تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
کد مطلب : ۴۷۱۷۷۰
اعضای مجمع نمایندگان مازندران ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه برگزار کردند.
۰
plusresetminus
پیگیری رفع مشکل تنش آبی تا ضرب‌العجل برای لایروبی ورودی‌های بندر نوشهر
به گزارش بلاغ، اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی ضمن سرکشی از حوزه‌های انتخابیه و بازدید و بررسی مشکلات، نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه جهت حل مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود برگزار کردند.

 رایزنی با مسئولان برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان

علی بابائی کارنامی در مورد اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: در هفته سرکشی به حوزه انتخابیه افتتاحیه طرح‌های هادی روستایی پاشاکلا از توابع بخش مرکزی را داشتیم، همچنین دبیرخانه دائمی ستاد هماهنگی جشنواره گل محمدی بخش دو دانگه هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری جشنواره گل محمدی در جهت ارتقای کمی و کیفی کشت گل محمدی و گل زعفران انجام داده و در نهایت این جشنواره برگزار شد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سرکشی به پروژه‌های عمرانی همچون جاده ساری تاکام-کیاسر و هماهنگی با مدیران مربوطه از جمله استاندار، شوراها، تشکل‌ها و کارگاه‌های تخصصی استان را داشتیم، همچنین ملاقات‌های مردمی به منظور بررسی مشکلات آنها تا از طریق مسئولان اجرایی مربوطه پیگیری کنیم از دیگر برنامه‌هایی بود که داشتیم. ضمن اینکه انتقاد جدی داریم به نحوه عملکرد دولت به دلیل گرانی و تورم که باعث مشکلات جدی معیشتی برای مردم شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که استان‌های شمالی با آن مواجه هستند ناشی از هوشمندسازی آرد و نان است چراکه مازندران اعتبارات استانی در این حوزه دریافت می‌کند اما خدمات ملی ارائه می‌دهد چرا که جمعیت شناور این استان 5 برابر بیشتر از جمعیت ساکن در این استان است و بدون اینکه توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌های آن شود با همان ظرفیت توزیع آرد و نان متناسب با سرانه جمعیت ساکن در استان به ارائه خدمات در این حوزه پرداخته که باعث بروز مشکلاتی برای افراد بومی شده است بنابراین در تلاش هستیم تا سهمیه آرد این استان افزایش پیدا کند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وجود تنش آبی از دیگر مشکلات این منطقه است چرا که مازندران یکی از استان‌هایی است که برغم پیش‌بینی‌های لازم بیش از 85 هزار هکتار زمین‌های کشاورزی ساری و میاندرود برای کاشت بهاری با مشکلات فراوانی مواجه هستند که امیدواریم در پی هماهنگی‌هایی که با دولت داشتیم اقدامات لازم در جهت رفع این معضل صورت بگیرد.
 
تصمیم‌گیری برای ایجاد موزه‌ای در نوشهر

محمدعلی محسنی بندپی پیرامون اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: در حوزه انتخابیه میزبان معاون وزارت راه و شهرسازی و جناب دکتر صفایی رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور بودیم و پس از بازدید از بخش‌های مختلف، طی نشستی مشکلات و موانع موجود در مسیر پیشرفت بندر نوشهر به عنوان مهمترین و قدیمی‌ترین بندری در کشور و مهمترین گلوگاه اقتصادی شهر نوشهر وجود دارد مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم  نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این نشست که مدیرکل محترم بنادر و دریانوردی استان مازندران و معاونانش نیز در آن حضور داشتند قرار بر این شد که به دلیل انباشت گل و لای که به محدود شدن تردد کشتی‌های حامل بارهای مختلف منتهی شده بود در جهت لایروبی ورودی‌های بنادر اقدام عاجل انجام شود. همچنین در بحث اقتصاد دریا به ویژه گردشگری دریایی نیز دستورات خوبی صادر شد و به مدیرکل در قالب ضرب‌‍العجل ماموریت داده شد که برای رفع مشکلات این بخش با شرکت‌های مختلف نشستی برگزار کند.

وی افزود: با توجه به اینکه سه بندر انزلی، نوشهر و فریدون کنار را در موازات یکدیگر داریم که در انتها هم به امیرآباد می‌رسند می‌تواند مسیر بسیار خوبی برای تردد گردشگران از طریق قایق‌ها یا کشتی‌های حمل مسافر باشد.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: موضوع مهم بعدی این بود که با توجه به عرصه محدود بندر نوشهر مصوبه‌ای که در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد به تصویب رسیده بود مبنی بر الحاق 200 هکتار از اراضی پس کرانه به بندر نوشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت چرا که الان تقریبا 5/6 هکتار در اختیار بندر است و مابقی آن به نوعی توسط دولت‌های مختلف مورد غفلت واقع شده بنابراین قرار شده است از طریق رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم چه در سطح هیات دولت و چه دستگاه‌های اجرایی همچون منابع طبیعی یا حتی بخش‌های خصوصی جهت تامین اعتبارات لازم برای خرید این پس کرانه بتوانیم فضای قابل توجهی را به عرصه بندر اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: بررسی وضعیت گلوگاه دسترسی به بندر از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت چرا که در گذشته تمام کامیون‌‎ها و تریلی‌ها از درون شهر تردد می‌کردند که سازمان بنادر و دریانوردی کشور هزینه قابل توجهی را متقبل شده است تا بندر را به طور مستقیم به کمربندی وصل کند و با این روش یک راه اختصاصی خوبی را برای تردد کامیون‌ها و تریلی‌ها بدون اینکه وارد شهر شوند، فراهم کرده است و شاید این یکی از بهترین‌ها کارهایی بود که در دو سال اخیر انجام شده است و جای دارد هم از دکتر صفایی و معاونانش و مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی کشور و هم همکارانمان در اداره کل بنادر و دریانوردی نوشهر که اقدامات قابل توجهی را در این زمینه انجام دادند، تشکر کنم و امیدوارم دست به دست هم دهیم تا بتوانیم شاهد توسعه این بندر باشیم.

محسنی بندپی اظهار کرد: در ادامه با دستور جناب دکتر صفایی در خصوص تعاملات بندر و شهر قرار شد اسناد تاریخی بنادر ایران در نوشهر با توجه به اینکه در درون و مرکز شهر واقع شده است بتوانیم با تعاملی که بین مسئولان حوزه شهری اعم از شهردار، فرماندار و سازمان بنادر و دریانوردی انجام می‌شود موزه‌ای را برای ارائه به مردم از نظر اسناد تاریخی دریا و دریانوردی ایران ایجاد کنیم تا هم به درآمدزایی شهر کمک کند هم به سطح آگاهی مردم در این زمینه اضافه کنیم  ضمن اینکه تعامل بین شهر و بندر نیز گسترش پیدا کند.

وی افزود: بازدید از راه‌های اصلی روستایی که به اتفاق فرماندار محترم و رییس اداره راه و شهرسازی انجام دادیم، نشان داد برغم اینکه دولت محترم تلاش‌های خوبی برای لکه‌گیری این راه‌ها انجام داده است اما 27 سال است که هیچ گونه تعمیرات یا روکش آسفالت برای حدود 70 کیلومتر در راه روستایی کجور در مسیر دوآب به کدیر این جاده برای آن انجام نشده که این مشکل تردد را برای مردم منطقه دشوار کرده است، همچنین در این مسیر دست‌اندازهای بسیار بدی وجود دارد که بعضا باعث ترکیدن تایر اتومبیل‌ها یا انحراف آنها به سمت کوه یا دره می‌شود به همین دلیل تماسی با معاون وزیر راه و مدیرکل محترم حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیرکل محترم راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی داشتم که قول مساعد دادند این موضوع را پیگیری کنند تا حداقل در 15 کیلومتری که بیشترین فرسودگی یا تخریب در جاده‌ها وجود دارد، آسفالت شود.

محسنی بندپی بیان کرد: بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان این منطقه از دیگر اقداماتی بود که انجام شد چرا که متاسفانه به واسطه عدم مهار آب‌های سطحی، وقتی باران ببارد یا سیل جاری شود نه تنها مورد کنترل نیستند و نمی‌توان از آنها بهره برداری کرد و از این نعمت الهی به عنوان یک فرصت استفاده نمی‌شود بلکه بسیاری اوقات به صورت سیلی خانمان برانداز باعث تخریب منازل مسکونی می‌شود ضمن اینکه کشاورزان این منطقه نیز برای کاشت محصولاتشان به طور جدی دچار بحران کمبود آب هستند و این معضل در استان مازندران به ویژه در حوزه انتخابیه باعث نگرانی شده است بنابراین با مدیرکل محترم جهادکشاورزی و سایر مسئولان همچون معاون وزیر جهادکشاورزی رایزنی کردیم و قرار شد اعتبارات خاصی را برای احیای نهرها و رودخانه‌های این تخصیص دهند تا آب مورد نیاز کشاورزان تامین شود.

وی افزود: نشست با شرکت تعاونی دامداران شهر مرزن‌آباد از دیگر اقداماتی بود که انجام دادیم چرا که یکی از شهرهایی است که بیشترین میزان دام را از نظر گاو و گوسفند در خود جای داده است کما اینکه حدود پنج هزار گاو و 10 هزار گوسفند دارد اما دامپروران با معضلات جدی مواجه بودند کما اینکه آنها دوبار در سال باید از مسیر جاده کندوان تردد کنند و سالی یکبار دام‌های خود را از منطقه گرمسیر به منطقه سردسیر ببرند و یکبار هم آنها را بازگردانند یعنی لازم است سالی دو روز جاده کندوان در اختیار آنها قرار گیرد بنابراین قرار شد برای موانع موجود مکاتباتی را به اتفاق فرماندار محترم با روسای دستگاه‌های اجرایی اعم از منابع طبیعی و محیط زیست و جهاد کشاورزی داشته باشیم.

نماینده مردم  نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تامین علوفه برای دام‌‎ها از دیگر موضوعاتی بود که باعث نگران دامپروران شده بود چرا که به سختی می‌توانند نهاده‌های دامی را تهیه کرده و اغلب نیز با نرخ آزاد خریداری می‌کنند که از نظر اقتصادی به صرفه نیست همچنین تاکید داشتند باید آب کشاورزی را برای دامپرورانی که مرتع و زمین برای کشاورزی دارند فراهم کنیم تا بتوانند علوفه‌های مورد نیاز دام خود را تامین کنند و ضمن اشاره به این مشکلات اذعان کردند تنها از روی غیرت به این شغل می‌پردازند که  نگاه ویژه وزیر جهادکشاورزی را می‌طلبد تا بتوانیم انگیزه بیشتری برای این قشر به منظور تداوم فعالیت در شغل دامپروری ایجاد کنیم. بنابراین برای رفع مشکلات آنها مکاتباتی انجام شد و تلاش کردیم از طریق رایزنی با مسئولان مربوطه مشکلاتشان را رفع کنیم.
 

بازدید از مجتمع آبرسانی عشرستاق و پارچ

غلام رضا شریعتی اندراتی در خصوص اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: بازدیدی از طرح‌های عمرانی همچون پروژه سد گلورد داشتیم، همچنین در سه جلسه مربوط به شوراها و دهیاری‌ها حضور پیدا کردیم و گزارشی از اقداماتی که تاکنون انجام داده‌ایم را ارائه دادیم.
غلامرضا شریعتی

نماینده مردم بهشهر و نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بازدید از پروژه خط انتقال آب نکاء، بهمنشیر و گلوگاه و مجتمع آبرسانی عشرستاق و پارچ در منطقه کوهستانی از دیگر برنامه‌هایی بود که در سرکشی به حوزه انتخابیه انجام شد، ضمن اینکه نشستی نیز برای بررسی وضعیت آب مورد استفاده کشاورزان برگزار کردیم.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: در زمان سرکشی به حوزه انتخابیه دیداری هم با عزیزان حوزه ایثارگری داشتیم. همچنین در مراسم مختلف و دو جلسه مربوط به حوزه راه در بسیج سازندگی و شرکت گاز استان و فرمانداری‌های سه شهر حوزه انتخابیه به منظور بررسی طرح‌های هادی روستایی، راه‌ها و آبرسانی در این محدوده حضور پیدا کردیم.



*افزایش ضریب ارزش افزوده کشاورزان

منصورعلی زارعی کیاپی در تشریح اقداماتی که در سرکشی اخیر به حوزه انتخابیه خود انجام داده است، گفت: کشاورزان در این منطقه به دلیل ماندن محصولات برنج و مرکبات در انبارها با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و این در حالی است که این منطقه در تولید این محصولات از رتبه اول در کشور برخوردار است.
منصورعلی زارعی کیاپی

نماینده مردم  ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در زمان سرکشی به حوزه انتخابیه جلسات مهمی با شورای سیاستگذاری کشاورزی در استان به منظور پیگیری رفع مشکل کشاورزان داشتیم که با حضور استاندار مازندران برگزار شد.

وی تصریح کرد: بازدید از روستاها در مناطق محروم از دیگر برنامه‌ها در زمان سرکشی به حوزه انتخابیه بود. همچنین در جلسه شورای اداری هم شرکت کردیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: حضور در جشنواره گل محمدی در دودانگه از دیگر اقداماتی بود که انجام شد، چرا که در هشت سال گذشته تغییر الگوی کشت داشتیم و در بالادست هم در حوزه آب و هم نوع محصول برای افزایش ضریب ارزش افزوده کشاورزان تلاش هایی صورت گرفته است.  

نماینده مردم  ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این منطقه گلاب بسیار مرغوب قابل رقابت با گلاب کاشان تولید می‌کنیم که از دستاوردهای مهم در حوزه کشاورزی این منطقه است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳