تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۴۸۵۰۶۹
سخنگو کمیسیون عمران با اشاره به‌ضرورت ایجاد سامانه‌ متمرکز گفت: وجود چنین سامانه‌هایی مانع افزایش قیمت بلیت هواپیما در بازه پیک سفر (عید و تعطیلات) می‌شود
۰
plusresetminus
لزوم ایجاد سامانه‌ متمرکز برای کنترل قیمت بلیت هواپیما
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از راه دانا، عبدالجلال ایری درباره ضرورت ساماندهی عرضه بلیت هواپیما برای جلوگیری از تخلفات قیمتی ایرلاین‌ها، اظهار کرد: همواره در ایام پیک سفرهای هوایی، همانند مناسبت‌های مذهبی و تعطیلات نوروزی شاهد نوسانات قیمتی در بلیت هواپیما هستیم به‌نحوی‌که با وجود نرخ مصوب پروازی، در برخی از مسیرهای پر تردد افزایش قیمت چشمگیری اتفاق می‌افتد.
 
وی ادامه داد: در همین راستا بارها نسبت به‌ضرورت ساماندهی عرضه بلیت هواپیما و کنترل قیمت‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری تذکر دادیم. اخیراً هم وزیر راه و شهرسازی وعده ایجاد سامانه‌ای متمرکز برای عرضه بلیت هواپیما داده‌اند که امیدواریم اجرایی شود.
 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط ایرلاین‌ها در حوزه هزینه‌ها و دشواری نگهداری هواپیماها و رعایت استاندارها کاملاً قابل‌درک است اما نمی‌توانیم چشمانمان را بر روی تخلف‌ها و افزایش قیمت‌های بی‌رویه و خارج از قانون و ضابطه را بپذیریم.
 
وی در ادامه گفت: مردم انتظارات به حقی از مجموعه‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های کشور دارند. رعایت حقوق مسافران در خصوص زمان‌بندی پروازها، ارائه خدمات در مسیرهای پروازی و از همه مهم‌تر قیمت مناسب و کاهش نوسانات قیمتی در ایام پیک از جمله این انتظارات است که در برخی از شرکت‌های هواپیمایی رعایت نشده و موجب گلایه‌مندی مردم است.
 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وجود سامانه‌ای واحد و شفاف برای فروش بلیت هواپیما نقش مؤثری در ساماندهی عرضه بلیط‌ها خواهد داشت که امیدواریم پیش از رسیدن ایام نوروز، چنین سامانه‌ای توسط وزارت راه رونمایی شود و مردم در عید امسال که مصادف با ایام ماه مبارک رمضان هم هست با شرایط مناسبی اقدام به خرید بلیت کنند و رضایت‌مندی مناسبی را شاهد باشیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷