سخنگوی انجمن صنعت تایر:

تایر دولتی گران نمی‌شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۴۸۵۵۵۰
سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان اینکه قیمت تایر دولتی افزایش پیدا نمی‌کند، افزود: کمبود تایر در بازار به خاطر تعطیلات نوروز و سودجویی برخی از واردکنندگان در تامین رینگ‌های بالاست.
۰
plusresetminus
تایر دولتی گران نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از ایرنا، مصطفی تنها درباره وضعیت بازار تایر اظهار داشت: به طور معمول در ایام نوروز به دلیل تعطیلات و تراکم سفرها توازن در بازار به هم می‌خورد و اصناف تعطیل می‌کنند اما از دیروز به صورت رسمی بازار فعالیت خود را شروع کرده است؛ از این رو نمایندگی‌ها اقدام به عرضه لاستیک می‌کنند.

وی افزود: سامانه‌های مشخصی از سوی وزارت صمت برای ثبت‌نام عرضه تایر اختصاص یافته است. ضمن اینکه تولیدکنندگان نیز، درصدی از تولید خود را به عرضه لاستیک اختصاص داده‌اند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان اینکه علت وجود صف‌های لاستیک به دلیل مشکل در زیرساخت‌های اینترنت و تایید دستگاه‌های مربوطه است، افزود: ثبت درخواست تایر باید در سامانه‌های اعلامی وزارت صمت و با بارگذاری مدارک هویتی افراد صورت بگیرد که این امر به خاطر کُندی اینترنت مشکلاتی را به وجود آورده است.

تنها با اشاره به سوءاستفاده واردکنندگان تایر، گفت: دولت سیزدهم در سال گذشته تعرفه واردات تایر را کاهش داده و با تسهیل در واردات، ممنوعیت ورود تایرها با رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ را برداشت تا نیاز بازار تامین شود.

وی تاکید کرد: همچنین به واردکنندگان ارز اختصاص داده شد و این در حالی است که واردکنندگان به‌جای اینکه درصدی از واردات خود را به تایرهایی با رینگ ۱۳ و ۱۴ اختصاص دهند؛ اقدام به واردات رینگ‌های ۱۵ به بالا برای سود بیشتر کرده‌اند. واردات تایرهایی با رینگ‌های بالا و سود بیشتر در شرایطی که کشورمان افزایش تقاضای تایر دارد، منصفانه نیست.

سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان اینکه تولید داخل تایر در رینگ‌های ۱۳ و ۱۴ کافی نیست، افزود: اکنون فشار بر روی تولیدکنندگان است. هرچند تولید به صورت روال عادی ادامه دارد اما شاهد کمبود در بازار هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین درخواست تولیدکنندگان تایر کشور، مسئله حذف قیمت دستوری است تا همه این تعرفه‌ها برداشته شود و به تولیدکننده داخلی اجازه داده شود تا با نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری، رقابت‌های آزادانه با سایر تایرسازان خارجی داشته باشند.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳