کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی کمیسیون عمران تاکید کرد:

لزوم ایجاد سامانه‌ متمرکز برای کنترل قیمت بلیت هواپیما

21 اسفند 1402 ساعت 9:56

سخنگو کمیسیون عمران با اشاره به‌ضرورت ایجاد سامانه‌ متمرکز گفت: وجود چنین سامانه‌هایی مانع افزایش قیمت بلیت هواپیما در بازه پیک سفر (عید و تعطیلات) می‌شود


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از راه دانا، عبدالجلال ایری درباره ضرورت ساماندهی عرضه بلیت هواپیما برای جلوگیری از تخلفات قیمتی ایرلاین‌ها، اظهار کرد: همواره در ایام پیک سفرهای هوایی، همانند مناسبت‌های مذهبی و تعطیلات نوروزی شاهد نوسانات قیمتی در بلیت هواپیما هستیم به‌نحوی‌که با وجود نرخ مصوب پروازی، در برخی از مسیرهای پر تردد افزایش قیمت چشمگیری اتفاق می‌افتد.

 
وی ادامه داد: در همین راستا بارها نسبت به‌ضرورت ساماندهی عرضه بلیت هواپیما و کنترل قیمت‌ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری تذکر دادیم. اخیراً هم وزیر راه و شهرسازی وعده ایجاد سامانه‌ای متمرکز برای عرضه بلیت هواپیما داده‌اند که امیدواریم اجرایی شود.
 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط ایرلاین‌ها در حوزه هزینه‌ها و دشواری نگهداری هواپیماها و رعایت استاندارها کاملاً قابل‌درک است اما نمی‌توانیم چشمانمان را بر روی تخلف‌ها و افزایش قیمت‌های بی‌رویه و خارج از قانون و ضابطه را بپذیریم.
 
وی در ادامه گفت: مردم انتظارات به حقی از مجموعه‌های هواپیمایی و ایرلاین‌های کشور دارند. رعایت حقوق مسافران در خصوص زمان‌بندی پروازها، ارائه خدمات در مسیرهای پروازی و از همه مهم‌تر قیمت مناسب و کاهش نوسانات قیمتی در ایام پیک از جمله این انتظارات است که در برخی از شرکت‌های هواپیمایی رعایت نشده و موجب گلایه‌مندی مردم است.
 
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وجود سامانه‌ای واحد و شفاف برای فروش بلیت هواپیما نقش مؤثری در ساماندهی عرضه بلیط‌ها خواهد داشت که امیدواریم پیش از رسیدن ایام نوروز، چنین سامانه‌ای توسط وزارت راه رونمایی شود و مردم در عید امسال که مصادف با ایام ماه مبارک رمضان هم هست با شرایط مناسبی اقدام به خرید بلیت کنند و رضایت‌مندی مناسبی را شاهد باشیم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 485069

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/485069/لزوم-ایجاد-سامانه-متمرکز-کنترل-قیمت-بلیت-هواپیما

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com