تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۰
کد مطلب : ۴۸۵۰۸۴
هر روز ما باید روز شهید باشد همیشه از شهدا یاد کنیم، وظیفه امروز ما در مقابل مجاهدت شهدا حفظ و صیانت از تفکر و فرهنگ شهداست.
۰
plusresetminus
هر روزمان روز شهيد باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ ۲۲ اسفندماه هر ساله فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهداست، شهدایی که تصاویر و خاطراتشان در کوچه و خیابان‌های شهر مشهود است، آشنا باشد یا غریبه فرقی نمی‌کند نامش که شهید باشد قلب و دلمان برایش می‌رود.

شهادت اوج کمال انسان است، ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا روز تجدید میثاق با شهیدان، آرمان‌ها، سیره شهدا و رفتار شهدایی بوده و زبان ما در بیان مقام و منزلت شهدا قاصر و تکریم و تعظیم به شهیدان امری واجب است،این خاک با خون غیورمردان سرسبز مانده و می‌ماند.

شهادت فنا شدن برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق و عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل ممکن است و روز شهید هر ساله فرصتی برای یادآوری و بازخوانی خاطرات و وصایای شهداست، چرا که در اینها درس‌های زیادی از ایثار، مردانگی و شهادت نهفته است.

درود بی‌پایان به ارواح پاک و مطهر شهدا و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و رحمت و رضوان الهی بر تمامی شهدا و امام شهدا، آنان که دست از همه تعلقات دنیوی کشیده و مسافر آسمان شدند تا نشان دهند که راز ماندگاری و آزاد شدن، بریدن از خویشتن و معامله با خداوند متعال است. آنان که با مجاهدت‌های پر فروغ‌شان و با نثار خون‌شان، پرچم اسلام عزیز را بر صفحه تاریخ برافراشتند و عزت ایران و ایرانی را احیا کردند.

۲۲ اسفند ماه سالروز بزرگداشت مقام شهدا و یادآور رشادت‌های دلاورانه آن عزیزان در راه دفاع از حق و حقیقت می‌باشد. همانانی که رفتند و رسالت خویش را بردوش ما باقی گذاشتند. احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان، از مهم‌ترین رسالت ماست.

۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت مقام شهید و شهادت است، شهیدی که با گذر از همه دلبستگی های دنیوی خود حجاب‌های ظلمانی را درنوردیده و با جانبازی و ایثار و گذشتن از جان، مال، عیال و فرزند و همه چیز خود، به بشریت، شرافت، آزادی، استقلال، انسانیت، عزت نفس و کرامت انسانی و الهی را هدیه کرده است.

البته هر روز ما باید روز شهید باشد همیشه از شهدا یاد کنیم، وظیفه امروز ما در مقابل مجاهدت شهدا حفظ و صیانت از تفکر و فرهنگ شهداست، بازخوانی روز بزرگداشت شهدا، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده، جوانان و نوجوانان نیز ضرورت دارد.

تاکید مقام معظم رهبری این است که در بیان زندگی‌نامه‌ی شهیدان سعی کنیم خصوصیّات زندگی و سبک زندگی این عزیزان و چگونگی مشی زندگی شهدا را تبیین کنیم، این مهم است.

بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندرانی امنیت و آزادی را برایمان به یادگار گذاشتند، شهدایی که شهادت برخی‌ها در اسفندماه رقم خورد، همزمان با ایامی که به نام روز شهید نام‌گذاری شد.

سعید کهنسال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷