بازخوانی حوادث ترور تیرماه ۱۳۶۰؛

تروری که حسرت شادمانی را بر دل منافقان گذاشت

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۴۷۲۳۸۴
ششم و هفتم تیرماه ۱۳۶۰ یادآور حوادثی تلخ و ناگوار در سرزمین ایران اسلامی است که هرگز از حافظه تاریخی این ملت محو نخواهد شد.
۰
plusresetminus
تروری که حسرت شادمانی را بر دل منافقان گذاشت
به گزارش بلاغ، ساعت نزدیک به یک بعد از ظهر ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ و مابین نماز ظهر و عصر بود که صدای انفجاری در مسجد ابوذر تهران توجه تمام ایران را به خود جلب کرد. تهران روز‌های سختی را از سر می‌گذارند، یک هفته قبل و با آغاز فاز مبارزه مسلحانه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و موج جدید عملیات‌های تروریستی گوش مردم به صدای گلوله و انفجار مجددا آشنا شده بود. با این حال آنچه صدای انفجار در مسجد ابوذر را نسبت به دیگر صدا‌ها متمایز می‌کرد، ناتمام ماندن سخنرانی امام جمعه تهران بود که حالا هدف یک انفجار برنامه‌ریزی شده قرار گرفته بود.

تردید‌ها پیرامون زنده ماندن آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای که نماینده مردم تهران در مجلس هم بود بالا گرفت؛ بمبی که در ضبط صوتی کنار تریبون مخفی شده بود آسیبی به نمازگزاران وارد نکرده بود، اما آنچه محافظان و مردم می‌دیدند جسم بی‌هوش امام جمعه تهران بود.

ششم تیرماه ۱۳۶۰، خبر این بود، "سید علی خامنه ای" عضو شورای انقلاب حین سخنرانی در مسجد ابوذر تهران مورد سوء قصد منافقان تروریست قرار گرفت.

ششم و هفتم تیرماه ۱۳۶۰ یادآور حوادثی تلخ  و ناگوار در سرزمین ایران اسلامی است که هرگز از حافظه تاریخی این ملت محو نخواهد شد، ششم تیر تروری نافرجام در مسجد ابوذر به وقوع پیوست و فردای آن روز بهشتی به همراه ۷۲ تن از یاران خود در دفتر حزب جمهوری اسلامی در خون خود غلطید.

در آن سال‌ها، فضای سیاسی ایران بوی باروت و جنک می داد، از یک سو نیروهای بعثی رژیم دیکتاتور عراق به خاک ایران حمله کردند و از سوی دیگر منافقان همسو با دشمن این مرزبوم، ترور شخصیت‌های برجسته انقلاب را در دستور کار خود قرار داده بودند.

منافقان، شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی را گلچین کرده بودند تا با ترور آنان صحنه انقلاب را از مردان دارای قدرت رهبری و متعهد به اسلام خالی کنند.

شایدآن روز ترور"سیدعلی خامنه ای" را بسیاری از مردم آن اندازه که باید درک نکردند، اما منافقان خوب می‌دانستند که ایشان در نزد معمار و بنیان گذار انقلاب اسلامی از چه جایگاه و منزلتی برخودار هستند؛ منافقان با درک این موقعیت ترور معظم له راطراحی کردند و ششم تیر نیات شوم خود را به اجرا گذاشتند.

انفجار مواد منفجره در ضبط صوت، خیل جمعیت مردم حاضر در مسجد ابوذر را متحیر کرده بود، خطیب مسجد از منبر سخن فرو افتاده بود، محراب رنگ خون گرفته بود، کسی باور نداشت که خطیب مسجد از این انفجار جان سالم به در برده باشد.

خبرهای تکمیلی از رسانه‌های خبری حاکی از آن بود که ترور ششم تیر در این مسجد نافرجام ماند و حسرت شادمانی بر دل منافقان ماند.

واقعیت این ترور و حسرت منافقان کوردل از نافرجام ماندن آن هشت سال بعد آن آشکار شد، چهارم خرداد سال خرداد ۱۳۶۸ هنگامی که مردم ایران لباس عزای رهبر کبیر انقلاب اسلامی خود را بر تن کرده بودند، انتخاب " سیدعلی خامنه ای" رییس جمهوری وقت ایران به عنوان جانشین برحق  امام خمینی (ره ) شادی را به دل‌های حزن زده ملت ایران هدیه کرد.

و امروز پس از سال ها از این ترور نافرجام و سال‌ها پس از انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی ایران، مردم ایران در سایه اطاعت از اوامر و رهنمودهای الهی وی، بار دیگر منافقان را در رسیدن به اهدافشان که همان توطئه برای شکست اتحاد ملی و انسجام اسلامی ملت ایران است، ناکام خواهند گذاشت.

به شهادت تاریخ، دولت امریکا نقش بارزی در مدیریت تروریسم در جهان دارد به طوری که امروز نقش این دولت در عملیات تروریستی در ایران کاملا عیان شده است. نقش امریکا در عملیات تروریستی گروهک فرقان، حمایت این دولت از عملیات‌ تروریستی سازمان منافقین و ردپای سازمان سیا در ترور شهدای هسته‌ای نمونه‌هایی از این دست در تاریخ ایران است. امریکا در سلسله عملیات‌های تروریستی خود در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ با شهادت سردار قاسم سلیمانی جنایتی دیگر در تاریخ رقم زد.

 پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، بلافاصله نقشه‌های متنوع و مختلفی به منظور ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی از سوی ابرقدرت‌های غربی و در راس آنها امریکا طراحی شد که یکی از آن نقشه‌ها، عملیات ترور بود؛ ترور سران و افراد شاخص نظام همچون شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر، رجایی، قرنی، مفتح، هاشمی‌نژاد، قدوسی، مدنی، دستغیب، لاجوردی، اشرفی اصفهانی، صیاد شیرازی، شهدای هسته‌ای و ... همگی در این راستا طراحی شدند.

نقش امریکا در ترورهای دهه ۶۰ مسئله‌ای بود که بنیانگذار عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، امام خمینی نیز همواره به آن اشاره می‌کردند. ایشان در ۲۳ مهرماه ۱۳۶۱ و پس از شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی توسط سازمان منافقین در محراب نماز جمعه، عاملین این جنایت را "منافقین و منحرفین شقی" خوانده و ابرقدرت‌های جهانی را مسئول چنین جنایت‌هایی دانستند.

با تورق اسناد و شواهد موجود می‌توان پی برد که امریکا پشت پرده این ترورها بوده است و مروری بر عملیات تروریستی در ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که امریکا چگونه این پروژه را مدیریت می‌کند.

با وجود این جنایت‌ها که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا و متحدانش برنامه‌ریزی و مدیریت شده است، ملت ایران هرگز در برابر استبداد و استعمار قد خم نکرده و همچنان به راه خود ادامه داده است.

به فرموده امام خمینی: «این جنایتکاران اشتباهشان این است که خیال می‏‌کنند ایران با این وضعی که از اول داشته تا حالا، در زمان انقلاب داشت، این مثل جاهای دیگری [است] که اگر چند تا بمب در چند جا منفجر کنند و چند نفر از عزیزانشان را از بین ببرند و به شهادت برسانند، ملت عقب می‌‏نشیند. در صورتی که اینها تجربه کردند از اول نهضت تا حالا؛ اشخاص سرشناس ما، دانشمندان ما، متفکران ما را ترور کردند و ملت به همان استقامتی که داشت بیشتر و مصمم‌تر جلو رفت و از این به بعدهم همین طور است. این طور نیست که اگر چند نفر را شهید کردند، دیگران کنار بنشینند. این سنتی بوده است که از صدر اسلام بوده است که در مقابل همۀ ناامنی‌ها و همۀ ناراحتی‌ها و همۀ گرفتاری‌ها، اولیای خدا ایستادند...»

آمریکا در سلسله عملیات‌های تروریستی خود علیه شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران، در ۱۳ دی ۱۳۹۸ نیز در جنایت تاریخی دیگر سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران را هدف ترور خود قرار داد؛ اما ملت ایران همچون هفتم تیرماه به میدان آمدند و به استکبار نشان دادند که ایران پر از حاج قاسم ها است و این راه تا انقلاب حضرت ولی عصر(عج) ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳