تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۸۴۶۵۸
وزیر اقتصاد گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده ندارد اما برنامه‌های غیرقیمتی برای کنترل ناترازی در بخش انرژی خواهد داشت.
۰
plusresetminus
بنزین سال آینده گران نمی‌شود
به گزارش بلاغ به نقل از ایرنا؛ سید احسان خاندوزی با حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های کشور اظهار کرد: پیش‌بینی نهادهای معتبر خارجی و داخلی از اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ حاکی از آن است که تورم سال ۱۴۰۳ پایین‌تر و در مسیر بسیار کمتر از سال جاری خواهد بود. برای رشد اقتصادی هم، امسال وضعیت بهتری را نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم و در سال ۱۴۰۳ نیز شرایط در مقایسه با سال جاری بهتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای آنکه بخواهیم رقمی از رشد اقتصادی سال آینده ارائه دهیم باید صبر کنیم تا بودجه ۱۴۰۳ نهائی شود و مطابق ورودی‌ها بتوانیم در مدل‌های اقتصادی، خروجی دریافت کنیم.

وزیر اقتصاد درباره قیمت بنزین در سال آینده نیز گفت: فعلا دولت هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین ندارد اما در برنامه دارد که بتواند ناترازی را از طریق چند ابزار سیاستی غیر قیمتی در سال آینده از بین ببرد.

خاندوزی اظهار کرد: انتشار گواهی اوراق سپرده خاص (با سود ۳۰ درصد) در ستاد اقتصادی دولت مطرح و تصمیم گرفته شده بود که انتشار محدود این اوراق برای پروژه‌های ویژه در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: بانک مرکزی هم همان موضوعی که در ستاد اقتصادی دولت تصمیم گرفته شده بود را اجرائی کرد و شایعاتی که در مورد اختلافات وجود دارد علاقه‌ برخی افراد است که دنبال اختلاف آفرینی هستند و به این موضوع دامن می‌زنند.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی در مورد شایعه حذف یارانه نقدی اظهار کرد: خیر! به هیچ وجه موضوعی تحت عنوان حذف یارانه نقدی در دولت مطرح نشده است. طرح کالابرگ فجرانه در ادامه ارائه کالابرگ بوده و اصلاً بحثی مبنی بر حذف یارانه نقدی مطرح نشده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷