تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۸۲۴۸۳
دانشجوی امروز، جوان انقلابی است که با جان‌مایه شهادت‌طلبی، دلی پرخون از فجایع صهیونیست‌ها در غزه و دعدغه انتخابات و خلق حماسه سیاسی از سوی مردم را دارد و در ۱۶ آذر، از این دغدغه‌ها می‌گوید.
۱
plusresetminus
دانشجو، غزه، انتخابات؛ یگانه‌ای با دغدغه‌های مقدس
به گزارش بلاغ؛ دانشجو، به عنوان نخبه اجتماعی، شهرت به تفکر و اندیشه‌پروری و سری پردرد برای حل معضلات کشور بر مدار مردم و منافع ملی دارد که این روزها در مناسبت 16 آذر، پرتکرارترین عبارات از سوی دانشجویان، حل مشکلات و معضلات کشور براساس عدالت و تقواست.

از اتفاقات خجسته این مناسبت، حضور مسئولان، بویژه دولتمردان در دانشگاه‌ها و در جمع دانشجویان بمنظور تبیین برنامه‌های دولت جهت رفع دغدغه‌های دانشگاهیان، که در واقع همان دغدغه‌های مردم است، و پاسخگویی به سئوالات و شنیدن نقطه‌نظرات دانشجویان است.

محتوای پرسش‌ها و مطالبات دانشجویان در اکثر این نشست‌ها، ضرورت اجرای برنامه‌هایی از سوی دولت برای رشد و تعالی کشور بر مبنای مبارزه با فساد و مفسدان، برخورد با رانت‌جویان و غارت‌گران و مافیای موجود در بخش‌های مختلف اقتصادی، پیگیری اصول و ارزش‌های انقلاب و شتاب‌بخشیدن قوه قضائیه در برخورد با مفسدان و محاربان و...،گویای ظهور نسل جدیدی از دانشجویان انقلابی است که با کوله‌باری از تجارب جنبش دانشجویی و آگاهی از ترفندهای دشمن و نفوذی‌های آنان در ایجاد انحراف در میان صفوف دانشجویان و به تعطیلی کشاندن نهضت علمی در دانشکاه‌ها به بهانه‌های گوناگون، سعی دارند تا با اخلاص و شفافیت، به طرح دغدغه‌های خود بپردازند و از این دولت، که تاکنون بر مدار اصول و شعارهای انتخاباتی رئیس دولت حرکت کرده، انتظار تسریع در تحقق شعارهای انتخاباتی آقای رئیس‌جمهور را دارند.

فضای حاکم بر نشست‌های این روزهای دانشجویی حکایت از اعتماد قاطبه دانشجویان به دولت سیزدهم بویژه به آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور صادق‌الوعد دارد.

در اغلب این نشست‌ها، موضوع غزه و طرح پرسش‌های مسئولانه از سوی دانشجویان، گویای پاکی و طینت انسانی آنان دارد که در مقابل این جنایت بی‌نظیر صهیونیست‌ها نمی‌توانند ساکت و بی‌تفاوت باشند و خواهان تحرک حداکثری دولت برای مقابله با نسل‌کشی اشغالگران فلسطین و زدن ضربه‌های تعیین‌کننده به آمریکا به عنوان عامل اصلی جنایات صهیونیست‌ها هستند.

امسال از برجسته سال‌هایی است که فضای عقلانیت و منطق و گفتگوی صادقانه در دانشگاه‌ها، مناسبت ۱۶آذر را وفق خواست شهدای دانشگاه، فضایی برای رفع موانع رشد و پیشرفت کشور و برداشتن دیوارهای بی‌اعتمادی بین دانشجو و کارگزاران نظام اسلامی قرار داد و شأن شاخص دانشجوی در تراز این مردم فهیم را به نمایش گذارد.

نوع رفتار دانشجویان با دولتمردان در نشست‌های این روزها، نتیجه اخلاص دولت سیزدهم و تلاش شبانه‌روزی دولتمردان در کاهش آلام مردم و تامین زندگی شرافتمندانه برای هر ایرانی با برخورداری از امکانات مناسب و درخور می‌باشد که امید می‌رود با تداوم حرکت دولت سیزدهم، روز به روز بر همدلی و هم‌نوایی دانشگاهیان و همه اقشار ملت با دولت افزوده شود، که شرط سرعت‌بخشیدن به روند رشد و تعالی کشور، تعمیق وحدت ملی است.

پیام نشست‌های بی‌حاشیه این روزهای دانشجویان با دولتمردان، بسیار مسرت‌بخش برای انتخابات اسفندماه سال‌جاری است و این نتیجه را ارائه می‌دهد که در صورت انتخاب شایسته در اسفندماه امسال می‌توان همانند انتخاب رئیس‌جمهور شایسته، از مزایای سرنوشت‌ساز انتخاب خوب با سطح مشارکت عالی برخوردار بود و کشور را از تنش‌آفرینی دولت‌های آلوده و مرعوب و غرب‌گدا رهانید.

محمد فاطمی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳