تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۴۸۱۲۷۱
عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان، اوایل اغتشاشات ۱۴۰۱ در سخنرانی نماز جمعه گفت: «رفراندومی فوری برگزار کنید و به خواست جمهور تن دهید.»
۲
plusresetminus
تأملی بر موضع‌گیری‌های عجیب عبدالحمید
به گزارش بلاغ؛ بعد از شروع اغتشاشات ۱۴۰۱ اظهارات و مواضع دچار تناقض شده امام جمعه مسجد مکی زاهدان یعنی عبدالحمید قابل توجه شد. اظهاراتی که با سخنان دیگر علمای اهل سنت متفاوت بوده و حتی برخی از آنها با مواضع کشورهای متخاصم و استکبار غرب یکی شد.

پس از آغاز اغتشاشات جنبش منحوس ز.ز.آ برخی تنور اقامت، پول و شهرت را داغ دیدند و نان خود را به قیمت جان مدافعان امنیت و از راه به در کردن یک‌سری از جوانان برای انجام اقدامات هیجانی پختند. از علی کریمی که با فروش اموال و کشیدن چک به نام خواهرش (که باعث زندانی شدن وی شد) از کشور خارج شد تا برخی سلبریتی‌ها که منتظر این آشفتگی بودند.
در اغتشاش ۱۴۰۱ برخی آمار رسمی و غیر رسمی اعم از شبکه‌های خارجی جمعیت تمامی اغتشاشگران را نزدیک به صد هزار نفر تخمین می‌زدند. آماری که نسبت به جمعیت هشتاد و اندی میلیون نفری جمعیت ایران هیچ محسوب می‌شود. رژیم موقت اسرائیل، آمریکا، دیگر کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه توقع بیشتری از حضور جوانان در خیابان را داشتند. آن همه هزینه برای رسانه، اجیر کردن لیدر، وارد کردن اسلحه داخل کشور، تشکیل گروهک‌‍‌های تروریستی و... همه باد هوا شد. مالیات‌هایی که از جیب مردم کشورشان گرفته می‌شد را صرف زمین زدن جمهوری اسلامی کردند؛ کشوری که سالیانه در آن تجمعاتی با جمعیت‌های میلیونی و هزاران نفری علیه آنها و سالگرد اخراجشان از کشور برگزار می‌شود.
فارغ از اینها اما جدای از کسانی که اقامت خود را از کشورهای اروپایی گرفتند، برخی در داخل کشور خود را دلسوز مردم و مغز متفکر امور کشور قلمداد کردند. ارائه‌ها و نظراتی برای کشور می‌دادند که دنیا هنوز به خود ندیده است.

برگزاری رفراندوم با حضور ناظران بین‌المللی برای تغییر سیاست‌ها
عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان، اوایل اغتشاشات ۱۴۰۱ در سخنرانی نماز جمعه گفت: «رفراندومی فوری برگزار کنید و به خواست جمهور تن دهید.» جمهور منظور همان صد هزار نفری است که تقریبا دو هزارم جمعیت را تشکیل می‌داد. اینکه مردم اعتراض کنند و اعتراض خود را به صورت مسالمت‌آمیز بیان کنند با اینکه با کوکتل مولوتف به خیابان بیایند و چاقو بکشند متفاوت است.

نکته بعد اینکه مگر برای هر کنش و اعتراضی رفراندوم برگزار می‌شود؟ اگر این‌طور باشد که هر زمان تجمعاتی برگزار شد رفراندومی برگزار شود و برای هر تصمیمی رفراندوم گذاشته شود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. تمام کشورهای دنیا تا به حال چنین تصمیمی به خود ندیده‌اند. حتی اگر سوابق کشورهایی که نام دموکراسی را بر روی خود گذاشته‌اند و شعار آزادی می‌دهند را نگاهی بیندازیم، در قانون اساسی‌شان حرفی از رفراندوم نزده‌اند. آن وقت ایران به دلیل اینکه دو هزارم جمعیتش که اکثر آنها یا از اراذل و اوباش بوده‌اند و یا از اجیرشده‌های کشورهای خارجی بودند و اغتشاش به راه انداختند، بیاییم و به هشتاد میلیون نفر بگوییم بیایید به این رفراندوم رای دهید.

صحبت کردن از تبعیض علیه زنان
در نماز جمعه‌ای که زنان اجازه حضور ندارند
عبدالحمید در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: «یکی از تبعیض‌های بزرگی که پدید آمد، در رابطه با زنان بود. زنان در کشور مورد تبعیض قرار گرفته‌اند. من این‌ها را می‌گویم تا همه بدانند که مشکل کجاست.»

این سخن را امام جمعه زاهدان مطرح کرد. آن هم در مسجدی که زنان اجازه حضور در آن برای اقامه نماز جماعت را ندارند. همچنین در بسیاری دیگر از اعیاد نیز زنان اجازه حضور در این مسجد را برای اقامه نماز ندارند. اگر سخنی می‌گوییم اول خودمان باید به آن عمل کنیم. این مسئله از مسائلی بود که پیامبر عظیم‌الشّان اسلام آن را رعایت می‌کرد و به آن تاکید می‌کردند. اگر نام این اقدام که اجازه حضور زنان را در این مسجد و برخی دیگر از مساجد ندهیم تبعیض نیست پس چیست؟

اسکورت چندین ماشین از نوع لندکروز
وی در سخنرانی دیگری در نماز جمعه خود این‌طور گفت: «من خیرخواه و دلسوز شما هستم. در گذشته حاضر نشده‌ام مادیات و پست و مقام شما را قبول کنم و در آینده هم اگر کل ایران را به من بدهید، من حاضر نیستم بپذیرم. برای ما همین طلبگی خوب است.»

عبدالحمید در حالی صحبت از طلبگی و دوری از مادیات می‌کند که در رفت و آمدهای خود با چندین ماشین لندکروز همراه با افراد مسلح اسکورت می‌شود. او در سخنرانی دیگری از بچه‌ای می‌گوید که به علت فقر امکان خرید شیرینی یا میوه را ندارد، و زمانی که آن شیرینی را در دست کودکی دیگر می‌بیند دلش به درد می‌آید. اما شرکت در مجالس اعیانی و اشرافی که فیلم‌های آن با یک جست‌وجوی ساده قابل مشاهده است دل مردم بلوچ را به درد نمی‌آورد!

فلسطین با صلح به حق خود می‌رسد!
امام جمعه مسجد مکی، عبدالحمید موضعی قابل تامل و ساده‌انگارانه در رابطه با مردم مظلوم فلسطین گرفت که آن را می‌توان خیانتی در حق مردم مظلوم فلسطین دانست. ملتی که قریب به هشتاد سال است که برای گرفتن حق خود، با وحشی‌گریِ رژیم اشغالگر موقت صهیونیستی مواجه بوده‌اند و هستند.

 وی در این خطبه گفت: «امیدواریم روزی مردم فلسطین به حق و حقوق خود برسند. ما وقتی از توافق صحبت می‌کنیم، توافق عادلانه را مدنظر داریم و آیا در دنیا کسی هست که از توافق عادلانه ناراحت شود؟» باید گفت که حق و حقوق ملت فلسطین تمامی اراضی اشغالی است که در دستان رژیم غاصب صهیونیست(موقتا) است. مسئله پیچیده نیست. کافی است لحظه‌ای خود را جای ملت فلسطین گذاشت. با لگد وارد منزلت می‌شوند. خانواده‌ات را کتک می‌زنند و از خانه بیرونت می‌کنند. نه تنها از خانه بلکه از شهر بیرونت می‌کنند. با این اوصاف همچنان اعتقاد به این است که ملت فلسطین باید با رژیم منحوس صهیونیست صلح کنند.
امام جماعت مسجد مکی زاهدان در سخنانی گفت:«به فکر نابودی دیگران نباشید، پیامبر با یهودی‌ها صلح کرد. در اسلام اعتدالی، افراط‌گرایی و تنگ‌نظری جایی ندارد. ما به یهودی‌ها مخصوصا آنهائی که به حکومت رسیده‌اند توصیه می‌کنیم که اعتدال و میانه‌روی را اختیار کنند و هیچ‌کسی در فکر زدن و نابودکردن دیگران نباشد، بلکه همه دنیا باید دنبال صلح باشد. اسلام اعتدالی هم اسلام صلح است.»

وی بدون اشاره به فتح قلعه خیبر، انجام چند جنگ با یهودیان خیانتکار و تاراندن آنها از اطراف مدینه به دستور پیامبراعظم(ص) این مطلب را گفت. از طرفی دیگر در این سخنرانی یهودی‌ها را صاحب حکومت خواند در حالی که اگر نگاهی به گذشته بیندازیم خواهیم دید که وی رژیم صهیونیستی را رژیمی اشغالگر، تروریست و جنایتکار که چند ده سال است به جنایت در سرزمین اشغال شده فلسطین می‌پردازد، معرفی کرده بود.

این حجم از تناقضات در مقایسه گذشته با حال و همچنین تناقض در رفتار به راحتی نشان می‌دهد که این صحبت‌ها و مواضع حاصل این است که کمترین اختیاری از خود ندارد و احتمالا به خاطر آتوهایی که از او دارند مجبور است در شکل مهره‌ای انتحاری، همسو با‌ اشرار و تروریست‌ها عمل کند.

نوید شفیعی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳