تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
کد مطلب : ۴۷۲۷۹۳
شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران از مردم فهیم جامعه‌ی اسلامی دعوت می‌کند در نحوه‌ی انتخاب خود حساسیت بیشتری به خرج داده و انتخاب عقلانی را با انتخاب بعضا هیجانیِ شب انتخاباتی و شام انتخاباتی جایگزین نمایند.
۰
plusresetminus
مجلس در راس کدام امور؟
به گزارش بلاغ؛ یک تشکل دانشجویی در مازندران نسبت به برخورد اخیر برخی از نمایندگان مجلس با معاون سیاسی وزیرکشور واکنش نشان داد و طی بیانیه‌ای، از نوع رفتار وزیر کشور با این موضوع نیز انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده:معاون سیاسی وزیر کشور در نامه‌ای محرمانه به استانداران خواسته است با توجه به نزدیک شدن انتخابات با نمایندگان جلسات شائبه برانگیز برگزار نکنند. این قضیه به مذاق نمایندگان خوش نیامد، لذا دست به افشای نامه‌ی محرمانه‌ی وزارت کشور زده و خواستار برکناری معاون سیاسی یا استیضاح وزیر کشور شدند!

از وزیر محترم کشور سردار وحیدی انتظار می‌رفت حمایتی تمام قد از محتوای نامه‌ی معاون خود که مطابق منطق و منویات رهبری و ناظر به تذکر چندباره‌ی ایشان به نمایندگان مبنی بر عدم دخالت در انتصابات بود، داشته باشند و در برابر خودخواهی برخی نمایندگان به این راحتی کوتاه نیامده و وا ندهند.  

از نمایندگان مجلسی که به دلیل برآیند مثبت فعالیت‌های خود نسبت به مجالس قبلی، صفت انقلابی را یدک می‌کشند نیز انتظار می‌رود ناگفته، باید و نبایدهای قانون گذاری را بدانند نه آنکه تنها یک ماه پس از دیدار با مقام معظم رهبری، توصیه‌های ایشان را از یک گوش شنیده و از گوش دیگر به در کنند.

توصیه هایی مبنی بر عدم قانون گذاری ناظر به منافع اشخاص و مجموعه‌ها و لزوم وجود روابط تقریبی بین قوا، نه روابط تخریبی!
یک ماه نمی‌گذرد که ایشان افراط در به‌کارگیری ابزارهای نظارتی برای وزرا را نگاه تخریب و نگاه رقیب‌پنداریِ طرف مقابل دانسته‌اند و تکرار آن را منع کردند!

عدم توجه به این نکات و اصرار بر ادامه‌ی روند جاری حاکی از آن است که شاید بهتر باشد تغییراتی در کلیت ساز و کار مجلس و اختیارات نمایندگان ایجاد شود تا افرادی که بعضا با ۱۰ هزار رای خود را به مجلس رسانده‌اند نتوانند با ۱۰ امضا یک وزیر را به این سادگی استیضاح و برکنار کنند‌.  
 
مجلسی که قرار بود خانه ملت باشد و منافع ملت را دنبال کند نه منافع خود یا افراد خاص را، حال با سو استفاده برخی نمایندگان از قدرتش خلاف عدالت را طلب می‌کند!

٢٠٠ امضا برای عزل معاون شهید سلیمانی از مقام معاونت سیاسی وزارت کشور دادید تا مبادا منافعتان درخطر افتد؟.

ای کاش شفافیتِ اموال و آرا هم ٢٠٠ طرفدار بین نمایندگان می‌داشت.

ای کاش اصلاح وضعیت بانکها، طرح مالیات بر عایدی سرمایه شامل میلیونها مسکن احتکار شده به‌عنوان معضل اصلی و اساسی کشور و طرح اصلاح قانون خدمت سربازی اجباری نیز همینقدر دغدغه‌ی شما را برمی‌انگیخت که ٢٠٠ نفره پیگیر آن باشید.
ای کاش تورم ۴٠ تا ۶٠ درصدی هم بی‌حرمتی به اسم مجلس انقلابی تفسیر می‌شد تا برای آن نیز قدمی برداشته شود.

شورای تبیین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران از مردم فهیم جامعه‌ی اسلامی دعوت می‌کند در نحوه‌ی انتخاب خود حساسیت بیشتری به خرج داده و انتخاب عقلانی را با انتخاب بعضا هیجانیِ شب انتخاباتی و شام انتخاباتی جایگزین نمایند تا ان‌شاءالله افرادی بر سر کار آیند که با حفظ روحیه‌ی انقلابی دچار اشتباهاتی از جنس موارد مذکور نگردند.
امید است شورای نگهبان نیز شرط التزام عملی به منویات رهبری برای داوطلبان را به طور دقیق‌تری بررسی نماید، چرا که نماینده اگر به فکر انتفاع شخصی و سوءاستفاده از جایگاه حقوقی خود باشد چشم بر منافع مردم می‌بندد  لذا نمی‌تواند نماینده‌ی مورد اتکا و وثوق مردم باشد و از صلاحیت ساقط است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳