تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۸۰۹۷۹
گوترش دبیرکل سازمان ملل پس از ۱۷ روز جنایت جنگی صهیونیست ها بالاخره حوادث اخیر در فلسطین اشغالی را ناظر به سرکوب ۶۵ ساله فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی ارزیابی می کند.
۲
plusresetminus
آیا عملیات طوفان الاقصی ارزشش را داشت؟
به گزارش بلاغ؛ سوالی که این روزها با دیدن صحنه‌های هولناک و دلخراش غزه از مرگ و آوارگی و تخریبی که در قاب تصاویر و فیلم و گزارش‌های از کودکی که در بغل پدرش جان داده تا کودکانی که اسم‌هایشان را بدن‌های خود می‌نویسند تا شهید مجهول الهویه نباشند از مادری که همه اعضای خانوده‌اش را به ناگاه از دست داده تا پدری که تکه‌های فرزندانش را در کیسه پلاستیکی به بیمارستان آورده تا صورت خون آلود کودکی بهت زده که به پیکر نیمه جان مادرش می نگرد از ساختمان های که جز تلی خاک و خاکستر از آن باقی نمانده تا شهادت بیش از ۶ هزار نفری که بیش از از ۷۰ درصد آن را زنان و کودکان اند؛ این سوال را به ذهن متبادر می کند که «آیا عملیات پیش‌دستانه حماس ارزش این میزان و حجم از هزینه را داشت؟»

واقعیت این است که در ۱۹ روز گذشته سبعیت رژیم صهیونیستی چنان بوده که قلب هر بیننده ای را می‌فشارد شرایط چنان است که علی رغم عملیات رسانه‌ای سنگین اسرائیل و هم‌پیمانان ش بخش قابل توجهی از افکار عمومی جهان و کشور جهان این سطح از اعمال خشونت رژیم صهیونیستی را بر نمی تابند و آن را محکوم می‌کنند شرایط چنان است که حتی آمریکا برای جلوگیری از تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس که طبیعتا رژیم صهیونیستی خود را بدان پایبند نمی‌داند از حق وتوی خود استفاده می کند حتی اوباما می گوید اگر اسرائیل به روند خشونت خود ادامه دهد ممکن است نتیجه عکس بگیرد حتی گوترش دبیرکل سازمان ملل پس از ۱۷ روز جنایت جنگی صهیونیست ها بالاخره حوادث اخیر در فلسطین اشغالی را ناظر به سرکوب ۶۵ ساله فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی ارزیابی می کند.  

اما چه می شود که اسرائیل به عملیات های خود علیه مردم غزه که اینک دیگر کاملا مصداق جنایت جنگی علیه بشریت است ادامه می‌دهد؟ به‌نظر می‌رسد به این سوال این‌گونه می‌توان پاسخ داد که عملیات طوفان الاقصی ۷ اکتبر چنان برای رژیم صهیونیستی سخت و پرهزینه بوده که نتیجه و سرانجام عملیات طوفان الاقصی به‌طور کامل با امنیت و ادامه حیات اسرائیل گره خورده است.

در واقع از سطح هزینه های بین المللی (چه سطح افکار عمومی جهان و چه در سطح دولت ها) که اینک رژیم صهیونیستی دارد می‌پردازد می‌توان این‌گونه استنباط کرد که عملیات ۷ اکتبر حماس چنان ضربه مهلکی به ساختارهای حیاتی رژیم صهیونیستی وارد کرده که رژیم حاضر است برای آن هزینه های سنگینی در سطح جهانی بپردازد.

در واقع شاید سناریوهایی همچون نابودی حماس در غزه یا کوچ اجباری مردم غزه به صحرایی سینا یا تولد خاورمیانه جدید بدون مقاومت بتواند پاسخگوی شکست  و نتایج عملیات طوفان الاقصی باشد.

به عبارتی شدت و قدرت عملیات اخیر حماس علیه رژیم صهیونیستی چنان بوده که تنها یکی از سه سناریوی ذکر شده می تو‌اند برای رژیم صهیونیستی پاسخ متناسبی باشد که مانع از فروپاشی درونی این رژیم گردد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی تقریبا به لحاظ نظامی و امنیتی خوب می‌داند که شکست سنگینی خورده و در عین حال می‌داند که ورود زمینی به غزه می‌تواند از چاله بیرون آمدن و افتادن در چاهی باشد که سرانجام آن می تواند فروپاشی باشد. لذا بیش از سه هفته است که ارتش رژیم پشت مرزهای غزه علی رغم همه ادعاها و اولتیماتوم‌ها متوقف مانده است.

از طرفی اقدامات جریان مقاومت طی دو هفته گذشته از لبنان، سوریه ، عراق و یمن این پیام را برای اسرائیل و آمریکا به‌عنوان مدیر پروژه داشته است که با احتیاط اقدام کنند و به‌راحتی دست به هر اقدامی نسنجیده ای نزنند لذا به لحاظ میدانی رژیم صهیونیستی با مجموعه ای ابهامات و غافلگیری ها مواجه است که رژیم را در شرایط انفعالی قرار داده است.

از طرفی هر چه می گذرد با وجود عملیات رسانه ای رژیم صهیونیستی و حمایت های صریح کشورهایی همچون انگلستان و فرانسه و آلمان قطب بندی‌های جهانی در مسئله فلسطین جدی تر می‌شود. در واقع از این روزهای سخت غزه هر چه می‌گذرد حقیقتی که شاید طی دو دهه گذشته در حال فراموشی و عادی سازی بود مجدد رخ نمایان کرده است.

با این مقدمه اگر بخواهیم به سوال ابتدای یادداشت پاسخ دهیم، نخست بایست به داده و ستانده‌های پس از عملیات طوفان الاقصی بپردازیم.

در یک کفه شهادت مردم بی‌گناه غزه است و ویرانی و نابودی زیرساخت ها سرزمینی است که بیش از دو میلیون نفر در آن در محاصره کامل هستند و طی ۱۸ روز گذشته بیش از ۶ هزار شهید داده اند.

 اما در کفه دیگر زنده شدن مسئله فلسطین در عرصه بین المللی، احیای مسئله فلسطین به عنوان مسئله نخست مسلمانان و جهان اسلام، افتادن نقاب حقوق بشری رژیم صهیونیستی و عیان شدن خوی وحشی‌گیری آن همچون تمام ۷۵ سال گذشته اش، شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی، شکست امنیتی، شکست نظامی و شکسته شدن باور شکست ناپذیری رژیم، احیای خودباوری در جریان مقاومت در منطقه، احیا خودباوری در گروه مقاومت داخل سرزمین های اشغالی، ناامنی تمام نقاط سرزمین های اشغالی از تلاویو تا حیفا، فرار سرمایه و سرمایه گذاران از سرزمین های اشغالی، فرار بیش از ۱۰درصد جمعیت اسرائیل از سرزمین های اشغالی، اردوگاه نشینی بیش از ۵۰۰ هزار صهیونیست.

بررسی اجمالی داده، و ستانده ها نشان می‌دهد که تا همین جا مردم فلسطین پیروز میدان نبرد طوفان الاقصی هستند. پیروزی که هزینه آن تاکنون شهادت نزدیک به ۶ هزار شهید و ویرانی غزه بوده پیروزی که با هزینه سنگین خونی که هر قلب آزاده ای را می فشارد و اشک را طاقت ماندگاری نمی‌گذارد، محقق شده است.

این چنین است که برای رژیم وحشی صهیونیستی راهی جز سبعیت و انتقام از مردم فلسطین نمی ماند؛ انتقامی که چنان بازدارنده باشد که ریشه مقاومت را بخشکاند اما در این روزهای سخت خون و آتش و مظلومیت این واقعیت را پیش رو می گذارد که جهان اسلام و مردم فلسطین قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در مسیری گام قرار گرفته بود که سرانجامی جز پذیرش رژیم صهیونیستی یا خیزشی مجدد برای بازگشت به مسیر آزادسازی فلسطین نمانده بود.

در واقع با مرور آنچه طی یک دهه اخیر و روند عادی سازی ها و حوادث ۱۸ روز گذشته و داده و ستانده‌های عملیات طوفان الاقصی این‌گونه می توان به سوال یادداشت پاسخ داد که، با وجود هزینه سنگینی که مردم فلسطین و به‌خصوص مردمان مظلوم در محاصره غزه با خون خود این روزها می‌پردازند باید گفت با وجود همه هزینه‌ها، عملیات ۷ اکتبر حماس ارزش هزینه هایش را با توجه به دستاوردهای که تا کنون داشته است اگر مسلمانان و کشورهای اسلامی هوشیار باشند و در این مقطع حساس به وظیفه خود به درستی عمل کنند و اسیر و مرعوب عملیات‌های جبهه عبری و غربی نشوند.

بر این اساس رهبر انقلاب روز گذشته در ترسیم چشم‌اندازمقاومت فلسطین بیان کردند«آنچه بنده می‌خواهم تأکید بکنم این است که دولت‌های مسلمان باید در این قضیّه قافیه را نبازند؛ این‌جور نباشد که خیال کنند حالا چون آمریکایی‌ها یا بعضی کشورهای غربیِ دیگر یک غلطی می‌کنند و مدافعین از خانه و وطن را «تروریست» می‌نامند، این‌ها [هم] بایستی همان را تکرار کنند. کسی که از خانه‌ِی خود و از میهن خود در مقابل دشمن دفاع می‌کند تروریست است؟ آن دولت جعلی و ظالمی که خانه‌ او را غصب کرده تروریست است. دولت‌های مسلمان مراقب باشند، سخنگویان سیاسی مراقب باشند حرف آن‌ها را تکرار نکنند و بدانند که در این قضیّه و در قضایای بعدی قطعاً فلسطین پیروز خواهد بود».

سیدعلی علوی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷