تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۸۰۵۷۲
روتوش چهره سیاه دموکرات‌ها، اکنون با جنایت علیه مردم بی‌دفاع غزه که فرماندهی آن بر عهده دولت دموکرات بایدن است.
۰
plusresetminus
دموکرات‌ها در جنایت جنگی مثل جمهوری‌خواهانند
به گزارش بلاغ، سال‌ها وقت صاحب نظران و پژوهشگران صرف پاسخ به یک گزاره دروغین شد. این‌که برخی غربگرایان منطبق با عملیات فریب آمریکا ادعا می‌کردند جمهوری‌خواهان، جنگ‌طلب و خشن و جنایتکار هستند، اما دموکرات‌ها نه!

سعی می‌شد تصویری انسانی و نرم و ضد جنگ از دموکرات‌ها ساخته شود و حال آن‌که دولت‌های دموکرات آمریکا در چند ده سال گذشته، بانی بسیاری از کودتا‌های خشن، ترور‌ها، جنگ‌ها و جنایت‌های گوناگون علیه بشریت در کشورهای گوناگون بودند.

روتوش چهره سیاه دموکرات‌ها، اکنون با جنایت علیه مردم بی‌دفاع غزه که فرماندهی آن بر عهده دولت دموکرات بایدن است، از بین رفته است و شرمندگی و بدنامی آن بزک کاری نافرجام، برای غربگرایان خواهد ماند.

در مورد ایران خودمان به یاد بیاوریم که دولت دموکرات اوباما در حالی که پالس مذاکره و تعامل و تنش‌زدایی می‌فرستاد، در زمینه ترور دانشمندان هسته‌ای (مانند شهیدان شهریاری و علیمحمدی) و خرابکاری علیه تاسیسات نطنز و تحریم علیه ایران فعال بود. تحریم‌های موسوم به فلج‌کننده که جنایتی ضد بشری بود و بخش مهمی از تحریم‌های پسابرجامی، سوغات دموکرات‌ها یا حاصل همراهی کامل آنها با جمهوری‌خواهان در کنگره بود. اوباما بود که گفت «تحریم‌های دوره بوش، سمبلیک بود و سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران را من به اجرا گذاشتم».

قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت که در حمایت از فتنه سبز تصویب شد و جامع شدیدترین فشارها در زمینه انرژی، دسترسی ایران به منابع مالی، و کشتیرانی و حمل‌ونقل هوایی بود، در دولت دموکرات اوباما طراحی شد. همچنین فشار برای کاهش صادرات نفت ایران، تمدید تحریم‌‌های ده‌ساله داماتو، تحت عنوان قانون تحریمی «آیسا» با همراهی مطلق دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره (سنا و مجلس نمایندگان) امکان‌پذیر شد، چنان‌که تصویب قانون آیسا با ۴۱۹ رأی موافق و یک رأی مخالف در مجلس نمایندگان و ۹۹ رأی موافق سناتور‌ها در سنا (با اتفاق آرای دو حزب) به سرانجام رسید؛ اوباما دی‌ماه ۹۴ مقارن اجرائی شدن برجام، «آیسا» را تایید و فرمان اجرائی آن را صادر کرد که نقض برجام بود.

تحریم‌‌های کاتسا (مادر تحریم‌‌ها) نیز با اتفاق نظر دو حزب، در کنگره تصویب و توسط ترامپ اجرائی شد. کاتسا مرداد ۹۶، با ۴۱۹ رأی موافق و فقط ۳ رأی مخالف در مجلس نمایندگان تصویب شد. در سنا هم ۹۸ سناتور رای موافق دادند و فقط ۳ نفر مخالفت کردند. از سوی دیگر، فتنه مهیب گروه‌های تروریستی در عراق و شام (جنگ نیابتی در عراق و سوریه) را دولت دموکرات اوباما علم کرد، همچنان‌که جنگ‌افروزی و نابودی لیبی و حمایت بی‌دریغ از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، دردولت دموکرات اوباما انجام شد و حالا در دولت بایدن به شکلی دیگر و صریح‌تر، تداوم پیدا کرده است.

در فهرست طولانی جنگ افروزی و جنگ طلبی دموکرات‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: وودرو ویلسون در سال ۱۹۱۶ با شعار «او ما را از جنگ دور کرد» دوباره به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد اما پنج ماه پس از انتخاب مجدد، او ایالات متحده را وارد جنگ جهانی اول کرد. در تمام جنگ‌های مهم در قرن بیستم- جنگ جهانی اول و دوم، جنگ کره و ویتنام - دموکرات‌ها بوده‌اند که آمریکا را وارد جنگ کرده‌اند. هری ترومن یک دموکرات، هنوز تنها رهبر جهان است که در جنگ جهانی دوم، از بمب هسته‌ای استفاده کرده است.

جنگ و جنایت کم‌سابقه در ویتنام را هم جان اف کندی فرماندهی می‌کرد و فرمان اعزام نیروهای آمریکایی به ویتنام را صادر کرد. همچنین است جنگ‌ در یوگسلاوی (کوزوو و صربستان) با مدیریت دولت دموکرات بیل کلینتون. به این فهرست می‌توان نقش‌آفرینی در جنگ داخلی در سومالی در دولت «بیل کلینتون» و جنایات جنگی دولت اوباما در افغانستان، یمن و لیبی را اضافه کرد.

حسن سلمانی

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳