراز کردند. در این دور از درگیری ها که بی‌سابقه و خشن‌ترین آن توصیف شده است، ده ها پلیس زخمی و صدها نفراز معترضان بازداشت شده‌اند که این موضوع کاخ الیزه را درخصوص تداوم اعتراضات نگران کرده است.

در حالی که انتظار می‌رود اعتراضات گسترده در فرانسه با ورود به روزهای آخرهفته باز هم وسعت بیشتری پیدا کند، مقام‌های فرانسه اعلام کردند که باز هم به تعداد ماموران پلیس اضافه کرده‌اند.

تعداد تظاهرات‌کنندگان بازداشت شده روزهای اخیر به بیش از دو هزار نفر نزدیک شد و همزمان پلیس فرانسه می‌گوید بیش از 300 مامور پلیس تاکنون مجروح شده‌اند.

معترضان در بندر مارسی به یک اسلحه فروشی حمله و آن را غارت کرده‌اند. پلیس می‌گوید کسانی که برای غارت اسلحه فروشی وارد فروشگاه شدند چند اسلحه شکاری را برده‌اند اما نتوانسته‌اند فشنگ و مهمات با خود ببرند. موج دستگیری‌ها در این شهر بندری نیز ادامه دارد.
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در دومین نشست اضطراری کابینه این کشور «آشوبگران» را محکوم و آن‌ها را متهم کرد که از مرگ نوجوان ۱۷ ساله‌ای که توسط پلیس کشته شده، برای ایجاد بی نظمی در کشور سوءاستفاده کرده‌اند.

آقای مکرون از والدین خواست که فرزندان خود را از آشوب‌ها دور نگه دارند و گفت که از رسانه‌های اجتماعی به ویژه «تیک تاک واسنپ چت» خواسته می‌شود محتوایی را که به خشونت دامن می‌زند، از این پلتفرم‌ها حذف کنند.
او همچنین از روسای این شرکت‌ها خواست تا هویت «کسانی را که از شبکه‌های اجتماعی برای ترویج بی نظمی و خشونت استفاده می‌کنند به مقامات فرانسه افشا کنند.»
رئیس جمهور فرانسه همچنین در نشست اضطراری دولت گفت که نیروهای بیشتری برای مهار خشونت مستقر خواهند شد، وضعیت اضطراری و عدم رفت و آمد شبانه در 10 شهر فرانسه به اجراء گذارده شد.

آقای مکرون گفت که حدود یک سوم از کسانی که به دلیل شرکت در خشونت‌ها دستگیر شده‌اند «جوان و نوجوان» هستند. او به والدین گفت که این «مسئولیت» آنها است که فرزندانشان را در«خانه» نگه دارند.

پس از کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله الجزایری الاصل در سه شنبه (۲۷ ژوئن/ ۶ تیرماه) موجی از ناآرامی‌ها شهرهای فرانسه را فراگرفته است.

مقامات گفته اند که تنها در یک شب بیش از هزار نفر دستگیر شدند.دولت فرانسه هم از استقرار خودروهای زرهی پلیس برای مقابله با ناآرامی‌های خشونت آمیزخبر داده است.

پاریس، پایتخت هم مرکز ناآرامی‌ها بوده است. نانتر در حومه این شهر جایی است که این نوجوان به ضرب گلوله یک پلیس کشته شد، صحنه اعتراضات خشونت آمیزی بوده است.
در تلاش برای جلوگیری از بروز اعتراضات خشونت آمیز بسیاری از رویدادها لغو شده و همچنین به اتوبوس‌ها و ترامواها دستور داده شده تا فعالیت خود را متوقف کنند.

از شهرهای لیل و روبه در شمال تا مارسی در جنوب، مغازه‌ها در سراسر فرانسه ظرف یک شب غارت شده‌اند، خیابان‌ها به شدت آسیب دیدند و خودروها به آتش کشیده شدند.
حمل و نقل عمومی در برخی شهرها زودتر از موعد فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه توصیه کرد که اتوبوس‌ها و ترامواها در سراسر کشور از ساعت ۲۱ شب به وقت محلی دست از کار بکشند.

الیزابت بورن، نخست‌وزیر هم گفته که دولت در حال بررسی همه گزینه‌هاست، اما برخی از وزرا با اعلام وضعیت فوق‌العاده مخالف هستند.
این در حالی است که سیاستمداران راست‌گرا و راست افراطی خواستار اعلام وضعیت فوق‌العاده در فرانسه شده‌اند.

واکنش سازمان ملل
در همین حال دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفته است خشونت‌هایی که در پی تیراندازی در نانتر رخ داده نشان می دهد که فرانسه باید به «مسائل عمیق نژادپرستی در اجرای قانون»‌ رسیدگی کند.

راوینا شمداسانی، سخنگوی سازمان ملل در ژنو از مقامات فرانسوی خواسته تا اطمینان حاصل کنند که مقابله پلیس با معترضان از راه‌های قانونی و بدون تبعیض خواهد بود.
این مقام سازمان ملل همچنین بر اهمیت تجمعات مسالمت آمیز تاکید کرده است.
در سراسر فرانسه برای کنترل خشونت‌ها 45 هزار نیرو مستقر شده است.
با ادامه اعتراضات و ناآرامی‌ها، در پاریس خدمات حمل و نقل عمومی زودهنگام به پایان می‌رسد.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه گفته که تنها در درگیری‌های یک شب ۱۷۰ نیروی پلیس مجروح شدند.

مرگ این نوجوان باعث ایجاد بحث‌های گسترده‌تری در مورد قدرت پلیس و رابطه بین مقامات و مردم در مناطق حومه شهرها در فرانسه شده که احساس می‌کنند از مراکز شهری مرفه کشور جدا شده‌اند.

یاسین بوزور، وکیل خانواده این نوجوان به بی‌بی‌سی گفته: «ما یک قانون و سیستم قضایی داریم که از نیروهای پلیس محافظت کرده و فرهنگ معافیت از مجازات را در فرانسه ایجاد می‌کند.»

پلیس مسئول این تیراندازی از خانواده این نوجوان عذرخواهی کرده است. او گفته که به این نوجوان شلیک کرده به این دلیل که احساس کرده جانش در خطر است.

این پلیس به قتل عمد متهم شده است. وکیل این پلیس گفته که موکلش «با رعایت کامل قانون» اقدام به شلیک کرده است.

و اما لعن و نفرین بی‌امان ما
تمام مواردیکه در کشورهای ظالم در حال وقوع و یا آبستن حوادث اجتماعی است، محصول اشک و آه مظلومان آن کشورهاست و ما ایرانیان باز هم همانند گذشته خواهان اصلاح امور ملت‌ها از طریق اراده و عمل انقلابی خودشان هستیم؛ اما آنچه که ما را برآشفته و آماده اقدام‌های انقلابی کرده، جسارت و اهانت به مقدسات دینی ما است.

همانگونه که حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی فرمودند که اگر به دین ما تعرض کنید، به همه دنیای شما حمله خواهیم کرد، دنیای غرب و اهانت‌کنندگان به اسلام و قرآن باید منتظر واکنش جهان اسلام بویژه ایران اسلامی باشند.

اقدام انفعالی و از سر استیصال غرب علیه اسلام
همزمان بافرا رسیدن عید بزرگ قربان و آغاز دهه ولایت، غربی‌ها برای تحت‌الشعاع قرار دادن این دهه، اقدام به حاشیه‌سازی کردند.

 در سوئد، یک شهروند  سوئدی عراقی الاصل به نام «سلوان مومیکا»،  در مقابل دیدگان صدها مسلمان حاضر در مسجد مرکزی  استکهلم در یک اقدام بی شرمانه یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را به آتش کشید. 

 این اولین باری نیست که به مقدسات مسلمانان توهین شده و قرآن، این کتاب آسمانی قریب به دو میلیارد مسلمان، هتک حرمت می‌شود؛ اما نکته مهم و درخورتوجه اقدام «سلوان مومیکا» در مسجد مرکزی استکهلم، همان طور که مرجعیت عراق آیت ا...سیستانی در متن نامه خود  خطاب به دبیرکل سازمان ملل به آن توجه داده، این است که این بار برخلاف دفعات قبل با مجوز رسمی پلیس سوئد و تحت بهانه آزادی بیان رخ داده است. این اقدام بی شرمانه دولت سوئد اما برای این کشور آن قدرها هم راحت و آسان تمام نشد و موجی از انزجار مسلمانان را به همراه داشت. کار حتی به جایی رسید که با هجوم مردم  خشمگین عراقی به سفارت این کشور در منطقه سبز بغداد، کارکنان این سفارت مجبور به فرار شدند. ماجرا اما به همین جا ختم نشد و عربستان سعودی در اقدامی تحسین برانگیز به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری های اسلامی، درخواست برگزاری فوری این سازمان را صادر کرد و قرار است هفته آینده نشست فوق‌العاده این سازمان در شهر جده با هدف بررسی اهانت به قرآن کریم در سوئد برگزار ‌شود.

در همین باره یکی از تحلیل گران اقتصاد سیاسی جهان عرب درباره تبعات هتک حرمت مقدسات اسلامی در سوئد، تاکید کرد که کشورهای عربی می‌توانند به میزان ۲۰میلیارد دلار از مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری‌های خود در استکهلم را تحریم و این کشور را با بحران مواجه کنند. موضوعی که انصارا... یمن نیز به آن اشاره کرد و ضمن محکوم کردن این هتک حرمت بی سابقه دولت سوئد،  از مسلمانان خواست که کالاهای سوئدی را تحریم کنند.فشارهای دیپلماتیک از دیگر اقداماتی بود که در دستورکار کشورهای اسلامی قرار گرفت و ایران، نیز همانند  عراق، عربستان، امارات و مغرب که  اقدام به احضار سفیر سوئد کردند و  نظیر دیگر کشورها از جمله پاکستان، یمن، اردن، سوریه، مصر، لبنان، بحرین، مراکش، کویت  و روسیه به این حوادث واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

در کنار خشم مردم عراق و دیگر مسلمانان جهان راجع به دادن مجوز  پلیس سوئد  به مهاجر عراقی برای آتش زدن قرآن، مقامات و کاربران فضای مجازی نیز به این آزادی بیان کاریکاتوری سوئد واکنش نشان دادند. در همین باره رئیس جمهور کشورمان طی سفر خود به کرمان، بخشی از اظهارات خود را به این موضوع اختصاص داد و گفت :« جوانان ما بدانند کسانی که ادعای توجه به آزادی بیان و عقیده را دارند، مستبد و مستکبر هستند. آن‌ها مقدسات مسلمانان را به راحتی مورد اهانت قرار می‌دهند، این موضوع قابل گذشت نیست.» محمد باقر قالیباف رئیس مجلس نیز ضمن محکوم کردن این اقدام در صفحه توئیتری خود  نوشت :«مسلمانان جهان با توجه به مواضع مراجع عظام تقلید و در چارچوب قوانین مقدس اسلام به نحو مقتضی پاسخگوی این اهانت‌های منزجرکننده خواهند بود.»

امیر عبداللهیان رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز نوشت :« اجازه دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌کریم با هر توجیهی از سوی سوئد پذیرفته نیست.دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است؛ دودش قبل از هر طرفی به چشم غرب خواهد رفت.»

یکی از کاربران نیز واکنش جالبی به ادعای مضحک مقامات سوئد که قرآن‌سوزی را آزادی عقیده می‌دانند، داشت و نوشت :«  دانشگاه استکهلمِ سوئد به‌دلیل این که وحید سعادت‌طلب، دانشجوی ایرانیِ این دانشگاه، پایان‌نامه‌اش را به شهید سلیمانی تقدیم کرده، به او اجازه دفاع نمی‌دهد و حتی جلسه دفاع او با دخالت پلیس نیمه‌کاره رها می‌شود.یعنی در واقع مسئولان سوئدی می‌گویند آزادی‌بیان دارید تا هرکجا و در هر موضوعی که ما بگوییم و صلاح بدانیم!»  دولت سوئد اگرچه در نهایت از این اقدام خود عذرخواهی کرده و گفته که قرار است درباره اقدام سلوان مومیکا بر اساس قانون جرایم نژادپرستانه، تحقیقاتی را  انجام دهد، اما این فرد که در شبکه‌های اجتماعی خود را « نویسنده و ملحد» معرفی می‌کند، با وقاحت و جسارت تمام اعلام کرده که  درصدد آتش زدن مجدد قرآن در ۱۰ روز دیگر است. در همین باره کاربری  نوشت که این ادعای گستاخانه سلوان مومیکا، در حقیقت سناریوی دولت سوئد است که با جلوگیری از اقدام بعدی وی، رفتار گذشته خود را توجیه و لاپوشانی کند. 

لزوم برخورد قاطع و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی
اینکه رئیس جمهور و به تبع او، وزیر امور خارجه و یا هر فرد مسئول دیگر موضع‌گیری کلامی می‌کنند، لازم و بسیار ضروری است، اما مهم‌تر از تنها موضع‌گیری، برخورد بازدارنده و عملی در برخورد با دولت‌های متجاسر و موهن، بویژه سوئد است.

نباید به این بسنده کرد که دولت سوئد حتی تلویحی عذرخواهی کرده و بدلیل مواجه شدن با واکنش جهانی مسلمانان علیه اقدام سخیف این کشور مدعی، عقب‌نشینی انفعالی نموده؛ جمهوری اسلامی ایران، که همه اساس مردمش عشق به دین و آموزه‌های مکتبی است، باید فراتر از موضع‌گیری بیانی، هر اقدام موثر را تعقیب کند. اجماع کنونی جهان اسلام، فرصت مغتنمی است برای کشورمان که طلایه‌داری خود در دفاع ایثارگرایانه از ارزش‌های انقلاب را به عهده دارد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳