سرپرست سازمان تعاون روستایی اعلام کرد

۲۰ هزارتن میوه شب عیدآماده عرضه است

تاریخ انتشارجمعه ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۸۴۶۷۸
سرپرست سازمان تعاون روستایی گفت: حدود ۲۰ هزار تن میوه برای شب عید جهت توزیع آماده و حدود ۹۰۰ تن خرما هم برای ماه رمضان تأمین کردیم.
۰
plusresetminus
۲۰ هزارتن میوه شب عیدآماده عرضه است
به گزارش بلاغ به نقل از فارس، ایوب فصاحت با بیان اینکه امسال حدود ۲۰ هزار تن میوه برای شب عید برای توزیع آماده و برای استان‌ها ارسال شده و در انبارها نیز ذخیره شده است، گفت: بیش از ۲۰ هزار تن ذخایر استراتژیک و ملی نیز داریم که اگر ضرورتی پیدا کرد بتوانیم در مواردی، این ذخایر را برای تنظیم قطعی بازار ارسال کنیم.

وی افزود: رئیس‌جمهوری و وزیر جهادکشاورزی امسال تاکید ویژه‌ای بر تثبیت قیمت‌ کالاها برای شب عید و ماه مبارک رمضان داشتند. ستادی در وزارت جهاد تشکیل شده که این موضوعات را رصد می‌کند. سازمان تعاون روستایی هم یکی از اعضای آن ستاد است که تلاش‌های خود را در تنظیم میوه شب عید و خرمای ماه رمضان انجام داده‌است.

سرپرست سازمان تعاون روستایی در ادامه گفت: حدود ۹۰۰ تن خرما برای ماه رمضان تامین کردیم. حدود ۵۰۰ تن ذخیره احتیاطی برای خرما آماده شده که اگر ضرورت داشت به نقاط مختلف ارسال کنیم و در نهایت مشکلی در تنظیم بازار میوه شب عید و خرمای ماه رمضان با قیمت‌های مناسب نخواهیم داشت.

به گفته فصاحت، قیمت‌هایی که در حال حاضر در بازار مشاهده می‌شود به هیچ وجه افزایش پیدا نخواهد کرد. خرما را حداقل با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهیم کرد.

وی همچنین اضافه کرد: معمولا این‌گونه است که در سه روز آخر سال عرضه میوه تنظیم بازاری صورت می‌گیرد و بیشترین عرضه نیز در دو روز آخر سال است. فقط هم سیب و پرتقال است.

فصاحت عنوان کرد: اگر امسال ضرورتی احساس کنیم و شیب افزایش قیمت مشاهده شود از دهم اسفندماه عرضه را شروع می‌کنیم. البته سازمان‌های میوه و تره‌بار شهرداری‌های کل کشور در این طرح مشارکت دارند. برآورد می‌کنیم مشکل خاصی در این موضوعات نداشته باشیم.

وی در ادامه گفت: میوه‌های تنظیم بازاری را نیز با ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌کنیم. عرضه نیز در شهرها در میادین‌ میوه و تره‌بار و مکان‌هایی که شهرداری‌ها موظفند در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار دهد، صورت می‌گیرد. همچنین در خارج از شهرها نیز روستا بازارهایی داریم که در طول سالیان قبل شناخته شده و در آنها عرضه صورت می‌گیرد.

سرپرست سازمان تعاون روستایی، تصریح کرد: برنامه داریم توزیع خرما را یک هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان در اختیار فروشگاه قرار دهیم تا توزیع آن شروع شود.

«کاظم خاوازی»، قائم ‌مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۲۰۰۰ تن گوشت گوسفندی منجمد وارد شده و آماده ترخیص است و به قیمت کیلویی ۲۳۰ هزار تومان و قطعات پر مصرف مانند ران و سردست هم کیلویی ۲۶۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

انتهای خبر/
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷