تاریخ انتشارشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۸۴۴۸۴
استاندار مازندران با بیان اینکه کشاورزی روستا را دانش‌بنیان کنیم، گفت: باید دهکده کشاورزی صنعتی در روستاها ایجاد کنیم.
۰
plusresetminus
ایجاد دهکده کشاورزی صنعتی در روستاهای مازندران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ»، سیدمحمود حسینی‌پور بعد از ظهر امروز در همایش دهیاران بخش چمستان نور اظهار کرد: انقلاب اسلامی هرکجا نیاز به حمایت داشت مردم سنگ‌تمام گذاشتند و مردم در طول این سال‌ها هرکاری برای انقلاب اسلامی نیاز بود انجام دادند.

وی ادامه داد: محتواهایی که در راهپیمایی امسال مطرح شد غنی بود و نشان از بصیرت بالای مردم دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امیدواریم سفرهای شهرستانی دستاوردهای خوبی برای مردم به همراه داشته باشد، افزود: چمستان نور جزو دست نخورده‌ترین بخش‌های مازندران است و مهیا برای توسعه و رشد است.

حسینی‌پور ادامه داد: اگر با نگاه علمی و دقیق راهبردی به چمستان و سایر بخش‌ها بنگریم زیباترین مناظر طبیعی را شاهد هستیم و اینکه چرا این مناطق به دلیل عدم برنامه‌ریزی در اختیار بخشی از کسانی قرار گرفت که ویلاهای لوکس در آن ساختند که منفعتی برای مردم منطقه وجود ندارد، جای سوال است.

وی بیان کرد: نباید به راحتی زمین‌های طلایی منطقه در اختیار کاخ‌نشینان قرار گیرد و هیچگونه پاسخگویی هم به مردم نداشته باشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه  کشاورزی بند شده به دو محصول خاص که گاهی هم این دو محصول با بی‌مهری در سطح ملی مواجه می‌شوند، در حالی که کشاورزی در کشورهای دیگر جزو صنایع‌های‌ تک قرار گرفته است، گفت: به دنبال این هستیم پهنه‌های اقتصادی استان را تعریف کنیم تا روستائیان در آن پهنه‌ها رشد پیدا کرده و محصولات صادرات محور تولید کنند.

حسینی پور ادامه داد: تصمیم داریم در این منطقه دامداری را برگردانیم و ایجاد دامداری‌های سنگین و بالای هزار رأسی در روستاها ایجاد کنیم چراکه با این اقدام روستائیان می‌توانند به تولید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه طبق فرمایش رئیس جمهور که باید کارخانه بزرگ اقتصاد روستا را فعال کنیم، گفت: روستاهایی داریم که به سمت توسعه رفتند و علل و عوامل رشد برخی از روستاها شناسایی شد که با بررسی‌های انجام شده شاهد بودیم اراده برخی از مردم روستا و جوانان نخبه روستا راهکاری برای رشد و توسعه روستا بوده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی روستا را دانش‌بنیان کنیم، افزود: باید دهکده کشاورزی صنعتی در روستاها ایجاد کنیم.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳