با حضور استاندار در طرح «تقدیم نهال ایثار»؛

۴۳۷ نهال در شهرستان نکا غرس شد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۸
کد مطلب : ۴۸۵۰۲۸
۴۳۷ نهال به یاد شهدای شهرستان نکا در طرح تقدیم «نهال ایثار» با حضور استاندار مازندران، فرماندار و شهردار نکا و دیگر مسئولان غرس شد.
۰
plusresetminus
۴۳۷ نهال در شهرستان نکا غرس شد
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، همزمان با هفته درختکاری، نهال‌هایی به یاد ۴۳۷ شهید معزز هشت سال دفاع مقدس نکا در طرح تقدیم «نهال ایثار» با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، فرماندار نکا، شهردار نکا، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری، جمعی از مسئولان، خانواده شهدا و مردم نکا کاشته شد که روی هر نهال پلاک یک شهید قرار داشت و خانواده‌های شهدا در کاشت آن مشارکت داشتند.

استاندار مازندارن با بیان اینکه تا پایان امسال ۱۱ میلیون نهال در مازندارن کاشته می شود، گفت: تمدن مازندران با حفظ منابع طبیعی آن گره خورده است.

سید محمود حسینی پور بیان کرد: سهم مازندران در طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در کشور، کاشت ۶۰ میلیون نهال است که برای تحقق آن تلاش می کنیم.

وی افزود: در سال گذشته ۱۱ میلیون درخت در مازندران کاشته شد که تا پایان سال جاری همین آمار در استان تکرار خواهد شد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که نگهداری از درختان کاشته شده به مراتب مهمتر از کاشتن آن است، اظهار داشت: استانداری مازندران با استفاده از ظرفیت قانونی نظارتی خود در حفاظت از درختان کاشته شده تلاش جدی دارد.

وی تصریح کرد: تمدن مازندران با حفظ طبیعت و منابع طبیعی آن گره خورده است و شهروندان در نگهداری آن باید تلاش کنند.

حسینی پور با بیان این که، جنگل های هیرکانی میلیون ها سال در مازندران حفظ شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از نقاط دنیا میزبان جنگل های هیرکانی بودند اما غفلت مردم آن سرزمین سبب نابودی کامل آن شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با ذکر این مطلب که رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری امسال از مازندران و ارزش و حفظ درخت انجیلی تاکید داشتند، اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در کاشت و نگهداری درختان تلاش کنیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: ابتکار مسوولان شهرستان نکا که به ازای هر شهید یک درخت کاشتند، بسیار ارزشمند است و برای نگهداری این درختان باید تلاش کنند.

شهردار نکا نیز با قدردانی از حضور استاندار مازندران گفت: قرار است در دو طرف رودخانه نکارود به طول ۲ هزار متر، نزدیک به هزار اصله نهال کاشته شود.

موسی خلیلی با اعلام اینکه برای نخستین بار در استان مازندران این شهرستان توسط حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری نکا اجرا شد، اظهار کرد: به همت حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری نکا طرح درختکاری نهال ایثار برای نخستین بار در استان مازندران اجرا شد.

شهردار نکا با بیان اینکه در ویژه برنامه نهال ایثار با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا گفت:باید در هر سنگری نام نیک شهیدان انقلاب و کشورمان را زنده نگه داریم که در این راستا به یادو نام ۴۳۷ شهید شهرستان نکا، با حضور استاندار،مسئولان و خانواده  شهدا،۴۳۷اصله نهال در هفته درختکاری کاشته شد.

مرتضی رمضانی فرماندار نکا نیز در این مراسم با اشاره به سهم ۲۰۰ هزار اصله درختی که این شهرستان طی یک سال در تحقق طرح یک میلیارد درخت در کشور دارد، اعلام کرد که امسال تاکنون ۱۸۰ هزار اصله درخت کاشته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران – ساری نیز از شهرداران استان خواست تا نسبت به کاشت درختان مثمر بومی همت کنند چه اینکه درختانی، چون ازگیل وحشی، ولیک و گلابی وحشی برای گردشگران جذاب است و به ویژه برای منطقه شرقی استان که بیشتر محل گذر است، فرصت مناسبی پیش می‌آید که گردشگران از طبیعتی که در محیط شهری هم در دسترس است، استفاده کنند.
 
سیدعلی علوی افزود: در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سهم مازندران ۴۰ میلیون اصله طی چهار سال است، دو میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در سال گذشته تولید شد و در سال جاری در کشور ۲۵۰ میلیون اصله نهال و در مازندران هشت میلیون اصله تولید شد.

علوی یادآور شد: اگر هر خانواده ایرانی نوروز امسال به‌جای سبزه یک نهال بکارند ۴ میلیون اصله کاشته می‌شود که اگر ۲۰ درصد آن تبدیل به درخت شود ۸۰۰ هزار درخت خواهیم داشت.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳