تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۸۴۴۴۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: همه نیازمندی‌های ارتباطات پایدار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ۱۱ اسفند امسال فراهم شده است.
۰
plusresetminus
آمادگی تمام زیرساخت‌های ارتباطی برای انتخابات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، عیسی زارع‌پور بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها و افتتاح سایت‌های روستایی در شهرستان بابل با اشاره به اینکه با اتصال فیبر نوری ۶ میلیون خانوار ایرانی به اینترنت پرسرعت و فیبرنوری متصل خواهند شد اظهار کرد: با اجرای این طرح در حوزه اینترنت پرسرعت در کشور تا ۶۰ سال آینده نیازمندی‌های اینترنت پرسرعت کشور تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان این دولت اینترنت پرسرعت در همه مناطق کشور مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و در قدم اول ۶ میلیون نفر کاربر از این نعمت برخوردار خواهند شد و تا پایان سال نیز هم یک میلیون کار بر دیگر نیز از این نعمت برخوردار خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حال حاضر ۹ اپراتور در کشور برای اجرای طرح فیبرنوری در کشور در حال رقابت هستند اما در مازندران پنج اپراتور در حال فعالیت هستند که امید داریم در آینده نزدیک با افزایش این اپراتورها دامنه گسترش این طرح نیز افزوده شود.

زارع‌پور با بیان اینکه انتظار ما یک رقابت سالم برای اپراتورهاست ادامه داد: امیدواریم با هزینه منطقی که اپراتورها در این طرح ارائه خواهند داد همه کاربرهای اینترنت از این نعمت برخوردار شوند.

وی با عنوان اینکه تلاش می‌کنیم در پایان دولت سیزدهم امکان ۵g را در همه شهرهای کشور فراهم کنیم،گفت: تا پایان برنامه هفتم توسعه تمامی ساختمان‌های کشور به اینترنت پرسرعت مجهز خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه روستاهای مازندران در اتصال به اینترنت پرسرعت پیشتاز است، گفت: در حال حاضر ۱۳۰روستای کشور نیز از این نعمت برخوردارند تا با اجرای این طرح در سایر روستا نیز انجام شود.

وی یادآور شد: با ایجاد زیرساخت‌های ایجادشده از امروز در هشت شهر استان مازندران در بخش ارتباطات ثابت می‌توانند از فیبرنوری که ایجاد شده در این هشت شهر که یکی از آنها در شهرستان بابل بوده است می‌توانند استفاده کنند و در حوزه ارتباطات همراه نیز هم در شهر وهم در روستانیز اپراتورهای جدید در دوسال اخیر در ۱۳۰روستاهای کشور تا به حال راه‌اندازی شده که ۹۸درصد روستاهای بالای ۲۵ خانوار استان متصل شده‌اند و روستاهای مابقی نیز در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

زارع‌پور نیز در حوزه انتخابات نیز گفت: برای برگزاری انتخابات پیش رو همه زیر ساخت‌ها فراهم شد و تعامل سازنده‌ای بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت کشور برقرار است و در حال حاضر نیز همه نیازمندی‌های ارتباطات پایدار شعبه‌های اخذ رای برای انتخابات ۱۱ اسفند امسال فراهم شده است و هیچ مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳