نوای «الغوث الغوث» در آسمان مازندران طنین‌انداز شد؛

راز و نیاز میهمانان ضیافت الهی در نخستین شب قدر

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
کد مطلب : ۴۸۵۳۷۴
در نوزدهمین شب از ماه مبارک رمضان میهمانان ضیافت الهی به امید بهره‌مندشدن از برکات شب قدر با حضور در مساجد و اماکن مذهبی به دعا و مناجات پرداختند.
۰
plusresetminus
راز و نیاز میهمانان ضیافت الهی در نخستین شب قدر
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، شب قدر یکی از شب‌های با فضیلت و یکی از الطاف و موهبت‌های ویژه خداوند در ماه مبارک رمضان است.

 مردم مؤمن و روزه‌دار دیار علویان در جای جای این استان در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و گلزار‌های شهدا با خواندن دعای جوشن کبیر و سر دادن نوای «الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» برای تعیین سرنوشت خود دعا کردند.

همزمان با فرا رسیدن لیالی قدر و ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین علیه السلام مراسم معنوی احیای شب قدر و عزاداری شب ضربت خوردن مولای متقیان امیرالمومنین حضرت امام علی علیه‌السلام با حضور مردم مازندران در شهرهای مختلف استان برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم پس از خواندن دعاهای افتتاح و جوشن کبیر، اعمال نخستین شب قدر را بجا آوردند.

مساجد، اماکن مذهبی و حسینیه‌ها نیز شاهد حضور گسترده مردم برای به جا آوردن اعمال شب قدر و عزاداری در سوگ شب ضربت خوردن امام علی (ع) بود.

در بهار طبیعت که مصادف شده باعید نوروز و بهار قرآن شب زنده‌داران کوی حق در اولین شب قدر برای استغفار و آمرزش به در خانه حضرت حق رفته و با مناجات‌خوانی و عزاداری مراسم احیا برگزار کردند.

مؤمنان روزه‌دار با حضور در مساجد، اماکن مذهبی و حسینیه‌ها، تکایا و برخی نیز در منازل خود، ضمن قرائت آیات قرآن کریم، زیارت جامعه کبیره و دعای جوشن کبیر و بر سر گرفتن قرآن ندای «سبحانک یا لااله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب» سر دادند و در آستان بندگی با خواندن ۱۰۰ فراز از دعای جوشن کبیر از پروردگارشان طلب آمرزش کردند.

سفرهای افطاری و توزیع افطاری‌های نذری در مناطق شهری و روستایی مازندران برپا شده است تا همه از سفره مرتضی علی بهره‌مند شوند.

آئین نخستین شب قدر در مرکز استان با حضور مردم و روزه‌داران در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) ساری با سخنرانی حجت‌الاسلام صادقی و مداحی حاج سید مرتضی تقوی برگزار شد.

مناجات‌خوانی دعای جوشن کبیر،اجرای گروه تواشیح، تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز کشوری و جهان اسلام، برپایی موکب پذیرایی و مهدکودک برای کودکان خردسال از برنامه‌های مهم فرهنگی در مصلی ساری بوده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳