تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵
کد مطلب : ۴۷۲۴۲۹
نظام اسلامی عزم جزم خود در عدالت‌گستری را از طریق ظلم و فسادستیزی زمانی به اثبات رساند که دستگاه عدلیه‌اش در ۷ تیرماه سال ۱۳۶۰، فدیه بزرگ خود را با شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ یار او به نمایش گذارد.
۰
plusresetminus
۷ تیر، نماد فسادستیزی
به گزارش بلاغ؛ مردان مردی که مصمم بودند شهد جان‌افزای حکومت اسلامی را از طریق امحاء فساد و استقرار عدالت به کام جان ملت بزرگ ایران جاری سازند، در ۷ تیرماه سال ۶۰ با اهداء خون و جان خود، عزم خلل ناپذیر نظام اسلامی در مبارزه جدی با فساد و تلاش بی‌وقفه برای استقرار عدالت را به اثبات رساندند.

در مبانی نظام سازی اسلامی، عدالت و مجاهدت برای استقرار و گسترش آن به عنوان وظیفه‌ای توقف ناپذیر، متوجه مسئولان و کارگزاران در کلیه مناسبات‌شان، اعم از فردی و اجتماعی، بشمار می‌رود. اهمیت این موضوع در آن حدی است که یکی از مهمترین دلائل وجوب حکومت اسلامی، استقرار قسط و عدل و اجتناب از طاغوت و مبارزه با فساد و فاسد بیان شده است.

اسلام هیچ اباء ندارد تا برای تحقق این راهبرد، هزینه‌های گزاف از جمله: شهادت امامان معصوم و پیشوایان الهی را بپردازد؛ چراکه بدون امحاء فساد و احیای عدالت، احقاق حقوق ملت قابل حصول نیست و بدون تردید، حق بزرگ و بزرگ‌ترین حق مردم بر حکومت، تحقق عدالت در همه زمینه‌هاست که پیش درآمد آن ار بین بردن فساد، رانت و زدوبندهای تبعیض‌آمیز است.
جمهوری اسلامی ایران، اوج تعهد ذاتی خود به اجرای عدالت و نابودی ظلم و فساد را در ۷ تیرماه ۱۳۶۰ با شهادت رئیس دستگاه قضاء و ۷۲ پرستوی عاشق عدالت به رخ جهانیان کشاند.

۷ تیرماه، حکایتگر اراده پولادین نظام اسلامی در پیمودن کوره راه‌های سنگلاخی و پرخطر مبارزه با فساد و مفسدان است. در این روز، کفر جهانی در سیمای نفاق، حد اعلای تلاش خود برای ترور فیزیکی پس از ترورهای شخصیتی عدالت‌گرایان را رونمایی کرد.

منافقین کوردل با دست‌یازی به جنگ مسلحانه و ترور شخصیت‌های رکین، در این فکر خام بودند که سلول‌های مغزی نظام اسلامی در امر استراتژیک استقرار عدالت و نابودی فساد را از بین ببرند تا بتوانند با نفوذ دادن فساد به درون جامعه و مجموعه کارگزاران، نظام اسلامی را از درون بپوساندد و یا بپوکانند. اما ار آنجا که ضامنبه ثمر نشستن خون شهداء، خود خداوند است، توطئه توطئه‌گران پس از ترور هزاران ایرانی غیرتمند و ولایی، به جایی نرسید و نظام اسلامی امروز قدرتمندتر از هر زمانی به راه خود در تحقق اهداف شهداء به پیش می‌رود.

نتیجه همه دسائس خارجی و داخلی به اینجا رسید که مردم در انتخابات فوق‌العاده مهم ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، مردی از جنس قضاء و وفادار به آرمان‌های مقدس نظام اسلامی و با شعار عدالت‌گرایی و فسادستیزی را برگزیدند تا شاهد برافراشته شدن پرچم عدالت‌خواهی و مبارزه بی امان با فساد و مفسدان برای ساختن ایرانی در تراز نظام اسلامی باشند.

درود و رحمت بی‌پایان خداوند به روح بلند شهداء، امام شهداء، بویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتربهشتی و یاران شهیدش و آرزوی تداوم و تزاید توفیقات همه فعالان نظام قضایی کشور بویژه رئیس دلسوز و ماردان این قوه.

محمداسماعیل امام‌زاده

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳