کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هر روزمان روز شهيد باشد

22 اسفند 1402 ساعت 0:40

هر روز ما باید روز شهید باشد همیشه از شهدا یاد کنیم، وظیفه امروز ما در مقابل مجاهدت شهدا حفظ و صیانت از تفکر و فرهنگ شهداست.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»؛ ۲۲ اسفندماه هر ساله فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهداست، شهدایی که تصاویر و خاطراتشان در کوچه و خیابان‌های شهر مشهود است، آشنا باشد یا غریبه فرقی نمی‌کند نامش که شهید باشد قلب و دلمان برایش می‌رود.

شهادت اوج کمال انسان است، ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا روز تجدید میثاق با شهیدان، آرمان‌ها، سیره شهدا و رفتار شهدایی بوده و زبان ما در بیان مقام و منزلت شهدا قاصر و تکریم و تعظیم به شهیدان امری واجب است،این خاک با خون غیورمردان سرسبز مانده و می‌ماند.

شهادت فنا شدن برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق و عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل ممکن است و روز شهید هر ساله فرصتی برای یادآوری و بازخوانی خاطرات و وصایای شهداست، چرا که در اینها درس‌های زیادی از ایثار، مردانگی و شهادت نهفته است.

درود بی‌پایان به ارواح پاک و مطهر شهدا و سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و رحمت و رضوان الهی بر تمامی شهدا و امام شهدا، آنان که دست از همه تعلقات دنیوی کشیده و مسافر آسمان شدند تا نشان دهند که راز ماندگاری و آزاد شدن، بریدن از خویشتن و معامله با خداوند متعال است. آنان که با مجاهدت‌های پر فروغ‌شان و با نثار خون‌شان، پرچم اسلام عزیز را بر صفحه تاریخ برافراشتند و عزت ایران و ایرانی را احیا کردند.

۲۲ اسفند ماه سالروز بزرگداشت مقام شهدا و یادآور رشادت‌های دلاورانه آن عزیزان در راه دفاع از حق و حقیقت می‌باشد. همانانی که رفتند و رسالت خویش را بردوش ما باقی گذاشتند. احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان، تجلیل و تکریم از خانواده های معظم شهیدان، از مهم‌ترین رسالت ماست.

۲۲ اسفند ماه روز بزرگداشت مقام شهید و شهادت است، شهیدی که با گذر از همه دلبستگی های دنیوی خود حجاب‌های ظلمانی را درنوردیده و با جانبازی و ایثار و گذشتن از جان، مال، عیال و فرزند و همه چیز خود، به بشریت، شرافت، آزادی، استقلال، انسانیت، عزت نفس و کرامت انسانی و الهی را هدیه کرده است.

البته هر روز ما باید روز شهید باشد همیشه از شهدا یاد کنیم، وظیفه امروز ما در مقابل مجاهدت شهدا حفظ و صیانت از تفکر و فرهنگ شهداست، بازخوانی روز بزرگداشت شهدا، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل‌های آینده، جوانان و نوجوانان نیز ضرورت دارد.

تاکید مقام معظم رهبری این است که در بیان زندگی‌نامه‌ی شهیدان سعی کنیم خصوصیّات زندگی و سبک زندگی این عزیزان و چگونگی مشی زندگی شهدا را تبیین کنیم، این مهم است.

بیش از ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندرانی امنیت و آزادی را برایمان به یادگار گذاشتند، شهدایی که شهادت برخی‌ها در اسفندماه رقم خورد، همزمان با ایامی که به نام روز شهید نام‌گذاری شد.

سعید کهنسال


کد مطلب: 485084

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/485084/روزمان-روز-شهيد-باشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com