تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۱۴۰۶۱
انتخابات مجلس یازدهم به روز موعود خود؛ دوم اسفندماه نزدیک میشود و انتظارات و مطالبات مردمی از یک نماینده اصلح و تأثیرگذار روبه افزایش است و مردم به دنبال نماینده‌ای هستند که بتواند گره‌ای از مشکلات کشور و مردم حل کند.
۰
plusresetminus
نماینده مجلس باید کارگر مردم باشد نه دولت!/ خدمت به مردم را باید در عمل ثابت کرد نه اینکه فریاد زد!
به گزارش بلاغ،انتخابات مجلس یازدهم به روز موعود خود؛ دوم اسفندماه نزدیک می‌شود. این انتخابات از جهات مختلف ازجمله اولین انتخابات‌، در چهله دوم انقلاب اسلامی و گام دوم است و به نوعی رزمایش مشارکت سیاسی انقلاب اسلامی محسوب می شود لذا هم میزان اعتبار برخاسته از رأی ملت و هم ترکیب نمایندگان آن در پیش‌برد یا کند کردن حرکت انقلاب اسلامی بسیار موثر است. از سوی دیگر انتظارات و مطالبات مردمی از یک نماینده اصلح و تأثیرگذار روبه افزایش است و مردم به دنبال نماینده‌ای هستند که بتواند گره‌ای از مشکلات کشور و مردم حل کند.
 
در هر مصاحبه‌ای که از مردم پخش می‌شود هرکدام به نکات ظریف، کاربردی و مهمی در مورد شاخص‌های نماینده خوب یا اصلح اشاره می‌کنند که در این رابطه ما نیز به میان مردم رفتیم نظرات و مطالبات آنان را از یک نماینده جویا شدیم.
 
نمایندگان باید تسلیم رأی قانون باشند
 
قاسم محمدی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مکانیک در گفتگو با خبرنگار بلاغ بابیان اینکه تمامی نمایندگان باید تسلیم رأی قانون باشند گفت: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی چه در دوره تبلیغات و چه در دوران نمایندگی باید قانون را در رأس کار خود قرار دهند زیرا خودشان وضع‌کننده همین قوانین هستند و عدم رعایت آن بی‌احترامی به قانون اساسی و یک ملت است.
 
وی افزود: نماینده‌ای که دغدغه حل مشکلات کشور را نداشته باشد به درد مجلس کشورمان نمی‌خورد و همان بهتر که انتخاب نشود.
 
این دانشجوی تأکید کرد: مردم باید به کاندیدای جوان و متخصص و متعهد رأی دهند زیرا انگیزه و پشتکار جوانان با هیچ قشری قابل‌مقایسه نیست.
 
افزایش تولید و کاهش هزینه تولید یکی از وظایف نمایندگان است
یکی از ویژگی‌های نماینده مجلس در استان مازندران توجه به مشکلات و مطالبات کشاورزان است که باید مسیر قانونی کشور را برای افزایش تولید و کاهش هزینه تولید برای کشاورزان مهیا کند.
 
سیف‌الله قنبری یکی از کشاورزان جویباری است که در حال خرید سم باغی از یکی از فروشگاه‌های سموم کشاورزی بود که در این رابطه به خبرنگار ما گفت: من یک کشاورز ساده هستم  و تنها راه امرارمعاش خانواده شش‌نفری‌ام همین کشاورزی است ولی در چند سال اخیر قیمت‌های سم، کود و... سه یا چهار برابر شده است که برای ما بسیار سنگین است.
 
وی بیان کرد: دیگر کشاورزی برای ما صرف ندارد زیرا هزینه‌های تولید بسیار بالا رفته ولی قیمت خرید کاهش‌یافته است و این یعنی نابودی کشاورزی!
 
وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس تاکنون به قشر کشاورزان توجه ای نداشتند گفت: وقتی زمان برداشت شالی می‌شود می‌بینیم که واردات برنج آزاد می‌شود یا محصولات دیگر نیز به همین صورت است؛ نماینده مجلس باید کاری در جهت حمایت کشاورزان بکند تا آنان دلگرم به تولید و کار شوند.
 
توجه و حمایت از اقتصادهای دانش‌بنیان
این کشاورز جویباری خاطرنشان کرد: ما کشورمان را دوست داریم و همیشه همراه و در کنار آن بودیم و خواهیم بود و در انتخابات پیش رو هم شرکت می‌کنیم و اجازه دخالت به دشمنان هم نمی‌دهیم.
 
توجه به بخش علمی و فراهم کردن زمینه و شرایط برای توسعه علمی یک منطقه، با توجه به شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه علمی و اشتغال‌زایی، باید از تأکیدات و دغدغه‌های جدی نمایندگان باشد که این مورد یکی از مطالبات به‌حق و جدی قشر علمی کشور است.
 
ذبیح‌الله جعفری استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: زمینه‌سازی و بسترسازی و ریل‌گذاری در عرصه علمی یکی از مطالبات قشر علمی منطقه است که باید با حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه نمایندگان نباید احساسی و هیجانی با مردم حرف بزنند تصریح کرد: نمایندگان مجلس باید برنامه‌های خود را در چارچوب قانون و مهم‌تر از همه بر اساس مبانی علمی تدوین کنند زیرا در غیر این صورت هیچ اقدام مؤثری از سوی آنان برای حل مشکلات کشور و منطقه و اقشار مختلف انجام نمی‌گیرد.
 
نماینده مجلس کارگر مردم است نه کارگر دولت!
محمدقاسمی از کارگران روزمزد که در کنار خیابان منتظر یک کارفرما بود به ما گفت: نمایندگان مجلس باید ما را ببینند نه اینکه قبل از انتخابات با ما عکس یادگار بگیرد و بعد ما را فراموش کند.
 
وی افزود: آیا نماینده مجلس می‌تواند با ماهی یک‌میلیون تومان زندگی خود را سپری کند؟ می‌تواند هم اجاره خانه بدهد و هم‌خانه‌اش را اداره کند؟؟ قطعاً نمی‌تواند پس ما را نمی‌فهمند.
 
قاسمی بیان کرد: نماینده مجلس باید مردمی باشد از جنس ما باشد و مرا با این دست پینه‌بسته بخواهد و بپذیرد نه اینکه چون لباسم کهنه یا پاره است بی‌تفاوت از کنارم رد شود، آن‌ها باید وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشند، وظیفه آن‌ها فقط نشستن بر روی صندلی نیست بلکه باید کارگرمردم باشد.
 
وی یادآور شد: وضعیت اقتصادی ما اصلاً خوب نیست از نمایندگانی که قرار است به مجلس بروند خواهش می‌کنم فکری به حال ما کنند واقعاً تحمل این شرایط سخت است ولی عاشق سردار سلیمانی و رهبرم هستم هر چه رهبرم بگوید اطاعت می‌کنم.
 
نماینده باید پاسخگوی مطالبات مردم و پیگیر وعده‌های خود باشد
آریا مسلمی دانشجوی دوره کارشناسی گفت: مطالبه من به‌عنوان نماینده جوانان از کاندید مجلس این است که فقط شعار و وعده توخالی به مردم دهند زیرا مردم به امید همین حرف‌ها پای صندوق رأی می‌آیند.
 
وی بابیان اینکه وقتی نماینده وعده بی‌سرانجام می‌دهد مردم دلسرد می‌شوند و دیگر به حرف آن توجه نمی‌کنند تصریح کرد: شعار همه نماینده‌ها خدمت به مردم است ولی باید در عرصه عمل مشخص و ثابت کنند وگرنه هرکس می‌تواند هر حرفی بزند و رد شود که در این صورت جایگاه نماینده خدشه‌دار می‌شود.
 
مسلمی تأکید کرد: این نماینده مجلس است که به شخصیت و جایگاه خود ارزش و اعتبار می‌دهد پس باید پاسخگوی مطالبات مردم و پیگیر وعده‌های خود باشد.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲