تاریخ انتشارجمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۴۸۵۴۹۲
روزنامه شرق در یادداشتی، «واکنش عقلانی» را در تعارض و با «پاسخ سخت» وانمود کرد و مدعی دوگانگی شد.
۰
plusresetminus
این چند روزنامه اصلاح‌طلب خواستار عفو اسرائیل شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از کیهان؛ غربگرایانی که امروز فاز عقلانیت برداشته‌اند و می‌گویند نباید با انتقام گرفتن، وارد تله درگیری با اسرائیل شد، همان‌هایی هستند که چند سال قبل، بی‌هنگام غیرتی (!) شده بودند و می‌گفتند ایران باید هرچه سریع‌تر به افغانستان حمله کند و با طالبان بجنگد!
روزنامه اعتماد چهارشنبه چند مقاله منتشر کرد که با ادبیات نزدیک به هم، خواستار خویشتنداری در موضوع تلافی ترور چند تن از فرماندهان ایرانی در سوریه و وارد نشدن در تله (!) شده بودند. روزنامه شرق هم در یادداشتی، «واکنش عقلانی» را در تعارض و با «پاسخ سخت» وانمود کرد و مدعی دوگانگی شد. همچنین حسن روحانی در پیام کوتاهی، تدبیر را در تعارض با گسترش دامنه جنگ در منطقه توصیف کرد و حال آن که تدبیر تلافی پشیمان‌کننده، بیش از هر رویکرد دیگری مانع از گسترش جنگ در منطقه می‌شود. روزنامه آرمان نیز خواستار برخورد عقلانی و صبر استراتژیک به جای برخورد احساسی شد.

رویکرد دوگانه برخی مدعیان اصلاحات و غربگرایان در حالی است که ماجرای چند سال قبل افغانستان، ربط مستقیمی به ما نداشت و آمریکا پس از سال‌ها سرشکستگی و هزینه دادن نافرجام، افغانستان را تخلیه کرده بود. اما اکنون اسرائیل، چند فرمانده نظامی ما را در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق به شهادت رسانده است.

آیا عجیب نیست که غربگرایان -چه آنها که مامور و مزدورند، و چه کج‌فهمان و بازی‌خوردگان- در هر موضع‌گیری، دقیقا همان می‌گویند که اقتضای منافع و نقشه‌های آمریکا و اسرائیل است؟! اگر آمریکا بخواهد ایران را با کشور همسایه درگیر کند، اینها بلافاصله غیرتی می‌شوند و بدون آن که حاضر باشند خودشان بجنگند، در شیپور جنگ می‌دمند؛ اما اگر اسرائیل، نگران اقدام ایران به تلافی ترور فرماندهانش باشد، خواستار بی‌عملی می‌شوند.

البته این حرف که با آمریکا و اسرائیل درگیر نشوید و گزک دست‌شان ندهید، مربوط به امروز و دیروز نیست. اگر مردم و نظام می‌خواستند به طوطیان مقلّد واشنگتن و لندن و تل‌آویو اعتنا کنند، نه انقلاب می‌کردند و شاه و حامیان غربی‌اش را بیرون می‌کردند؛ و نه آمریکا را در منطقه به هزیمت می‌کشاندند، و اسرائیل را به نقطه بی‌بازگشتی می‌رساندند که ده‌ها سیاستمدار ارشد صهیونیست، درباره جدی بودن تکرار «نفرین ۸۰ سالگی حکومت یهود» و ندیدن چند سال آینده هشدار بدهند.
اصل مجازات، روندی است که پیوسته طی چند دهه اخیر برای تنگ‌تر کردن حلقه محاصره، زدن ضربات راهبردی پیاپی و راندن اسرائیل به لبه پرتگاه با موفقیت انجام شده و در تحلیل محافل صهیونیستی به آن اذعان می‌شود:
- روزنامه یدیعوت آحارونوت: «برخلاف اسرائیل که طرحی برای مرحله بعدی جنگ در غزه ندارد، ایران خود را آماده فاز جدید برخورد نظامی در چند جبهه مختلف با اسرائیل می‌کند. ایران نفوذ خود را در صحنه فلسطین حفظ کرده و این برآورد را دارد که اسرائیل قادر به نابودی توانایی‌های نظامی و کادر رهبری حماس نیست و به تدریج مانند لبنان در باتلاق غزه فرو خواهد رفت... اسرائیل نشانه‌هایی از «باتلاقی» شدن جنگ در غزه را احساس می‌کند».
- منوشه امیر سردبیر رادیو اسرائیل:«ایران، نیروهای مقاومت را در عمق خاورمیانه به گونه‌ای چیده که اسرائیل را به محاصره دربیاورد. اسرائیل نمی‌تواند در جبهه‌های مختلف و برای زمان طولانی بجنگد».
- نفتالی بنت نخست‌وزیر سابق اسرائیل: «اسرائیل ۳۰ سال است در دام اختاپوس افتاده. استراتژی ایران، هوشمندانه و ساده است: تسلیحاتی را که اسرائیل را از همه طرف محاصره می‌‌کند، مستقر کند. ما را خسته می‌کند، در حالی که تقریبا هیچ بهائی نمی‌‌پردازد. مسئله، انتشار اقداماتی نیست که علیه ایران انجام داده‌‌‌ایم، بلکه ایران از طریق حماس و حزب ‌الله و حتی حوثی‌‌ها، ما را اسیر خود کرده. من در جنگ دوم لبنان با بازوهای ایران، جنگیدم و دوستانم را از دست دادم. دولت ‌های ما طی چند دهه فقط حرف زده‌، اما کاری نکرده‌اند. ایران، در حال جنگ همه ‌جانبه علیه اسرائیل است و از همه جهت ضربه می‌زند. هم خود می‌‌جنگد و هم از هر طرف ضربه می‌‌زند».
- یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: «نتانیاهو توانایی تعیین اهداف مشخص برای ادامه جنگ در غزه را ندارد... با حملاتی از ۷ جبهه متفاوت رو به رو هستیم که ایران آنها را راهبری می‌کند».
- زوی‌هاوسر، رئیس سابق کمیته نظامی کنست: «ضربات اسرائیل، تاکتیکی است؛ اما ایران به شکل راهبردی ضربه می‌زند. اسرائیل در حلقه محاصره ایران افتاده و این حلقه، هر سال تنگ‌تر شده است».
البته این واقعیت روشن و راهبرد موفق، هیچ تعارض و تناقضی با ضرورت مجازات پشیمان‌کننده صهیونیست‌ها به خاطر جنایت اخیر ندارد و برنامه قطعی نظام در این باره، همان است که رهبر انقلاب در پیام تسلیت به مناسبت شهادت سردار زاهدی و همرزمان او مورد تاکید قرار دادند: «رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد به حول و قوه‌ الهی».

انتهای خبر/
منبع : کیهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳