تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۸۴۸۸۳
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره مشکل وجود زباله در برخی مسیرهای گردشگری گفت: رئیس‌جمهور دستور داد تا مشکل توسط دستگاه‌های مسئول حل شود.
۰
plusresetminus
دستور رئیسی برای رفع مشکل زباله در مسیرهای گردشگری
به ‌گزارش بلاغ؛ به نقل از برنا، سیدعزت‌الله ضرغامی در همایش «به استقبال نوروز و ماه مبارک رمضان» با اشاره به اظهاراتش در آخرین جلسه هیئت دولت اظهار داشت: وقتی در جلسه دولت درباره مصیبت زباله‌ها در اطراف اماکن گردشگری صحبت کردم، آقای رئیسی دستور اکید داد تا مشکل توسط دستگاه‌های مسئول حل شود.

رئیس‌جمهوری دستوراتی را در این‌باره صادر کرد و به رئیس سازمان اداری و استخدامی دستور داد تا ساختاری ایجاد شود و این موضوعات سامان‌دهی شود. ضرغامی در ادامه به مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از مساجد و نمازخانه‌ها در ساعات غیر نماز بسته است. در حالی که این اماکن باید باز باشند. حداقل در اماکن گردشگری و فرهنگی و تاریخی باید نمازخانه‌ها باز باشند.

وی با انتقاد از عدم معرفی و اطلاع‌رسانی اماکن تاریخی و مراکز گردشگری ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌های ما هنوز ضعیف است. در طول مسیر یک گردشگر گاهی اوقات هیچ تابلویی نمی‌بیند تا او را به اماکن فرهنگی تاریخی راهنمایی کند. ۵۴ کاروانسرا را ثبت جهانی کردیم ولی در حوزه اطلاع‌رسانی آنها به مسافران مشکل داریم. با وزارت راه در این‌باره توافق کردیم و مصوب شده است ۱۰درصد در جاده‌ها تابلو بزنیم که تصویری از ظرفیت‌های گردشگری، اماکن تاریخی و صنایع‌دستی باشد و شرکت‌های تبلیغاتی نیز تبلیغ و حمایت کنند. من نمره خوبی به اطلاع‌رسانی و معرفی آثار و ظرفیت‌هایمان در جاده‌ها نمی‌دهم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳